Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1454257627:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12491
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => נדב יעקובי
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%a0%d7%93%d7%91-%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%95%d7%91%d7%99-%d7%99%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%91%d7%a8%d7%a6%d7%9c%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a4%d7%9b%d7%94-%d7%9c%d7%a7
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 4894
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/נדב-יעקובי-1028-2.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום מסך מתוך ה-YouTube

נדב יעקבי יספר לנו איך ברצלונה הפכה לקבוצה הטובה בעולם

שתפו

אחד מעיתונאי הספורט החשובים בארץ יגיע השבוע לכרמיאל, כדי להרצות על ברצלונה, המועדון שהפך לתופעה כלל עולמית. לקראת הביקור כאן, התפנה יעקבי לשיחה מיוחדת עם זהר הצפון, על כדורגל, כדורגל ועוד קצת כדורגל

מאת גיל דובריש

תתפלאו, אבל תרבות וספורט יכולים להיות שילוב מעניין מאוד. ביום רביעי השבוע, יתקיים בכרמיאל אירוע מיוחד במינו, כאשר נדב יעקבי, אחד מעיתונאי הספורט החשובים בישראל, יגיע כדי להרצות על ברצלונה, שהפכה למועדון הכדורגל האהוד ביותר בעולם. מי שמביא את יעקבי להרצאה בכרמיאל הוא אבי גיסברג, מנהל המכללה לכדורגל ומי שנמצא בקשרים טובים עם העיתונאי, לאחר שהשתתפו במסע משותף לברצלונה, לפני כשנתיים.

לקראת הביקור כאן, התפנה יעקבי לשוחח איתנו מעט על כדורגל ועליו.

הוא בן 55, יליד באר שבע. לדבריו, מאז שהוא זוכר את עצמו, אהב כדורגל. מסוג האנשים שהפכו את חלומם למקצוע. יעקבי החל את צעדיו הראשונים בתחום בעיתונים מעריב וחדשות, המשיך בידיעות אחרונות שם עבד במשך שנים רבות וכאשר הוקם ערוץ הספורט בתחילת שנות התשעים, נמנה על ראשוני השדרים שלו, תחילה בתפקידים קטנים וזוטרים ובהמשך התקדם והפך לאחד מעמודי התווך של הערוץ. במקביל הוא ממשיך לכתוב בידיעות אחרונות, ynet ומגזין בלייזר. בשנים האחרונות ערך מספר ספרים על הביוגרפיות של כוכבי הכדורגל הגדולים בעולם, לאו מסי, כריסטיאנו רונלדו וניימאר וגם הפך לסופר בעצמו, כאשר בשנת 2014 הוציא לאור את “ספר המונדיאל” לקראת אליפות העולם בברזיל. לפני כשלושה חודשים הוציא ספר שני שנקרא “ברצלונה הקבוצה הטובה בעולם”. שני ספריו הפכו לרבי מכר.

– מ-1 עד 10, עד כמה אתה “חולה” כדורגל?

“אני חי בתוך זה, בעיקר ברמה המקצועית, יש הרבה דברים מעבר לכך, אבל ברור לגמרי שהכדורגל מהווה חלק חשוב מאוד בחיי. זה החל כאהבה גדולה בילדות והפך להיות מקצוע. במקביל אני משתדל לעשות דברים אחרים ברמה האישית”.

– אתה הגשמת חלום שצעירים רבים רוצים להגשים בעצמם.

“כן, אבל מאחר שאני עושה זאת בצורה מקצועית כבר 30 שנה, אני כבר לא אומר וואו כל בוקר, יכול להיות שבהתחלה זה היה כך. לפעמים אני מתרגש באמת, אבל ברור שיש הבדל בין נסיעה למשחק ליגת האלופות בברלין, לבין נסיעה למשחק גביע של נצרת עילית נגד הפועל ת”א. כמובן שבלי שום קשר לאירוע שאני מסקר, אני משתדל לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר”.

– יצא לך להגיע בעבר לכרמיאל?

“כן הייתי שם פעם-פעמיים. נדמה לי שיש מפעל של אלביט בעיר. עשיתי סבב הרצאות בנושא כדורגל לפני כמה שנים במפעלי אלביט בארץ”.

הספר ברצלונה הקבוצה הטובה בעולם, מאת נדב יעקובי
הספר ברצלונה הקבוצה הטובה בעולם, מאת נדב יעקובי

– מה תוכל לספר לנו על ההרצאה הקרובה?

“הכותרת של ההרצאה היא איך ברצלונה שינתה את כללי המשחק. מה זה אומר? אני מפרק לגורמים ומנתח כיצד ברצלונה הפכה לקבוצה האהודה בעולם. אני מתמקד בשאלות איך השתנו דפוסי האהדה, הרי פעם אהדנו את הקבוצה שהכי קרובה אלינו לבית, והיום זה שונה, כל ילד אוהד את ברצלונה, או ריאל מדריד, יובנטוס, זו תופעה כלל עולמית. אני מספר את סיפורה של ברצלונה בעשר השנים האחרונות בעולם, וזה הרבה מעבר לתארים. אנחנו נכנסים למנהרת הזמן, חוזרים לימים של רונלדיניו, אספר סיפורים מעניינים, אנקדוטות וסיפורים מצחיקים, גם דברים שקרו לי באופן אישי בביקוריי בברצלונה. הייתי שם להערכתי לפחות 20 פעמים, אני לא ממש סופר”.

– ודי מפתיע, שאתה בכלל לא אוהד ברצלונה… גם לא ריאל.

“נכון, אני אוהד של קבוצת אתלטיקו מדריד, שזה גם חלק מהעניין. אני אספר  בהרצאה איך הגעתי לזה, מאיפה זה נולד וצמח ותתפלא, אני חי עם זה בשלום, בלי שום קשר לכך שהם התחילו לזכות בתארים בשנים האחרונות. זה התחיל דווקא באמצע שנות התשעים כשהקבוצה זכתה באליפות ובדיוק אז התחלתי לשדר יותר את משחקי הליגה הספרדית. הייתי שם באיצטדיון הוויסנטה קלדרון והתאהבתי, הקהל קנה אותי, זה לא קהל אירופאי, אלא קהל דרום אמריקאי לכל דבר. מאז, באש ובמים, אני איתם”.

– כמי שטס הרבה לאירופה ונתקל בקולגות מכל העולם, מה ההבדל בין עיתונאי הספורט האירופיים לעמיתיהם הישראלים?

“עיתונאי הספורט הם לא מקשה אחת, יש כל מיני עיתונאים ברחבי העולם. אני חושב שבאירופה, או יותר נכון בספרד שם אני מכיר יותר מקרוב את הנעשה, התקשורת מקצועית. הם מתייחסים למקצוע באופן מעמיק, מנתחים המון סטטיסטיקות, נוגעים בהמון היבטים מקצועיים. פה מתעסקים עם רכילות. לא ששם אין רכילות, אבל אצלנו הרוב רכילות וקצת ספורט, שם זה להפך. אני לא מאשים אף אחד, אולי זה מה שהקהל כאן אוהב”.

– ההרצאות שלך הן תרומתך הצנועה לשינוי התדמית של תרבות הספורט בארץ?

“תרבות הספורט? בכוחות הדלים שלי, לא אצליח לשנות לבדי, אבל אם ניקח את הכל ביחד, זה אפשרי. למשל אם אתה לוקח את הספרים שיצאו – שניים שכתבתי וסדרת ספרי הביוגרפיות שערכתי, שהם מאוד פופולריים, כמו גם הרצאות ואפילו יותר מזה, אולפן ליגת האלופות, עם מודי בר און, איש ספר המעניק השראה לכולם ומוכיח שכדורגל ותרבות זה ביחד. זה לא הפרימיטיביים של הכדורגל מצד אחד ואוהבי התרבות מצד שני, זה משהו שהולך ומשתנה, וככל שאתה יורד בגילאים, הדור הצעיר שחשוף לשידורי ליגת האלופות מקבל את זה. היום אנשים נוסעים לחו”ל כדי לראות משחקים, הם רואים שזה סוג של מופע תרבותי לכל דבר, ככה מתייחסים לכך באירופה. יש פה גם את העניין של המגרשים החדשים שבנו בארץ. הרי הקופסה והאורווה, לא היו מגרשים מושכים במיוחד. אני למשל זוכר את עצמי כילד באיצטדיון וסרמיל בבאר שבע. יש לי אומנם חוויות מדהימות וזכרונות טובים משם, אבל בדיעבד, זה מגרש נוראי. עכשיו בנו איצטדיון חדש, הכל נראה מתוקתק ומכובד”.

– שאלה שאני חייב לשאול נדב, כתבת את ספר המונדיאל. יש סיכוי שיום אחד תכתוב על הופעותיה של נבחרת ישראל במונדיאל?

“למען האמת יש פרק שלם בספר על כשלונותיה של נבחרת ישראל בנסיון להעפיל למונדיאלים. מתי נראה את הנבחרת מופיעה במונדיאל? לצערי לא רואה את זה קורה. אנחנו פשוט לא מספיק טובים. אבל… אי אפשר לדעת”.

נדב יעקבי יופיע בכרמיאל ביום רביעי 3.2 בשעה 21:00 בפאב NG בר (המרפסת לשעבר). הכניסה בתשלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *