Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ניכור הורי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ניכור הורי והחשיבות שבטיפול בו לטובת הילדים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 84
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1935
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 335
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => ניכור הורי והחשיבות שבטיפול בו לטובת הילדים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ניכור הורי
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

ניכור הורי והחשיבות שבטיפול בו לטובת הילדים

שתפו

אך לא מזמן שמעתי לראשונה את המונח: "ניכור הורי". מודה שלא היה לי מושג במה מדובר. רונית סמדר דרור בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית ומומחית בייעוץ לזוגות במשבר. מסתבר שהניכור ההורי מהווה גורם סיכון גדול לילדים שהוריהם עוברים או עברו גירושים קשים.

מתברר שקיימים מצבים בהם מי שקיבל את המשמורת על הילדים, ובדרך כלל זו האמא, על אף שה משתנה לאט, מסיתה את הילדים נגד האבא (ואם האבא הוא המשמורן, אזי זה הוא המסית). ההסתה כוללת הכל מכל: שקרים על האב, קללות, המצאות שלא היו ולא נבראו, מורידים מעשייתו עם הילדים. ההורה הזה שמסית נקרא הורה מנכר, זה שמסיתים נגדו נקרא מנוכר ובתווך הילדים שהם הם הסובלים הגדולים מהתופעה הזו, עד כדי כך שיש ילדים שבשל ההסתה של ההורה המנכר אינם מוכנים עוד להפגש עם המנוכר ואף מנתקים איתו כל קשר.

הילדים הללו ממציאים היסטוריה חדשה על ההורה המנוכר שמתאימה להסתה של ההורה המנכר. הם מוחקים מזכרונם כל זכרון טוב מהמנוכר, על אף שמאוד יכול להיות שאותו הורה מנוכר היה אב/אם נהדר/ת. רונית סיפרה על מצבים בהם הילדים ממש מאבדים לחלוטין את אישיותם ובעצם מאבדים את שני ההורים שכן גם המסית המנכר איננו חושב עוד על צרכי הילד אלא עסוק כל הזמן בנסיונות לפגוע במנוכר.

לדברי רונית ניתן בקלות לאתר ילד שסובל מהורים מנוכרים זה לזה וכמובן ניתן לטפל בזה. כדי לאתר ולטפל בענין מומלץ להורים כאלה להתעשת ובעבור הילדים לגשת לטיפול זוגי בו יבינו,בעיקר ההורה המנכר, איזה נזק, לעיתים נזק בלתי הפיך, הם גורמים לילדיהם רק כדי לפגוע זה בזה. רבות מהבעיות שנוצרות בעקבות הגירושים נובעות מאותו ניכור הורי. ממליץ לקוראיי מאוד להכנס לערוץ הטלויזיה הקהילתית של כרמיאל ב- KTVZZZ ולצפות בשיחה שקיימתי עם רונית דרור סמדר בנושא הזה. חשוב ביותר, אם ילדיכם חשובים לכם באמת.

*** מי שמבין מה ביבוגי עושים בחודש וחצי האחרונים מוזמן לכתוב לי למייל. אני, אין לי מושג קלוש מה הם עושים ואני בספק גדול מאוד אם הם עצמם יודעים.

*** מי שחושב שבעת מלחמת עזה הגבול הצפוני, לא רחוק מאיתנו, היה שקט, שיחשוב שוב…

ככה ביני לבין עצמי…

היום (שלישי) לאחר ההארכה המאתיים של הפסקת האש כשבכל יום השאלה שכולנו שואלים: יירו או לא יירו? חשבתי ככה לעצמי, בחיי מה האלה החמאס רוצים? נמל תעופה? נמל ימי? אני בעד. תנו להם. לבנות נמל תעופה ייקח להם 10 שנים לבנות. בדוק. לבנות נמל ימי קצת פחות…לא הייתם "קונים" עכשיו 10 שנים שקט? כי שקט יהיה כל עוד הם יבנו את הנמלים… על זה לא הייתי מתעקש. כן הייתי מתעקש על הרחקם של אנשי החמאס מרחק ק"מ לפחות מגדר הגבול ולא כפי שקיים היום 100 מטרים והצעה מצרית ל-0 מטרים. יש למרחק מגדר הגבול משמעות רבה שקשורה לצלפים, פצמרי"ם, חדירות וכד'.

אם לאחר 10 שנים, לאחר שיסיימו לבנות את הנמלים וינסו לעשות משהו נגדינו, עולה אף-16 לאוויר, מגיע מעל לרצועה בשלוש דקות, מפיל 2-3 פצצות והיה נמל תעופה… כנ"ל לגבי נמל הים. זו לטעמי המחשבה הנכונה…שלא לדבר על כך שבמהלך 10 שנים ניתן אולי להגיע להסכם כולל במזרח התיכון שיכלול את סעודיה, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית ואותנו כמובן. תגידו לביבי…

*** מה זה עניינו של מישהו מי מתחתן עם מי ולמה? מעבר לעובדה שחבורת הליצנים מארגון להב"ה לא הצליחו למנוע את החתונה של מורל ומחמוד, הם סייעו להם יותר מכל אורח שהגיע לחתונה. בזכותם קיבל הזוג הצעיר המון כסף מכל מיני אנשים שאפילו לא הכירו אותם. הזוג הזה "חייב" לארגון המתלהב הזה את הפרסום חסר התקדים הזה שאינני זוכר כמותו מאז חתונת צ'ארלס ודיאנה… אז יאללה שיהיה במזל ונקווה שהם לא יכנסו לסטטיסטיקה על פיה זוגות צעירים דהיום ממהרים מאוד לפרק את החבילה.

*** אני רוצה פעם אחת ולתמיד לסתום לכל מיני "נשמות טובות" את הפה. אני כותב את הטור שלי ב"זהר הצפון" ולעיתים גם כתבות בהתנדבות מלאה. לא מקבל ולא קיבלתי אגורה על כך. אני אוהב לכתוב, חשוב לי לכתוב בעיקר עבור הרבים רבים שאני יודע שקוראים את הטור הזה. בחרתי לכתוב ב"זהר הצפון" בהסכמת הבעלים כי כיף לכתוב כאן וזה העיתון הנפוץ ביותר והנקרא ביותר בכרמיאל… אז כל הלשונות הרעות והארוכות, זהירות,שלא תבלע לשונכם… זה מה שקורה ל"נשמות הטובות" הרבה פעמים.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *