treatment_scrub ימה צימר וספא יין צלם עמית רונת
צילום: עמית רונת

נכנס יין יצא… טיפול?

שתפו

זוכרים את היין שחגגתם ״עליו״ בליל הסדר? יצרניות מוצרי טיפוח שמכילים מיצוי ענבים טוענות כי מדובר בחומר מופלא המסייע באיזון מצבי דלקת בעור ומעכב את הזדקנותו של העור. קוראים לזה וינותרפיה

מערכת זהר הצפון

קרם ההזנה הטיפולי שלי בקמטים הוא תענוג לעין ולמגע: הוא עשיר ומבוסס על שמנים, הוא ארומתי ומכיל לצד חמאת השיאה, המינרלים הוויטמינים גם מיצוי של ענבים. כן, מיצוי ענבים, שמעתם נכון. מסתבר כי היין הפך בשנים האחרונות למרכיב נפוץ במוצרים רבים לטיפוח העור.

מחוללי בשורת הוינותרפיה (טיפול טיפוח ביין) היו כידוע אנשי "לה סורס דה קודאלי", כרם יפהפה השוכן ליד בורדו, שגילו את יתרון הטיפוח ביין כבר בשנת 1999. אנשי קודאלי, שהיום הוא גם ספא, מתעקשים שהכול הוכח מדעית. לטענתם ביין יש אנטיאוקסידנטים, שאמורים לעשות לעור שלנו טוב,  ובהתאם לכך, הם מציעה מסאז׳ים בקברנה סוביניון, כמו גם קרמים, משחות ושמנים מחרצנים.

עמית רונת, פיזיותרפיסט מוסמך, מעסה רפואי והוליסטי ומבעלי "ימה צימר וספא יין" מציין כי "הוינותרפיה משמשת לטיפולי אנטי אייג׳ינג קוסמטיים ובטיפולי ספא מזה כ-20 שנים", לדבריו הצרפתים שהנחילו את השיטה עשו מבדקים שבחנו את מידת החדירה של הענבים לעור ואת תחום האנטי־אייג`ינג וגילו שבזרע, בקליפה ובגבעול של כל ענב יש ריכוז גדול של נוגדי חמצון, המעכבים את הזדקנות העור, משפרים את זרימת הדם, מגרים את מערכת החיסון ונלחמים בעייפות.

לדבריו הוינותרפיה החליפה את מוצרי הספא הקונבנציונאלים  לטובת השימוש בשמן זרעי ענבים, כמו גם בזרעי הענב לטובת טיפולי פילינג ועד לתרכובות מורכבות יותר כמו עטיפת גוף, קרם פנים ואפילו אמבט יין.

החומרים הפעילים העיקריים ביין הם האלכוהול והפוֹליפֶנוֹלים – חומרים נוגדי חמצון טבעיים המצויים בקליפת הענבים האדומים ולהם כאמור נודעת חשיבות בהגנה של מנגנון התחדשות העור.

"לענבים ולרסברטרול בפרט חשיבות רבה בתחום הקוסמטיקה", מציינת ד"ר ג׳ני שטיימן נטורפתית, ומדריכה ראשית במותג הקוסמטיקה מאג׳יריי.

"מדובר במיצוי עם ריכוז גבוה מאד של נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) וחומרים הנחשבים למאזני תהליך דלקתי ומסיבה זאת לשילוב של יין בתהליכי קילוף עור יש חשיבות גבוהה. פילינגים ברמות גבוהות גורמים לקילוף תאי עור מתים ובכך לחידוש העור, אך תוך כדי התהליך קיים  סיכון לא קטן להופעת מצבי דלקת חריפים והיין תפקידו לאזן ולהגן על העור מסיבוכים מיותרים".

פילינג יין (Herba Wine Peeling-activator) – הוא למעשה פילינג אינטנסיבי על בסיס חומצות אלפא, בטא ופולי הידרוקסי הגורם להיפרמיה מבוקרת, לחילוף חומרים מוגבר, לקילוף ולחידוש העור. "טיפול שכזה נועד לזרז את ייצור סיבי העור (קולגן ואלסטין) ולתרום להחלקת מרקם העור", אומרת שטיימן  ומוסיפה שבין המרכיבים הפעילים מככבת תמצית זרעי ענבים המשולבת לצד חומצות גליקולית, מנדלית, לקטית (AHA), אזילאית, סליצילית (BHA), גלוקונית ולקטוביונית (PHA), חומץ תפוחים, אפרסק ומשמש, סרפד, זנגביל, רימון וחומצה היאלורונית.

טיפול קוסמטי אחר הקשור במרכיבים פעילים שמקורם בענב ובתוצריו הוא ה-Château-de-Beauté של המותג כריסטינה המבוסס על כימיה ירוקה וטכנולוגיה פעילה.

איכויות הענבים והיין במוצרי הטיפול הזה נועדו להמריץ את מחזור הדם, להעניק לעור חיוניות מתחזקת, ולחשוף שכבת עור חדשה ורעננה. למעשה מדובר בטיפול ביו אקטיבי המשלב את תכונותיו המיטיבות של פרי הגפן עם קדמת המדע והטכנולוגיה במטרה למנוע, לטשטש ולעכב תהליכי הזדקנות בעור, ועל פי אתר היצרנית מחקרים רבים הוכיחו כי  בכוחו של הרסברטרול (הרכיב הפעיל בטיפול) להגן על העור, לחזקו ולהעניק לו גוון ומרקם אחידים יותר וזוהרים הרבה יותר.

כתבה מעניינת:

רופא שיניים אילוסטרציה

סוגי השתלות שיניים ב-2024 שכדאי להכיר

שתפוהקידמה מביאה בשורות חדשות לעולם הרפואה בכלל, וברפואת השיניים בפרט. הצורך הוא אבי ההמצאה, ונראה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *