אנדריאה גיסברג צילום מהפייסבוק
אנדריאה גיסברג. צילום מהפייסבוק

נלחמה עד הסוף: הלכה לעולמה אנדריאה גיסברג

שתפו

אנדריאה ז״ל, שהייתה במשך שנים עובדת קהילתית בשכונה המערבית ולאחרונה אחראית קשרי החוץ בעירייה, נפטרה אחרי מאבק ממושך של שנים במחלה ממארת. חברים ספדו לה: ״אשת שלום, אהבה ונתינה שחיה את הקהילה ואהבה בני אדם״

מאת גיל דובריש

עצוב וכואב: אחרי מאבק ממושך במחלה ממארת, הלכה היום לעולמה אנדריאה גיסברג (52). מוותיקות כרמיאל. ההלוויה מתקיימת היום (חמישי, 12.11.2020) – בבית העלמין בכרמיאל, בשעה 14:45.

אנדריאה הייתה במשך שנים רבות עובדת קהילתית של עיריית כרמיאל בשכונה המערבית וחוללה מהפכה של ממש בחיבור של הקהילה לרשות המקומית, בשינוי החזות של מבנים, הגינות וחצרות ובעיקר בפעילות החברתית שקיימה בשכונה. היא איחדה את התושבים במקום ויצרה תחושה של קהילתיות. בשנים האחרונות הייתה אחראית קשרי חוץ בעירייה ופעלה מול הערים התאומות של כרמיאל ברחבי העולם. חבריה הקרובים ספדו לה וסיפרו: ״אנדריאה הייתה אישה נפלאה, תמיד ראתה את הטוב שבאדם. אשת שלום, אהבה ונתינה שחיה את הקהילה ואהבה בני אדם״.

לפני כ-4 שנים התגלה אצל אנדריאה סרטן השד ומאז הפכה ההתמודדות עם המחלה לחלק בלתי נפרד מחייה. בשנה שעברה חגגה את בר המצווה של בנה היחיד באירוע מרגש עם כל המשפחה והחברים הקרובים ובנובמבר אשתקד, בדיוק לפני שנה, נסעה ביחד עם בנה לטיול שורשים באורוגוואי, מולדתה.

אנדריאה גיסברג ולימור אוזן. צילום פרטי

ראש העיר הקודם עדי אלדר סיפר לנו: ״אנדריאה הייתה פשוט מדהימה. בתור ראש העיר, הכרתי אותה כשהייתה עובדת קהילתית בשכונה המערבית. היא הייתה פורצת דרך בתחום העבודה הקהילתית-שכונתית, לא רק בכרמיאל אלא בכל הארץ, דוגמה ומופת  ליישובים רבים אחרים. לימים כשחלתה במחלה, ביקשתי ממנה למרות המחלה – שתרכז את כל הקשרים הבינלאומיים של העירייה עם הערים התאומות. לצערי הרב, אנדריאה התמודדה עם המחלה זמן רב. הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה לפני כחודשיים כשאני, רעייתי סוניה ושולה כהן ביקרנו בבית החדש אליו בדיוק עברה, כמה שהיא הייתה שמחה ומאושרת מהבית ומהגינה היפה.  זו הפעם האחרונה שראיתי אותה. שמרתי על קשר טלפוני כל זמן שיכלה לדבר. זו אבידה גדולה למשפחה, לחברים, לכרמיאל כולה״.

חברתה הקרובה לימור אוזן סיפרה לנו בכאב: ״אנדריאה הייתה אישה שידעה לחבר בין כולם, מהמנקה בבניין ועד לראש העיר, כולם היו חברים שלה. היא התחבבה על כולם בתוך שניות. היא הייתה אישה חמה, מצחיקה בעלת הומור מטורף, תמיד ידעה לתת עצה טובה ולבחור בגישה החיובית והמחברת, לפתור עניינים בדרך טובות, אישה עם אפס לשון הרע. הייתה לביאה אמיתית, שחיה לצד המחלה וניסתה לחיות את החיים ולמצות אותם כמה שאפשר״.

אנדריאה גיסברג ז״ל הותירה אחריה אמא, שני אחים, דניאלה ואבי ובן, רועי. יהי זכרה ברוך.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …


תגובה אחת

  1. מאוד עצוב. יצא לי להכיר אותה לפני כמה שנים. אישה טובת לב ואיכפתית. עצוב לקרוא את זה. יהי זכרה של אנדריאה ברוך ????????????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *