Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1456185391:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12707
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מחיר למשתכן
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => נסגר המכרז למחיר למשתכן ברמת נבון: דירת 4 חדרים תעלה כ-916 אלף ש"ח
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => מחיר למשתכן
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 6648
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/02/הדמיה-רמת-נבון-הר-כרמי.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
שכונת רמת נבון - צילום הדמיה

נסגר המכרז למחיר למשתכן ברמת נבון: דירת 4 חדרים תעלה כ-916 אלף ש"ח

שתפו

הקבלנים שניגשו למכרזים זכו ב-5 מתוך 6 המגרשים שהוצעו. מחיר הדירות החדשות יהיה יקר בהשוואה לפרוייקטים המקבילים בעפולה, מגדל העמק, עתלית ולוד

מאת גיל דובריש

הסתיים המכרז לפרוייקט מחיר למשתכן בכרמיאל, שיכלול 414 יחידות דיור. בסיכום המכרז ניתן לומר כי המחירים הממוצעים של הפרוייקט בכרמיאל יהיו יקרים יותר מאשר ביישובים כמו עפולה, מגדל העמק, עתלית ולוד.

משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו על זכיית יזמים וקבלנים ב-4 מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו ביום שני שעבר, ביניהם בכרמיאל.

כבר ביולי 2015 פורסם המכרז של מחיר למשתכן בכרמיאל. במטרה להבטיח דירות מוזלות בכ־20% נקבע מחיר מקסימלי של 6800 שקל למ”ר, אך בהיעדר מתעניינים המכרז נדחה פעמיים. לקראת סוף ינואר השנה, הועלה המחיר המקסימלי ל־7500 שקלים למ”ר, ונקבע שעלויות הפיתוח המוטלות על חברות הבנייה הן כ־140 אלף שקל לדירה. לטענת גורמים מקצועיים בענף הבניה, מדובר בשיעורי רווח נמוכים במיוחד. מכרז אחר, בשכונת מכוש, היה אמור להיסגר במקביל ב־8 בפברואר, אלא שברגע האחרון נודע על דחיית הסגירה ל־14 במרץ.

המכרז בכרמיאל, זכה לביקוש חלקי ובסיומו התברר כי אחד מהמגרשים ששיווקה המדינה נותר ללא הצעות. בסך הכל, מתוך 538 יחידות דיור שיצאו למכרז ב-6 מגרשים שונים בשכונת רמת נבון החדשה, זכו קבלנים ויזמים ב-5 מגרשים הכוללים 414 יחידות דיור, כאשר מגרש שישי לבניית 124 דירות נותר, כאמור, ללא הצעות.

החברות הזוכות במכרזים שהוצעו בכרמיאל, הן מורדות הכרמל נכסים ותורג, שזכו כל אחת בשני מגרשים וחברת ב.ס.ט שזכתה במגרש אחד. על-פי תוצאות המכרז, ההצעות השונות משקפות הנחה על מחיר המקסימום שקבעה המדינה, שנעה בין 0.6% בלבד במגרש אחד להנחה בשיעור כ-6.8% במגרש אחר. רוב המגרשים בכרמיאל נסגרו בהנחה זעומה יחסית למחיר המקסימום.

על-פי התוצאות, מתפרסם בתקשורת הארצית, כי מחיר ממוצע לדירה מוזלת בת 80 מ”ר בשכונת רמת נבון יעמוד על כ-747 אלף שקל ומחיר דירת 100 מ”ר יעמוד על כ-916 אלף שקל (המחיר כולל מע”מ, מרפסת, חניה ומחסן). בהשוואה שביצע האתר גלובס, המחיר הממוצע במסגרת מחיר למשתכן לדירת 120 מ”ר בעפולה יעמוד על 620 אלף ש”ח בלבד, דירת 108 מ”ר בלוד – 770 אלף ש”ח, דירת 100 מ”ר במגדל העמק 669.5 אלף ש”ח (כולל מענק של 60 אלף שקלים) ומחיר דירת 100 מ”ר בעתלית יעמוד על 880 אלף ש”ח. יש להדגיש כי מחיר הדירות נקבע גם ובעיקר עקב מיקומן, כך לדוגמא בעפולה היחידות שייבנו במסגרת פרוייקט מחיר למשתכן נמצאות באזור שנחשב לפחות אטרקטיבי, בעוד שבכרמיאל הדירות ייבנו בשכונה החדשה ביותר.

חשוב לציין כי כמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. השלב הבא לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, הוא תכנון הפרויקט, מתן אישורים של הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה, מדובר בתהליך לא קצר. המשמעות היא שהדירות שנסגרו במכרז הנוכחי, יהיו ניתנות לאכלוס בעוד כשנתיים, במקרה הטוב.

ההרשמה לזכאים טרם נפתחה ואת ההגרלות לרכישת הדירות יערכו במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד האוצר רק בעוד מספר חודשים. נכון להיום עוד לא נפתחה אף הרשמה להגרלת דירות במסגרת הפרוייקטים למחיר למשתכן החדש.

ראש העיר, עדי אלדר: “אנחנו ממשיכים לפתח את כרמיאל ובשנים הקרובות נאכלס את שכונת רמת נבון שתוכננה כשכונה מודרנית מהיפות שיש. לאחר תום האכלוס נגדיל את העיר בלמעלה מ-12,000 תושבים חדשים”.

דובר עיריית כרמיאל, אלי שדה, מסר בעקבות תוצאות המכרז כי “את המכרזים עושה רשות מקרקעי ישראל בהתאם לפרוייקט מחיר למשתכן של משרד השיכון והבינוי”. על המחירים היקרים יחסית בפרוייקט ציין שדה: “המחירים שפורסמו נמוכים בכ- 250,000 ש”ח מהמחיר שבו נמכרות דירות כיום בכרמיאל”.

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *