Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 7050
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => מקסים גניס
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש ואשי טאוב
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => נפלו בין הכסאות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => נפלו בין הכסאות. כעשרים מעובדי אורט בראודה נמצאים בסכנת פיטורים בעקבות סכסוך בין הנהלות המכללה האקדמית והמכללה הטכנולוגית שחולקות את הקמפוס. השבוע יצאו כ-150 עובדים לעיצומים - ומאיימים לשבות כליל. אורט ישראל: נציגות העובדים הערימה קשיים לאורך המו”מ
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 591
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 537
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/03/983.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => נפלו בין הכסאות. כעשרים מעובדי אורט בראודה נמצאים בסכנת פיטורים בעקבות סכסוך בין הנהלות המכללה האקדמית והמכללה הטכנולוגית שחולקות את הקמפוס. השבוע יצאו כ-150 עובדים לעיצומים - ומאיימים לשבות כליל. אורט ישראל: נציגות העובדים הערימה קשיים לאורך המו”מ
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => נפלו בין הכסאות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
נפלו בין הכסאות אורט בראודה
נפלו בין הכסאות אורט בראודה

נפלו בין הכסאות

שתפו

כעשרים מעובדי אורט בראודה נמצאים בסכנת פיטורים בעקבות סכסוך בין הנהלות המכללה האקדמית והמכללה הטכנולוגית שחולקות את הקמפוס. השבוע יצאו כ-150 עובדים לעיצומים – ומאיימים לשבות כליל. אורט ישראל: נציגות העובדים הערימה קשיים לאורך המו”מ

כ-150 עובדי המכללה האקדמית אורט בראודה פתחו השבוע בעיצומים, במחאה על כוונתהשל הנהלת רשת אורט ישראל להחליף כעשרים עובדים ותיקים בעובדים חדשים. המשמעות היא סכנה לפיטוריהם של אותם 20 עובדים, ש”נפלו” בין הכסאות. לאחרונה התערבה ההסתדרות במרחב כרמיאל-משגב בנעשה והוכרז סכסוך עבודה בין העובדים לבין רשת אורט ישראל.

שתי מכללות בקמפוס אחד

כדי להבין את שורש הבעיה, יש לחזור לאחור. עד שנת 2006, פעלה בקמפוס אורט בראודה המכללה הטכנולוגית להכשרת הנדסאים. לפני כ-9 שנים ביקשו בבראודה להתפתח והקימו את המכללה האקדמית במטרה להכשיר מהנדסים. לצורך כך הוקמה עמותה נפרדת לניהול המכללה האקדמית. העמותה פנתה אל המועצה להשכלה גבוהה (המל”ג) כדי לקבל הכרה כמוסד להשכלה גבוהה, וקיבלה היתרים זמניים לכך, שהוארכו בכל פעם מחדש. כמו כן סוכם כי עובדי המכללה האקדמית יעניקו שירותים אדמיניסטרטיביים בכל הקשור לרישום, תחזוקה ועוד, גם למכללה הטכנולוגית של אורט ישראל. כך למעשה פעלו במשך מספר שנים באורט בראודה, שתי מכללות במקביל.

בסוף 2013 דרשה המועצה להשכלה גבוהה, כי רשת אורט ישראל, ששלטה באורט בראודה, תחדל מלשלוט במוסדות המנהלים שלה. במסגרת התהליך החלה רשת אורט ישראל לדרוש כי עשרות עובדים של המכללה האקדמית יעברו לפיקוחה. מתוך כ-150 העובדים, שכולם מוגנים בהסכם קיבוצי, סוכם על מעברם של 20 עובדים, בתנאי שההסכם הקיבוצי ימשיך לחול גם עליהם.

לטענת ועד העובדים במכללה, בניגוד לסיכומים ולאחר שהמו”מ בין המכללות התפוצץ, הודיעה רשת אורט ישראל בשבוע שעבר, כי היא מוותרת על 20 העובדים ובכוונתה לקלוט עובדים חדשים במקומם. המשמעות היא סכנת פיטורים לאותם עובדים. הוועד וההסתדרות במרחב הכריזו על סכסוך עבודה והשבוע כאמור, פתחו עוביד המינהל בעיצומים, המשבשים את פעילות המכללה.

מה יעלה בגורל העובדים?

יו”ר ועד העובדים, איציק רמות: “כאשר המל”ג דרשה הפרדה בין המוסד האקדמי והמוסד הטכנולוגי, תהליך ההיפרדות נמשך למעלה משנה, מסוף 2013 ועד היום, וזה עדיין לא הסתיים. בהתחלה חשבנו שגוף העובדים  היחיד ימשיך אבל אז אורט ישראל התנגד להמשך המצב הקיים ודרש להקים גוף עובדים חדש בפיקוחו. סיכמנו שנעביר לאורט כ-20 עובדים תוך שמירת זכויותיהם. אורט הודיעו שהם רוצים לקבל את העובדים במהירות תוך שמירה חלקית של הזכויות, וזאת בניגוד לסיכומים עם ההסתדרות, שאם לא כן, יעסיקו עובדים חדשים. הם למעשה גורמים למצב שבו 20 עובדים ותיקים יילכו הביתה, כאן בפריפריה”.

לדברי רמות, “השיבושים שפתחנו בהם השבוע פוגעים בתפקוד של המכללה, אנחנו נמצאים במב שבו אם לא תהיה תזוזה חיובית, נשבית את כל הקמפוס באופן מלא, כך שלא ניתן יהיה לקיים את הלימודים. לפנינו בחינות חשובות מאוד לסטודנטים, אבל לצערנו לא תהיה ברירה. בשלב זה מתגבש צו מניעה מטעם הסתדרות ואנחנו מצפים לראת לאן זה יוביל”.

יו”ר ההסתדרות במרחב כרמיאל-משגב, יואב קליין מאיים להחריף את המאבק: “בשלב זה עובדי המינהל נמצאים בעיצומים אבל אם לא תחול התקדמות, נחריף את השיבושים עד כדי השבתה מלאה. לצערי הרב, ההסכם המשולש בין שתי המכללות וההסתדרות שנועד להסדיר את התנאים, התפוצץ בגלל התחשבנויות כספיות שונות בין הצדדים. אנחנו דורשים שהעובדים לא יהיו באמצע של מאבקי הכוחות הללו, אותי מעניין שכל עובד יקבל את המגיע לו. מכיוון שהמשמעות של פיצוץ ההסכם היא פיטורים של עובדי המכללה האקדמית, אנחנו מנסים למנוע זאת בכל מחיר ולהשלים את המעבר של כל העובדים לפיקוחה של רשת אורט בצורה חלקה שתענה על צרכיהם”.

תגובת אורט ישראל: “רשת אורט מעסיקה למעלה מ-1600 עובדי מינהל ברחבי הארץ ע”פ הסכם עבודה. בהתאם להחלטת הות”ת מלפני כשנתיים על ביצוע ההפרדה בשירותים המינהליים בין המכללה האקדמית אורט בראודה – שאינה מנוהלת על ידי אורט ישראל לבין המכללה הטכנולוגית, רשת אורט הסכימה לנהל מו”מ לקליטת העובדים מהמכללה האקדמית למכללה הטכנולוגית על מנת למנוע פיטורין במכללה האקדמית.

“לצערנו, על אף רצונה ונכונותה של אורט ישראל לקלוט את העובדים במסגרת הסכם העבודה הקיים ברשת אורט, נציגות העובדים של המכללה האקדמית הערימה לאורך המו”מ קשיים רבים וסחבת מיותרת דבר שמנע אפשרות התקדמות במו”מ.

“משלא צלח התהליך על אף כל המאמצים, הודענו בחודשים האחרונים מספר פעמים כי אנו נאלצים לאייש משרות שהיו מיועדות להיות מאוישות על ידי עובדי המכללה האקדמית וזאת על מנת שנוכל לנהל את המכללה כהלכה ולתת שירות לכל באיה”.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *