Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1453053192:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12315
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - סאלח מאמין בדו-קיום
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סאלח מאמין בדו-קיום
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => דו-קיום
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1160
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/סאלח-דפוס-מאסטר-1026.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

סאלח מאמין בדו-קיום

שתפו

סאלח אסדי אבו נביל מדפוס מאסטר הוא דוגמא ומופת לדו-קיום. כמי שתורם באופן קבוע לאגודה למען החייל ואיחוד והצלה ישראל הוא מסביר: “זו המדינה שלנו וחייבים לחיות בשיתוף פעולה מלא”

מאת גיל דובריש

סאלח אסדי אבו נביל, בן 59, הוא אדם מיוחד. כזה שמאמין בדו-קיום בין יהודים וערבים למרות כל הקשיים והמכשולים. הוא דוגמא ומופת לאדם שמבין כי בסך הכל, כולנו נמצאים כאן בסירה אחת ואין לנו מקום אחר.

בשנת 1987 הקים סאלח את דפוס מאסטר בדיר אל אסד. כיום, 29 שנים אחרי, דפוס מאסטר הוא אחד מבתי הדפוס המצליחים באזור, וסאלח מביט בסיפוק כיצד הדור הבא – ילדיו, נוטלים את המושכות ומנהלים את העסק.

לדבריו, הוא בחר לפתוח עסק שלא היה קיים כאן בשנות השמונים. “היה ביקוש רב לעבודות דפוס, אבל לא היה מענה מקצועי, לקוחות היו צריכים לנסוע עד לעכו או חיפה, רחוק מאוד, אפילו בשביל להדפיס משהו קטן. מכיוון שלא היה לי רקע מוקדם בענף, התייעצתי עם ספקים ואנשים שעובדים בתחום, למדתי את רזי המקצוע וקניתי מכשור לעסק. התחלתי לעבוד, עם הזמן העסק הלך והתפתח, הכנסתי את דפוס מאסטר לעידן הדיגיטלי, חידשתי מכשור. אנחנו נותנים מענה איכותי ומהיר ללקוח”.

הלקוחות של דפוס מאסטר מגיעים מכל רחבי הארץ, יש תחומים שהדפוס הינו בלעדי באזור הצפון, כך למשל מזה 8 שנים, מאז קבלת האישורים הדרושים ממשרד התחבורה, דפוס מאסטר הוא היחיד בצפון ואחד משני בתי דפוס בלבד בכל הארץ, שמורשים להנפיק אישורים מחוררים למוסכים.

“היתרון אצלנו היום”, מסביר סאלח, “הוא שבניתי את העסק כך שיספק את כל מה שבעל עסק צריך. בין היתר, הדפסת ניירת כללית, שילוט מכל הסוגים, כולל תלת מימד, ייבוא ושיווק מוצרי פרסום, דפוס משי על מוצרי ביגוד ופרסום, ועוד.

בתי ספר ועמותות נהנים ממחירים מוזלים במיוחד בדפוס מאסטר. “פונים אלינו בתי ספר בכפרים ובכרמיאל ועמותות רבות, אנחנו משתדלים לבוא לקראתם ולספק להם את ביצוע עבודות ההדפסה במחירים מיוחדים, לעיתים אנחנו אפילו מבצעים את העבודה על חשבוננו. זה כולל פליירים,  פרסומים וניירת. אם עמותה רוצה להוציא ילדים לטיול אז אנחנו מבצעים מספקים חולצות עם הדפסה מיוחדת במחירי הקרן. אנחנו עושים זאת, כי אני מרגיש שעליי לתרום לחברה כי אם יש לי מספיק לעצמי, אני יכול לתרום לאחרים”.

סאלח תורם באופן קבוע מדי שנה, סכומים לא מבוטלים לשלושה גופים: האגודה למען החייל, איחוד והצלה ישראל והאגודה למלחמה בסרטן. כשהוא נשאל מדוע בחר לעזור בכל פעם לגופים אלה, הוא אומר בלי להסס: “אלה עמותות שבאות לעזור לתושבים. החיילים שומרים עלינו אז יש מקום לתרום גם למענם. אני מכאן קורא לכל אזרחי המדינה, ערבים ויהודים, ואני אומר אין לנו בית אחר, חייבים לשמור ביחד על הבית הזה, על המדינה הזו. זו המדינה שלנו וחייבים לחיות בשיתוף פעולה מלא, באחווה ואני מקווה שבאזור הזה, המזרח התיכון, ישרור שלום כולל. מספיקים לנו 70 שנה של מלחמות. רוצים לחיות בשלום ובשלווה”.

סאלח מאמין מאוד בדו הקיום בין יהודים וערבים. “מה שקורה בארץ בוודאי משפיע, אבל חוזרים מהר מאוד לשגרה ואני שמח מכך. יש בינינו שיתוף פעולה מלא כמעט. אני יכול להעיד על עצמי שיש לי המון חברים יהודים מכרמיאל ומערים אחרות, אנחנו עורכים ביקורים הדדיים האחד אצל השני, אנחנו נוסעים לבקר חברים ומבגיעים אלינו להתארח. באמת שאין לנו דרך אחרת. זה כמו ששני אחים גרים בתוך בית אחד, חייבים להשלים עם כך ולשתף פעולה, לדאוג האחד לשני, אנחנו כולנו אזרחי המדינה, אין לנו לאן ללכת”.

כיום העסק מנוהל ע”י שלושה מתוך חמשת ילדיו של סאלח – שתי בנות נוספות עוסקות בהוראה באנגלית. משפחה למופת. “העסק התקדם עם הזמן וכשאתה משקיע בעסק ועובד נכון, יש תוצאות. הכרחי להעניק שירות טוב ללקוח, איכות, מענה מהיר ומחיר סביר, זו הדרך להצליח. אני סומך על הילדים שלי בעיניים עצומות, הם למדו את המקצוע טוב מאוד, אבל אני עדיין פה, ליתר ביטחון מלווה אותם ככל הדרוש כאחראי על קשרי חוץ”.

לסיכום מבקש סאלח לאחל לכולם “שנה אזרחית טובה, שנה של פרנסה, בטחון, שלווה ושוויון”.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *