Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2116
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => סבתא למה לחיילים יש רובים?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סבתא למה לחיילים יש רובים, את השאלה בכותרת, שאלה אותי רזי, נכדתי, לפני כמה חודשים. ילדה בת 7 שחיה בעולם כל-כך מוגן.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 416
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => סבתא למה לחיילים יש רובים, את השאלה בכותרת, שאלה אותי רזי, נכדתי, לפני כמה חודשים. ילדה בת 7 שחיה בעולם כל-כך מוגן.
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => סבתא למה לחיילים יש רובים?
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
את השאלה בכותרת, שאלה אותי רזי, נכדתי, לפני כמה חודשים. ילדה בת 7 שחיה בעולם כל-כך מוגן, שהיא בכלל לא יכולה לדמיין לעצמה סיטואציה הישרדותית, שבה אנחנו פוגעים במישהו כדי להתגונן מפניו.

סבתא למה לחיילים יש רובים?

שתפו

את השאלה בכותרת, שאלה אותי רזי, נכדתי, לפני כמה חודשים. ילדה בת 7 שחיה בעולם כל-כך מוגן, שהיא בכלל לא יכולה לדמיין לעצמה סיטואציה הישרדותית, שבה אנחנו פוגעים  במישהו כדי להתגונן מפניו.

בינתיים כולנו חיים כרגע את הפחד הקיומי.  לכולנו יש משפחה/חברים באחד מהאזורים שבהם מתנהלת לוחמה ואני שהייתי פעם לוחמת שלום, לא רוצה להילחם עוד, אפילו לא למען השלום.  התקשרתי אל טל וזעקתי:  עד מתי?  כמה אנחנו והם עוד צריכים לאבד כדי שהשלום כבר יגיע?!  וטל ענה:  כנראה שאנחנו  עדיין לא מוכנים לשינוי …

ביום חמישי נסעתי לטיול לישוב הדרוזי עוספיה, היה שם מדריך מאוד נחמד, שדיבר על חופש הבחירה שיש לדרוזים בין דרך הקדושה הדתית, לבין חיים חילוניים.  הוא סיפר לנו על 2 האיסורים אותם אי אפשר להפר: לא תנאף ולא תרצח.  הוא דיבר על שוויון המינים, על זה שנשים יכולות לתת גט לבעליהן, בדיוק כמו שגברים יכולים לתת גט לנשים שלהם,, על כך שהבנים  של משפחות גרושות נשארים בדרך- כלל עם האבות.  לא קלטתי למה, הרי ילד  קטן זקוק לאמא  ואבא בדרך-כלל בעבודה.  המדריך הסביר שכאשר האישה נישאת היא עוברת לגור עם משפחת הבעל, וכשהיא מבקשת גט היא צריכה לחזור למשפחתה .  הכל היה עטוף  בעטיפה כל-כך מתקתקה שהאמת נסתרה ממנה.

חזרתי הביתה, פתחתי את האינטרנט  והאמת המרה הביטה בי מתוך המסך:  הפלישה הרגלית לתוך רצועת עזה.  נזכרתי בנאומו האחרון של יצחק רבין ז”ל לפני 19 שנה: “עדיפה דרך השלום מאשר דרך המלחמה, אומר לכם את זאת מי שהיה איש צבא ושר בטחון”… “אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית.  יש לגנות אותה, נקודה, יש להוקיע אותה, לבודד אותה.”

והאלימות נמשכת.  כמה נשים נרצחו מאז?  כמה ילדים נפצעו ונרצחו, או במקרה הטוב רק כמעט נהרגו בידי חבריהם/הוריהם? כמה אנשים היפנו את האלימות הזאת אל עצמם והתאבדו? כמה פיגועי טרור,איומים גרעיניים, מלחמות אזרחים, הפיכות צבאיות, אסונות טבע ומשברים כלכליים חווינו מאז בארץ ובעולם?

מה עוד צריך לקרה כדי שנבין שהכל בידינו?! שאנחנו היום יוצרים את המחר!!!  בואו נעשה שלום קודם-כל עם עצמנו, עם הסביבה הקרובה לנו, ועם זו המרוחקת יותר ויותר.  אפקט הפרפר עובד.  בואו נזרע היום זרעים של שלום, בתוך עצמנו, בחצר שלנו, במדינה ובעולם שלנו והם בבא הזמן יגרמו לרגעים של אור והנאה לא רק בקרבנו אלא  ביקום כולו.

שיהא לכולנו שבוע של שלום!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *