Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1640070672:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48014
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%a1%d7%92%d7%9f-%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%a2%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%97-%d7%a2%d7%b4%d7%99-%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99-%d7%a9%d7%95%d7%9d-%d7%93%d7%91%d7%a8
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | סגן ראש העיר הודח ע״י קונינסקי: שום דבר לא יעצור אותי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => גיורא צ׳שקין
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => סגן ראש העיר גיורא צ׳שקין הודח ע״י קונינסקי: שום דבר לא יעצור אותי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הסגן בתואר בשלוש השנים האחרונות קיבל הבוקר הודעה על ביטול סמכויותיו במייל מלשכת ראש העיר: ״המהלך הזה רק יחזק אותי... אם מישהו ציפה שאצביע כמו בובה על חוט
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 61
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1991
        )

)
גיורא צ׳שקין. צילום ארכיון
גיורא צ׳שקין. צילום ארכיון

סגן ראש העיר גיורא צ׳שקין הודח ע״י קונינסקי: שום דבר לא יעצור אותי

שתפו

הסגן בתואר בשלוש השנים האחרונות קיבל הבוקר הודעה על ביטול סמכויותיו במייל מלשכת ראש העיר: ״המהלך הזה רק יחזק אותי… אם מישהו ציפה שאצביע כמו בובה על חוט – הוא טעה״. ראש העיר: ״על טעויות משלמים!… ההתבכיינות שלו מביישת אותו״

מאת גיל דובריש

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי הודיע במכתב ששלח לגיורא צ׳שקין, סגנו בתואר בשלוש השנים האחרונות על ביטול סמכויותיו והדחתו מהתפקיד. ההדחה צפויה להיכנס לתוקף בישיבת מועצת העיר הקרובה, בה יעלה הנושא לדיון.

בהודעתו הרשמית של ראש העיר משה קונינסקי מצויין כי הסיבה לפיטורי סגנו היא ״לנוכח הצבעתו אמש בניגוד לעמדת הקואליציה״. צ׳שקין טוען כי נמנע בשני מקרים שונים, אבל לא הצביע נגד. אי אפשר שלא להזכיר את הצבעתו של הסגן נגד מינוי היועץ המשפטי לפני כחודש, מה שגרם לניתוק בינו לבין ראש העיר, שכנראה היווה את הבסיס למהלך הנוכחי.

מיד אחרי הודעת הפיטורים, אמר גיורא צ׳שקין: ״אם מישהו ציפה שאצביע כמו בובה על חוט – הוא טעה ושגה. המהלך שביצע מר קונינסקי רק יחזק אותי. לפטר אותי בבוקר שאחרי הישיבה – זה לא לעניין. אני לא אחראי למעשיו ואני לא יודע מאיזו סיבה עשה זאת. אם להצבעתי נגד מינוי היועץ המשפטי החדש שהייתה נכונה לחלוטין, לפי צו מצפוני ולפי חוקי מדינת ישראל, יש משקל בנושא פיטוריי, אז זה חמור שבעתיים – עובדה שהנושא לא הועלה בכלל להצבעה בישיבה הנוכחית וזאת בניגוד לדברי קונינסקי בישיבה הקודמת״.

על הדרך שבה קיבל את הודעת הפיטורים – במייל, אומר צ׳שקין: ״הגיע אליי מכתב מלשכת ראש העיר, בלי שיחה לפני או שיחה אחרי, מה שמצביע על אופן ההתנהלות של ראש העיר. לא חשבתי לפנות אליו, לא אפנה אליו, דרכינו נפרדו, אפילו שהייתי מאוד לויאלי למערכת ולקואליציה. אם אתה שואל אותי, כבר נאמר בעבר המשפט ׳הם מפחדים׳ ואם הוא חושב שבפיטוריי הוא החליש אותי, ההפך הוא הגמור. מבחינתי סיימתי איתו לחלוטין, אין כאן שאלה. אני לא כועס על קונינסקי, חלילה. אני יותר מרגיש מרחם עליו ועל מצבו מאשר פגוע״.

עוד אומר הסגן המודח: ״זה לא סוד שב-3 השנים בהם כיהנתי כסגן ראש עיר בתואר, מילאתי את תפקידי בהתנדבות מלאה. אני מתפרנס למחייתי במקום אחר, אבל הייתי זמין ואמשיך להיות זמין 24/7 למען הציבור. חשוב לי להדגיש שפעלתי למען התושבים היקרים, בכל נקודת זמן, בכל יום, בכל שעה, בלי שארגיש שאני סגן בתואר בלבד ולא בשכר, להפך – למדתי לשלב בין העבודה והפרנסה לבין העשייה הציבורית לטובת העיר שאני כל כך אוהב״.

כעת משפוטר, צ׳שקין מצהיר כי פניו לאופוזיציה: ״אני לא אשאר בקואליציה – כי ברגע שאדם פיטר אותי הוא בראש ובראשונה ירק לדעתי הצנועה בפניהם של מאות, מאות מתושבי העיר שנעזרו בי, נעזרים בי וימשיכו להיעזר בי. את המכתב שצריך לנסח כבר אשלח לקונינסקי. את המצב בעיר כולם רואים, הכרמיאלים פיקחים ונבונים והם רואים הכל, מצב הניקיון, הכבישים, התשתיות, ההגירה השלילית שפוגעת בכרמיאל, ההתחרדות של העיר שהופכת לאט לאט אך בעקביות למרכז החרדי של הצפון והחומה שמוצבת בפני תושבים המנסים לפנות ולקבל מענה במחלקות ובמינהלים השונים ולא מקבלים תשובות – ובלי התערבותי, לצערי הרב, הרבה בעיות לא היו נפתרות. זה לא סוד שלהגיע לעירייה, טלפונית או פיזית, במיוחד בתקופת קורונה, זה מבצע. מי שעומד בראש, לכאורה שכח שהרשות והעומד בראשה עובדים בשביל הציבור ולא להפך!!!״

על השאלה האם הוא מתכוון להתמודד בבחירות בעוד כשנה ו-10 חודשים לראשות העיר, אומר צ׳שקין: ״לדעתי זה לא הזמן לצאת בהצהרות, אבל אני בהחלט נשאר על המפה הפוליטית. את האוכלוסייה הכרמיאלית השטיקים והטריקים לא מעניינים. את התושבים מעניינת העשייה. בשלוש השנים האחרונות הייתי בזמינות מלאה, בתקופה הזו שבה לצערי אנחנו תחת נגיף הקורונה, בניתי צוות של עשרות מתנדבים שפעלו למען כרמיאלים נזקקים, מהגל הראשון של הנגיף ועד היום. דבר שני: הקמתי אני וחבריי את משמר השכונה שמועיל מאוד לביטחונה של העיר, אני יודע מה הם עושים בהתנדבות מלאה בסופי שבוע ובלילות וכמה יעילים ומחוברים הם לקהילה ומשתפים פעולה עם המשטרה והשיטור העירוני. דבר שלישי: בגלל הקורונה אני עד היום מחלק בעזרת עמותות, מאות מנות מזון מדי חודש לאנשים שצריכים את זה. בחלקת האלוהים הקטנה שלי, לדעתי הצנועה נתתי את כל כולי ואני נותן את כל כולי. קונינסקי פיטר אותי, אבל שום דבר לא יעצור אותי, זה נתן לי דחיפה להמשיך ולפעול. לא הוא בחר אותי אלא תושבי העיר ואני עובד בשביל כלל הציבור, אעשה הכל להמשיך ולהוכיח זאת. לא מרגיש בשום שינוי מבחינתי״.

בתגובה מסר ראש העיר משה קונינסקי: ״על טעיות משלמים! אין אצלי משחקים! מי שפעל ופועל ואף מצביע בניגוד לעמדת הקואליציה לא יכול להישאר חבר בקואליציה! ההתבכיינות של גיורא צ'שקין מביישת אותו כפי שאמורה לבייש אותו אפס העשייה שלו עד היום כסגן ראש עיר. בלאו הכי תושבי העיר לא ירגישו כלל בחסרונו לנוכח העובדה שחוץ מלדבר הוא לא פעל למענם והדבר היחיד שעשה בעת ששימש כאחראי על השיטור העירוני היה כשחימם את הכיסא במשרדו בבניין העירייה״.

״אין בכוונתי לרדת לסגנון הנמוך שבו הוא בחר לדבר נגדי ולשפוט אותו בשעת צערו על כך שנטלתי ממנו את סמכויתיו לאחר שבחר לפעול בדרך חתרנית כנגדי כראש העיר, כאשר לא הגיע לפגישות חברי הקואליציה. הוא אף הגדיל לעשות בשתי ישיבות המועצה האחרונות כשפעל והצביע בניגוד עמדת הקואליציה״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

 

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *