Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1605083164:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 42409
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | סוף (בית) המשפט! | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בית משפט
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% סוף (בית) המשפט! בית משפט בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בית המשפט לעניינים מקומיים בכרמיאל יסגר בסוף השנה בגלל חוסר כדאיות כלכלית, כל מי שתוגש נגדו תביעה יאלץ להרחיק לבית המשפט בקריות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 831
        )

)
בית משפט לעניינים מקומיים כרמיאל
בית המשפט לעניינים מקומיים בכרמיאל

סוף (בית) המשפט!

שתפו

בית המשפט לעניינים מקומיים בכרמיאל יסגר בסוף השנה בגלל חוסר כדאיות כלכלית, כל מי שתוגש נגדו תביעה יאלץ להרחיק לבית המשפט בקריות

מאת גיל דובריש

משרד המשפטים פירסם הודעה על סגירת בית המשפט לעניינים מקומיים בכרמיאל, בנימוק כי היקף הפעילות במקום מצומצם ואינו מצדיק את המשך הפעלתו ומימון העלויות הכרוכות בכך. במשרד המשפטים מציינים כי התייעצו לפני קבלת ההחלטה עם עיריית כרמיאל ומציעים לסגור את בית המשפט החל מ-1 בינואר 2021. התיקים המטופלים בכרמיאל והתביעות שיוגשו בעתיד, אחרי סגירת בית המשפט, ינוהלו בבית משפט השלום בקריות.

העלות השנתית של הפעלת בית המשפט לעניינים מקומיים בעיר נאמדת ביותר מ-300,000 שקלים, ולטענת העירייה ומשרד המשפטים בשנה שעברה הוגשו לדיון כ-40 תיקים בלבד, שמילאו יום דיונים אחד בכל חודש.

בית המשפט לעניינים מקומיים בכרמיאל נפתח על-פי צו בתי המשפט שניתן בשנת 1983 ופעל במשך כמעט ארבעה עשורים במרכז העירה (המרכז המסחרי הראשון). הוא משמש את עיריית כרמיאל להגשת תביעות נגד אזרחים ובעלי עסקים בנושאי עבירות על חוק העזר העירוני, תכנון ובניה וחוקי רישוי עסקים. בעקבות סגירת בית המשפט בעיר, ייאלצו התושבים ובעלי העסקים שיוגשו נגדם תביעות מצד העירייה להרחיק עד לבית המשפט בקריות כדי להגן על עצמם משפטית.

לפני כמה שנים פורסם כי ישנו תכנון להקים בית משפט שלום במתחם ששימש את בנק הפועלים במרכז העירה, אבל מאז כבר הספיקה להודיע שרת המשפטים דאז, איילת שקד, כי הקמת בית המשפט העתידי אינה ברת ביצוע. כעת נודע כי גם בית המשפט היחיד שפעל כאן ייסגר בסוף השנה.

באופוזיציה מתחו ביקורת על סגירת בית המשפט. רותם ינאי, ראש סיעת טב לכרמיאל אמר כי ״מקוממת, מאכזבת ותמוהה החלטת ראש העיר לסגור את בית המשפט לעניינים מקומיים שקיים כבר עשרות שנים בכרמיאל… כעת תושבים ימנעו מלנסות להשיג צדק אל מול העירייה או שיצטרכו לנסוע למרחקים למוסד ציבורי נוסף שנמצא, הודות להנהגה כושלת, מחוץ לכרמיאל״.

״הטענה שמדובר בהוצאות גבוהות ולא מוצדקות היא לא מדוייקת שכן במועצת העיר אושר סכום של כ70,000 ש״ח לשיפוץ ממנו נעשה שימוש חלקי בלבד, למה לסגור במקום להתייעל למען התושב? ראש העיר הבטיח להפוך את כרמיאל למטרופולין משגשג, אך בפועל סגירתו של ביהמ״ש היא עוד הבטחה שהופרה ועוד סימן לחוסר המנהיגות והמקצועיות, לניתוק המוחלט ולפגיעה המתמשכת של רה"ע בציבור התושבים ובעיר כרמיאל״.

אבי קוריאט מסיעת התחדשות עם אחריות ציין: ״במקום להציב את כרמיאל כעיר מחוז ולהציב בה משרדי ממשלה ובית משפט שלום, בית המשפט לעניינים מקומיים מוצא מהעיר. מיותר לציין את המשמעות של בית משפט עבור העיר. לא ברור מדוע בוחר ראש העיר משיקולים כלכליים לפגוע בשירות לתושבי העיר, מספר התיקים גבוה בהתייחס לנתון שפורסם, מה עוד שמספר התיקים אינו הקובע אלא ההכנסות לעירייה וככול שידוע לי ההכנסות גבוהות ומכסות את ההוצאות המזעריות. סגירת בית המשפט אינו מעיד על מאבק של ראש העיר למען העיר ותושביה. ראש העיר בוחר שלא לשתף את גורמי המקצוע בעירייה, אותי ואת חבריי בנושא זה, אילו הדבר היה מגיע לידיעתי הייתי פועל באמצעות מפלגת כחול לבן ושר המשפטים למנוע את סגירת המקום״.

עיריית כרמיאל מסרה בתגובה: ״בבבדיקה עולה כי בית המשפט בכרמיאל פועל 20 ימים בשנה, כאשר עיקר הפעילות אינה של תושבי כרמיאל. עלות הפעלת בית המשפט הינה על חשבון תושבי העיר ומדובר במאות אלפי שקלים בשנה. עיריית כרמיאל הצטרפה לדרישת השלטון המקומי להפוך את בתי המשפט לעניינים מקומיים כבתי משפט שלום שיופעלו ע"י הנהלת בתי המשפט. ראש העיר משה קונינסקי פנה לשר המשפטים הקודם בנושא קידום הקמת בית משפט בכרמיאל״.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *