Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1636043258:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47580
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | סערה במועצה: חברי קואליציה הצביעו נגד מינוי היועץ המשפטי החדש
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יועץ משפטי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 51
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => סערה במועצה: חברי קואליציה הצביעו נגד מינוי היועץ המשפטי החדש
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 6 חברי מועצה הצביעו נגד מינויו של היועץ המשפטי החדש, בהם שני חברי קואליציה: סגן ראש העיר גיורא צ'שקין ולאה מירוסט. ראש העיר יצא לאחר ההצבעה להתייעצות
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 651
        )

)
חברי מועצה מצביעים נגד מינוי עו"ד מאיר עובדיה. צילום מהפייסבוק
חברי מועצה מצביעים נגד מינוי עו"ד מאיר עובדיה. צילום מהפייסבוק

סערה במועצה: חברי קואליציה הצביעו נגד מינוי היועץ המשפטי החדש

שתפו

6 חברי מועצה הצביעו נגד מינויו של היועץ המשפטי החדש, בהם שני חברי קואליציה: סגן ראש העיר גיורא צ'שקין ולאה מירוסט. ראש העיר יצא לאחר ההצבעה להתייעצות עם חברת המועצה יוליה נוסבק שהצביעה נגד. בעירייה בטוחים: המינוי יאושר בישיבה הבאה

מאת גיל דובריש

דרמה חסרת תקדים בישיבת מועצת העיר שהתקיימה הערב (רביעי, 3.11.2021). לראשונה בקדנציה הזו, חברי קואליציה הצביעו ביחד עם חברי האופוזיציה ונגד אישור מינויו של עו"ד מאיר עובדיה לתפקיד היועץ המשפטי החדש בעירייה. ההחלטה לא עברה לאחר שלא הושג רוב: שישה הצביעו בעד המינוי ושישה הצביעו נגד.

עו"ד עובדיה נבחר לתפקיד על-ידי ועדת איתור לתפקידים סטטוטוריים שהוקמה על-פי הנחיות משרד הפנים. הוועדה כללה את ראש העיר משה קונינסקי, סגן ראש העיר פנחס סירוקה, מנכ"לית העירייה ד"ר שולה מנחם, נציגת משרד הפנים – היועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין וחבר מועצת העיר מטעם האופוזיציה אבי קוריאט.

אשתו של עו"ד עובדיה, רונית עובדיה, היא מנכ״לית אשכול יישובי בית הכרם, גוף שמייצג את כל ישובי האזור ומי שעומד בראשו הוא משה קונינסקי, מתוקף תפקידו כראש עיריית כרמיאל. הדבר יוצר תהיות לגבי ניגוד אינטרסים לכאורה בין התפקידים.

כאשר העלה ראש העיר את מינויו של היועץ המשפטי החדש לאישור המליאה, הוא התייחס לנושא ניגוד האינטרסים וציין: "המועמדות שלו (עובדיה, ג.ד) עוברת למשרד הפנים כולל טופס ניגוד עניינים שהוא מגיש, יבחנו את הדברים… אתם יודעים שאשתו מכהנת כמנכ"לית אשכול בקעת בית הכרם, הנושא יבדק… ובהתאם להחלטת היועץ המשפטי של משרד הפנים, יש גם חוות דעת של היועץ המשפטי שכתוב בה שהנושא יובא להחלטת היועץ המשפטי של משרד הפנים. אנחנו מבקשים עקרונית להעביר את ההחלטה למשרד הפנים ולבחינה של היועץ המשפטי של משרד הפנים… או שיפעילו סייגים או שיגידו שזה לא בא בחשבון".

חברי האופוזיציה דרשו לפני קיום ההצבעה להעביר אליהם את חוות הדעת שהכין מבעוד מועד היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד שלמה גבע, חוות דעת שאותה ביקש במיוחד לפני ההצבעה חבר האופוזיציה אבי קוריאט, שהיה גם חבר בוועדה אשר בחנה את המועמדים ובחרה בעו"ד עובדיה.

במהלך הדיון התפתח עימות חריף בין ראש העיר לבין היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד שלמה גבע. כאשר גבע העיר ואמר על נושא הבחירה: "אני רק אומר שלא תעשו טעות", הגיב קונינסקי ואמר לו: "אנחנו לא נעשה טעות… זה שאולי, לכאורה, יש לך השגות על הבחירה שלו תשאיר אותם אצלך"! עו"ד גבע החזיר לו: "אתה מטעה את האנשים, אין לי שום השגה, התבקשתי לתת חוות דעת ואתה פונה אלי בצורה כוחנית".

אחרי שהרוחות נרגעו מעט הועלה הנושא להצבעה. 4 חברי האופוזיציה – אבי קוריאט, רותם ינאי, גיא מרציאנו ויוליה נוסבק הרימו ידיהם נגד המינוי ויחד איתם למרבה ההפתעה הצביעו גם שני חברי קואליציה: גיורא צ'שקין שהוא סגן ראש העיר בתואר וחברת המועצה לאה מירוסט. שישה חברי קואליציה הצביעו בעד – תיקו 6:6, שמשמעותו היא – ההצעה לא אושרה.

מיד לאחר ההצבעה קרא קונינסקי אליו את חברת המועצה יוליה נוסבק להתייעצות בנושא ההצבעה – נוסבק היא אחת מהשישה שהצביעו נגד המינוי. השניים יצאו מחדר הישיבות כשהם משאירים שם את חברי המועצה מבולבלים ונבוכים מהסיטואציה. גורמים פנימיים מסרו לנו כי במהלך השיחה בארבע עיניים יצרו קונינסקי ונוסבק קשר עם רינה גרינבג, לשעבר מ״מ ראש העיר, שיוליה נוסבק מקורבת אליה במיוחד. השניים חזרו לאולם המליאה אחרי מספר דקות והישיבה ננעלה מבלי שהמינוי אושר, אבל ראש העיר הדגיש לפני שהישיבה התפזרה, כי המינוי יובא מחדש להצבעה – בישיבת המועצה הבאה.

בשיחה שקיימנו אחרי הישיבה הסוערת עם סגן ראש העיר גיורא צ'שקין, כדי לשמוע על הצבעת הנגד שלו, הוא אמר: "במקרה הזה של תפקידים ומינויים אני מקשיב ליועץ המשפטי של העירייה, שהסביר במפורש בישיבה ופירט בחוות הדעת שלו כי קיימת סוגיה של ניגוד עניינים. משרד הפנים צריך לבדוק את הסוגיה ורק לאחר כן נוכל להביא את הנושא להצבעה במועצת העיר. זה הליך מאוד ברור שיש להביאו קודם כל לאישור משרד הפנים, ואם אז הוא יאשר את המינוי אברך את עו"ד עובדיה ואאחל לו בהצלחה. אין לי שום דבר נגד עו"ד עובדיה, אני בטוח שהוא יידע למלא את תפקידו היטב – אבל כשיש הנחיות חד משמעיות איך ההליך צריך להתבצע, אין שום סיבה לפעול בצורה הפוכה".

צ'שקין הוסיף ואמר עוד: "אני בהחלט לוקח בחשבון את ההשלכות של החלטתי ואני רוצה להדגיש – לא הצבעתי נגד ראש העיר אלא בעד חוות דעתו של איש מקצוע. לדעתי לא פגעתי במישהו, אלא פעלתי לפי צו מצפוני ולפי מה שבעיניי נכון לעשות. אני לא מגיע מעמדה של הצבעה נגד ראש עיר, אני לא נמצא במקום הזה, אין לי סיבה לפעול נגד ראש העיר באופן עקרוני".

פנינו אל עיריית כרמיאל לתגובה בנושא ובתשובה נמסר לנו בקצרה: "המינוי יאושר בישיבה הקרובה של מועצת העיר".

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *