Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1512044091:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19083
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/11/ישיבת-תקציב-עירייה-1120.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => סערת התקציב: 3 חברי קואליציה הצביעו נגד: ״תקציב גרוע״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => זהר הצפון / חדשות. איזו מהומה התרחשה אתמול בישיבת אישור התקציב?
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => תקציב
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תקציב
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => סערת התקציב: 3 חברי קואליציה הצביעו נגד: ״תקציב גרוע״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סגן ראש העיר רותם ינאי, עו״ד קורן נוימרק וכן חבר האופוזיציה רותם בז׳רנו, הצביעו נגד הצעת התקציב בישיבה סוערת במיוחד. רותם ינאי: ״תקציב של כ-300 מיליון שקלים אושר ללא דיון רציני... אני לא חותמת גומי...״ מקורות בעירייה: אלדר נחוש לסיים את תפקידו של ינאי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 705
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => סערת התקציב: 3 חברי קואליציה הצביעו נגד: ״תקציב גרוע״
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => סגן ראש העיר רותם ינאי, עו״ד קורן נוימרק וכן חבר האופוזיציה רותם בז׳רנו, הצביעו נגד הצעת התקציב בישיבה סוערת במיוחד. רותם ינאי: ״תקציב של כ-300 מיליון שקלים אושר ללא דיון רציני... אני לא חותמת גומי...״ מקורות בעירייה: אלדר נחוש לסיים את תפקידו של ינאי
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => תקציב
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => סערת התקציב: 3 חברי קואליציה הצביעו נגד: ״תקציב גרוע״
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => זהר הצפון / חדשות. איזו מהומה התרחשה אתמול בישיבת אישור התקציב?
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום: עיריית כרמיאל

סערת התקציב – 3 חברי קואליציה הצביעו נגד: ״תקציב גרוע״

שתפו

סגן ראש העיר רותם ינאי, עו״ד קורן נוימרק וכן חבר האופוזיציה רותם בז׳רנו, הצביעו נגד הצעת התקציב בישיבה סוערת במיוחד. רותם ינאי: ״תקציב של כ-300 מיליון שקלים אושר ללא דיון רציני… אני לא חותמת גומי…״ מקורות בעירייהאלדר נחוש לסיים את תפקידו של ינאי

מאת גיל דובריש

ישיבת תקציב סוערת במיוחד התקיימה אמש בעיריית כרמיאל: לראשונה בתולדות מועצת העיר, שלושה מחברי הקואליציה: סגן ראש העיר רותם ינאי, לנה מרוסט ועו״ד קורן נוימרק, יחד עם חבר האופוזיציה רותם בז׳רנו, החליטו להצביע נגד הצעת התקציב לשנת 2018.

בתחילת הישיבה בתחילה ביקשו ינאי, נוימרק ובז׳רנו לדחות את אישור התקציב במספר ימים וזאת על מנת לאפשר להם דיון מעמיק בסעיפים השונים. מיד לאחר שהצעתם נדחתה, הועלתה לאישור הצעת התקציב בסך כ-303 מיליון שקלים. 11 חברי מועצה תמכו בהצעה, 4 התנגדו. בעקבות הצבעת הנגד, מסרו מקורות בכירים בעירייה, כי אלדר נחוש מתמיד לסיים את תפקידו של ינאי כסגן ראש העיר. ״הצבעתו של ינאי היא צעד חריף, אשר ידרוש תגובה מתאימה של ראש העיר״ נמסר שלא לייחוס. אלדר יצא לחופשה קצרה בחו״ל ולאחר שובו באמצע השבוע, יחליט כיצד לנהוג.

רותם ינאי

מתנגדי ההצעה, מתחו ביקורת קשה על התקציב. לדברי סגן ראש העיר רותם ינאי, ״הכנסות הפנים גדלו כתוצאה מסקר מדידות של דירות המגורים בעיר והיטלי השבחה והכנסות החוץ קטנו, בעיקר בשל הפחתת מענקי איזון ממשלתיים. לעומת זאת, ישנה עליה בהוצאות העירייה ואין שום התייעלות. לא הייתי מעז לנהל את התקציב המשפחתי שלי בדרך זו. לנוכח התקציב החדש, פנינו מועדות לגירעון. התקציב שמוגש לנו הוא לא תקציב מפורט אלא אוסף של כותרות. תקציב של כ-300 מיליון שקלים אושר למעשה ללא דיון רציני״.

לדבריו, ״במועצת העיר הוצגו בפנינו תרחישים אופטמיים שלוקחים בחשבון העברת תקציבים ממשלתיים. מדובר על הערכות בלבד, ומה יקרה אם התקציבים הצפויים לא יועברו? להערכתי, בתוך 10 שנים כ-30% מהתקציב יתמקד בפנסיה תקציבית, מכיוו שלא דאגו להפריש מראש כספים לצורך העניין. זו מדיניות של הטמנת הראש בחול״.

ינאי ציין כי שלח מכתב לראש העיר וביקש להיפגש עימו ועם ראש מינהל הכספים ענת לנקסנר, כדי לדון לדבריו, ״כיצד לשלב יוזמות ופרויקטים בחינוך, בתעסוקה, בנוער, בפנאי, בנושא הבטיחות, בהנגשה לבעלי מוגבליות. לצערי הרב, זכיתי להתעלמות מוחלטת. הבעתי את התנגדותי לתקציב כבר בישיבת ועדת הכספים שנערכה מספר ימים לפני ההצבעה על התקציב, חזרתי ודרשתי את שיתופם של חברי המועצה בהכנת התקציב. מתוך 17 חברי מועצה, 14 פועלים בהתנדבות מלאה, מן הראוי שתינתן להם ההערכה והאפשרות לקחת חלק בהרכבת התקציב״.

על השאלה, מדוע לא הצביע נגד התקציב בארבע השנים הקודמות, שבהן הוא מכהן כסגן ראש העיר, השיב רותם ינאי: ״בעבר תמכתי בתקציב מכיוון שבכל פעם הובטח לי כי תהיה תוכנית התייעלות. סמכתי על שותפיי. הפעם, מכיוון שזו השנה האחרונה שבה ניתן לממש את הצעותיי להתייעלות, הבנתי שההבטחות כלפיי לא ימומשו״.

בנושא הצעדים שעשויים להינקט נגדו בעקבות הצבעתו בישיבה, אמר סגן ראש העיר: ״אני מודע להשלכות של הצעד, יהיו אשר יהיו. אני נשאר נאמן לדרך שלי ולשליחותי הציבורית. כל החלטה שלי, התקבלה מתוך יושרה וחשיבה על טובת הציבור וגם ההחלטה הזו אינה יוצאת מהכלל. לא נותרה לי ברירה. אני לא חותמת גומי״.

עו״ד קורן נוימרק

עו״ד קורן נוימרק, שהצביע נגד התקציב, כינה את התקציב ״גרוע״. לדבריו, ״49% מהתקציב, שהם כ-150 מיליון שקלים בשנה, מופנה לתשלום שכר ופנסיה לעובדים. בשנים הקרובות תהיה עליה בשיעור הפורשים לגימלאות וסעיף הזה יגדל ויעמיס על התקציב עוד יותר. מעבר לכך יש עומס מלוות הפרוש עד לשנת 2032 ועומד על כ-65 מיליון שקלים, העירייה לא מצליחה לקצץ את הסכום הזה. רק הריבית המשולמת על המלוות עומדת על מיליון שקלים בשנה״.

לדברי נוימרק, ״בתקציב זה יש הגדלה של ההכנסות על חשבון הציבור באמצעות תחשיב חדש למדידת שטח הדירות. מאידך, אין חשיבה נכונה בנושא חיסכון בעלויות. ישנם סעיפים רבים שאפשר לחסוך בהם, לדוגמא, הוצאות דלק – רוב הנסיעות מתבצעות בתוך העיר, מעבר לרכבים היברידיים יביא לחיסכון רב, לרבות הטבות מס ושמירה על איכות הסביבה. בכל שנה משלמת העירייה 200 אלף ש״ח לעורך דין חיצוני תחת סעיף הוצאה לפועל, כאשר ניתן לחסוך באמצעות גביית החובות דרך פקודת המיסים ובדרך זו להקל על תושבים חייבים ולחסוך מהם את תשלום שכר טירחת עורך הדין והוצאות האגרה. כמו כן, ישנו סעיף בגובה 900 אלף שקל בגין הוצאות משפטיות של העירייה לעורכי דין חיצוניים – וזאת למרות שישנה מחלקה משפטית בתוך העירייה שבה קרוב ל-6 משרות״.

לדברי נוימרק, ״התקציב אינו כולל פירוט הוצאות של כל מחלקה ומינהל בפני עצמם ולא ניתן לבצע השוואה בין המחלקות ולהביא להתייעלות. אישור התקציב ללא חיסכון אמיתי עלול להוביל ל׳פשיטת רגל׳ של עיריית כרמיאל״.

רותם בז׳רנו

חבר סיעת היחיד באופוזיציה, רותם בז׳רנו, שנמנה על המצביעים נגד אישור התקציב, כינה את הישיבה ״בזיון״. לדבריו, ״למיטב זכרוני, זו הפעם הראשונה בישיבת תקציב שאנחנו לא מקבלים תשובות מהגזברית לגבי הסעיפים השונים. לא הוצגה בפנינו שום תוכנית התייעלות, רק הצעה בחוברת כרומו, שהייתה קביעת עובדות בשטח ודרישה להצביע כן או לא. הצעת התקציב אושרה בדרך לא תקינה, בניגוד לפקודות העיריות, לפיהן, לא תאושר הצעת התקציב בעירייה איתנה, אלא אם כן צורפה להצעה חוות דעתו של הגזבר. מיותר לציין שלא קיבלתי את חוות הדעת של הגזברית בהצעה הנוכחית וכנראה שיש לה סיבה טובה מאוד לכך. כמו כן לא ניתנה לחברי המועצה האפשרות להעלות את טיעוניהם בצורה מסודרת ולפתח דיון אמיתי וענייני.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה לטענות: ״התקציב שאושר ברוב קולות הוא תקציב אחראי ומאוזן, כפי שהיה מאז הקמתה של כרמיאל. אנחנו נמשיך לפעול בצורה אחראית לטובת ציבור התושבים. איננו מגיבים לאמירות פופוליסטיות שונות שכל מטרתן היא לזכות בכותרות בתקשורת ולהבליט את דובריהם בפני הציבור״.

כתבה מעניינת:

תאונה ברחוב התמר בכרמיאל. הרכב בצילום אינו הרכב הפוגע! צילום פרטי

בן 10 נפגע מרכב בכרמיאל, מצבו בינוני

שתפוילד שחצה את הכביש ברחוב התמר בעיר נפגע מרכב חולף, הוא פונה לבית החולים רמב"ם …


תגובה אחת

  1. אז מה מי שלא הסכים עם אחשורוש ראשו יותז?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *