סערת צריכת המים החריגה בכרמיאל

שתפו

הודעה שפירסמה ברשת הפייסבוק תושבת העיר, בינה בנימין, על כך שתאגיד המים גילה באופן פתאומי חריגה בצריכת המים שלה, הביאה לעשרות תגובות מצד תושבים שלכולם באופן תמוה, יש מכנה משותף: חריגה פתאומית בצריכה. בתאגיד עין כרמים מגיבים: “כחלק מהשירות לצרכן, התאגיד מודיע בכתב על צריכת מים חריגה”

מאת גיל דובריש

מה שפוסט אחד ברשת הפייסבוק יכול לעשות. הודעה שפירסמה בשבוע שעבר תושבת העיר, בינה בנימין, על כך שקיבלה הודעה מתאגיד המים והביוב עין כרמים, לפיה התגלתה אצלה חריגה בצריכת המים, מה שבאופן טבעי יביא לחשבון מוגדל בפעם הבאה, סחף אחריו עשרות תושבים שלכולם בעיה דומה. כעת מתכוונים התושבים להתאגד ושוקלים מספר דרכים להיאבק ב”חשבונות המים המנופחים”, כלשונם.

בהודעה שפירסמה בינה בנימין בקבוצת כרמיאלים מדברים, היא כתבה: “רציתי לשתף אתכם במה שנראה בעיני כשערוריה שקשורה לעין כרמים. אני גרה בשכונת האיריסים, אתמול מתברר שכל הבנינים קיבלו התראה על כך שיש נזילה בבניין שלהם ולכן ישלמו יותר… לא יתכן שכל הבניינים יש להם ‘נזילה משותפת”.

הפוסט של בינה בנימין בקבוצת כרמיאלים מדברים. צירוף מקרים?
הפוסט של בינה בנימין בקבוצת כרמיאלים מדברים. צירוף מקרים?

בשיחה עם זהר הצפון מספרת בינה כי לפני כחודש אירע פיצוץ בצנרת המים הנמצאת בצד החיצוני של הגינה המשותפת בבניין בו היא מתגוררת. “בעלי התקשר לתאגיד ולעירייה, כל גורם השליך את האחריות האחד על השני. בסופו של דבר שלחו עובדים ותיקנו את התקלה”, היא מספרת. “לפני כשבועיים קיבלתי את החשבון הדו-חודשי מתאגיד המים, כשתאריך קריאת המונה היה 12.5. ראיתי שהסכום גבוה קצת מהרגיל, אבל לא התייחסתי לכך במיוחד. אחרי כמה ימים קיבלתי מכתב מתאגיד המים ובו הודעה שיש בעיית נזילה בבניין. מאוד משונה שב-12 במאי מבצעים קריאת מונה והכל בסדר – ואז פתאום כמה ימים אחרי זה, ‘נזכרים’ שהייתה נזילה גדולה”.

בנימין, פעילה קהילתית, סיפרה על כך בעת פגישה עם תושבים נוספים ברחוב והתחוור לה כי גם שכניה בבניינים סמוכים קיבלו הודעות דומות. לדבריה, “גם אם הייתה נזילה, היא הייתה בצד שלפני שעון המים, כלומר באחריות תאגיד המים ולא באחריותנו הדיירים וכאמור, זה קרה רק בבניין שבו אני מתגוררת. מאוד משונה שבאותו פרק הזמן בכל הבניינים יש בעיית נזילה. האם מישהו כאן מנסה לגזור קופון על התושבים?”

בנימין פירסמה פוסט זועם בפייסבוק, ועד מהרה אזרחים מכל העיר, ששיתפו כי גם הם קיבלו הודעות דומות מתאגיד עין כרמים או שכבר חוייבו בסכומים גבוהים בעקבות חריגה בצריכה.

בין התגובות הבולטות:

זאור דוידוב: “גם בגבעת רם קיבלתי חשבון של 2000 ש”ח (לטענתם נזילה) ויומיים לאחר מכן התראה על עיקול חשבון בנק. כך שאין ברירה ולשלם ולשתוק או שהציבור יקום ויעשה משהו בעניין (סיכוי קלוש מאוד)”.
נטליה סברדלוב: “גם ברחוב יסמין כל משפחה קיבלה מכתב התראה ויום למחרת קיבלנו חשבון כ-100 ש”ח יותר ממה שמשלמים בדרך כלל”.

סער ממן: “אני קיבלתי חשבון פי 7 גבוה מהרגיל, מ-80 ש”ח ברגיל זה נהפך לכמעט 500 ש”ח”.

רחל טבת: “גם בבניין בארזים (שכונה מערבית) נתקבל מכתב כזה לכל הדיירים, טוענים כי נעשה שימוש בשעון המרכזי של הביניין אך בפועל לאחר בירור עם הדיירים לא נעשה כל שימוש”.

מרים סוליקו: “גם אנחנו ברחוב השושנים קיבלנו לשלם סכום עתק, לא הגיוני בעליל ולא בכוונתי לשתוק להם”.

לאה טל: “אני גרה ברחוב מרגנית וגם כל דייר ברחוב קיבל מכתב כזה, פעמיים לפני 4 חודשים וכעת…”

בתגובות נוספות שרשמו תושבים, עלו שמות נוספים של רחובות שבהם התקבלו הודעות או חיובים על חריגה בצריכת המים. לדברי בינה בנימין, “אנשים לא היו מודעים לכך שזו מגמה שפשטה בכל העיר, מאוד תמוה ונראה כאילו לא יד המקרה שתושבים רבים כל-כך קיבלו הודעות זהות במקומות שונים בכרמיאל. הגיע הזמן שאנחנו התושבים נתארגן כדי למחות!”

בתגובה נמסר ע”י תאגיד המים והביוב עין כרמים: “עין כרמים תאגיד מים וביוב של כרמיאל פועל על פי כללי אמות המידה אותן מנחה ומכתיבה רשות המים. התאגיד פועל למניעת בזבוז מים ולהעלאת המודעות בקרב הצרכנים בכל הקשור לשינויים במאפייני צריכת המים. כחלק מהשירות לצרכן, התאגיד מודיע בכתב לדיירים בבתים או במתחמים משותפים על צריכת מים חריגה בתקופת החשבון לעומת הצריכה באותה תקופת חשבון בשנה הקודמת. המערכת ההנדסית של תשתיות המים והביוב בעיר, מאז הקמת התאגיד עברה שדרוג משמעותי. אין קשר בין המכתבים לבין תשתיות המים והביוב בעיר”.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …


6 תגובות

  1. עדנה שושו

    גם אני קיבלתי כמעט 700 ש"ח בגבעת רם כאשר החשבון שלי בשוטף היה 150 ש"ח
    עכשיו אני רואה את הכתבה ומתפחלצת
    מה עושים שילמתי ירד בהוראת קבע
    התקשרה אלי מתאגיד המים ואמרה שיש לי כנראה נזילה ולא היתה לי שום נזילה!!

  2. אמני הגר

    גם אני קיבלתי חשבון חריג החודש, 200 שקלים יותר מהרגיל ???

  3. בלית אלכס

    גם אני 800ש ב שביל טבת גבת רם

  4. אביבה לוי

    גם אני קיבלתי חשבון חריג של 200 שקל יותר מהרגיל. אין לי שום נזילה וזאת לאחר בדיקה שערכתי. מה קורה פה?

  5. אבגי יפה

    אני גם קיבלתי ובגלל זה החלפתי את הדוד שמש יכול להיות שהייתי רק מתקן אם בכלל הצריכה בגלל זה כמו שהתאגיד קבע

  6. דוד צור

    יש למחוק מעל פני האדמה את התאגיד אשר חומד כספית במאתים חמישים אחוז יותר מהמחירים ששולמו כאן בטרם ג'ובים לידידים מקורבים וכל השאר. די לסחיטה. אלדר הגיעה העת שלפחות מעשה אחד ראוי ייזקף לזכותך במשך שלושים שנות כהונתך. מי שמכיר איזה מעשה ראוי של אלדר שיידע אותי. אני לא מכיר כזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *