Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1640073049:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48018
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | עבר בלי בעיות: אושר תקציב העירייה לשנת 2022
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תקציב עיריית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => עבר בלי בעיות: אושר התקציב החדש של עיריית כרמיאל לשנת 2022
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 565
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תקציב עיריית כרמיאל ל-2022 יעמוד על 355.5 מיליון שקלים, עליה של כ-3% לעומת השנה. אבי קוריאט ולאה פסריוב הצביעו נגד, רותם ינאי וגיא מרציאנו דווקא הצביעו בעד
        )

)
ישיבת התקציב במועצת העיר כרמיאל. צילום מהפייסבוק
ישיבת התקציב. צילום מהפייסבוק

עבר בלי בעיות: אושר התקציב החדש של העירייה

שתפו

תקציב עיריית כרמיאל ל-2022 יעמוד על 355.5 מיליון שקלים, עליה של כ-3% לעומת השנה. אבי קוריאט ולאה פסריוב הצביעו נגד, רותם ינאי וגיא מרציאנו דווקא הצביעו בעד והסבירו: עדיין במחלוקת פוליטית עם ראש העיר, אבל היתה נכונות לקדם נושאים שיזמנו

מאת גיל דובריש

ברוב מוחץ של 14 מול 2 אישרה אמש (יום ראשון, 19.12.2021) מועצת העיר את תקציב עיריית כרמיאל לשנת 2022. התקציב יעמוד על גובה של 355.5 מיליון ש"ח ובנוסף תקציב פיתוח בסך למעלה מ-45 מיליון ש"ח.

בפתח הישיבה אמר ראש העיר משה קונינסקי: ״המדובר בתקציב שוטף מאוד אחראי תוך שימת דגש על תחומי החינוך ושיפור התשתיות בעיר״. התקציב משקף עלייה של כ-13 מיליון שקלים, כ-3% לערך לעומת התקציב בשנה שעברה שעמד על 342 מיליון ש״ח.

גזברית העירייה ענת לנקסנר ציינה עם הצגת התקציב, כי ״כ-40% מהתקציב יוקצה לתחום החינוך״ כמובן בשיתוף רשת אורט המפעילה כאן שני בתי ספר על-יסודיים.

חברי המועצה הצביעו ברוב גדול בעד התקציב, כאשר רק אבי קוריאט מהאופוזיציה ולאה פסריוב מהקואליציה שלאחר מכן הודיעה על פרישתה לטובת האופוזיציה הרימו ידם נגד. השניים העלו השגות והערות רבות על סעיפי התקציב, קיבלו תשובות – אך נראה שהמענה לא סיפק אותם במיוחד. מי שהפתיעו הפעם היו חברי האופוזיציה מטעם סיעת טב לכרמיאל, רותם ינאי וגיא מרציאנו, אשר בניגוד לשנים קודמות לא התנגדו לתקציב והצביעו בעדו. בשנים האחרונות התרגלנו לשמוע מהשניים ביקורת קשה ונוקבת שגרמה לחיכוכים קשים וויכוחים קולניים עם ראש העיר בישיבות המועצה ובמיוחד בישיבות התקציב, אך הפעם שמרו השניים על שקט תעשייתי, כמעט ולא התערבו בדיון בנושא התקציב והשאירו את הבמה בעיקר לאבי קוריאט.

משה קונינסקי ציין בהמשך הישיבה: ״בכוונתנו להמשיך בתנופת העשייה לצד ההתמודדות עם האתגרים שצפויים לנו עם התפשטות זנים שונים של הקורונה שעלולים להשפיע על התושבים ועל העסקים בעיר. בכוונתנו להשקיע בשיפור ובשדרוג תשתיות, גינון, וכמובן בתחום החינוך המצוי בראש סדר העדיפויות ויצירת והרחבת מקומות תעסוקה בעיר״.

קונינסקי הודה לכל חברי הקואליציה ובמיוחד לרותם ינאי וגיא מרציאנו  שכאמור, הצביעו בעד התקציב; ליו״ר ועדת הכספים יואב קליין, למנכ״ל העירייה ד״ר שולה מנחם; לגזברית העירייה ענת לנקסנר ולראש מטה ראש העיר, אלי שדה, על הובלת התקציב ואישורו.

בתגובה לפנייתנו אל סיעת טב לכרמיאל בעניין אופן ההצבעה, נמסר לנו בתגובה: ״אנחנו עדיין באופוזיציה ואנחנו עדיין במחלוקת פוליטית עם ראש העיר. הצבענו למען התקציב לא מתוך טובתנו האישית אלא לטובת תושבי העיר ולאחר שהייתה לראשונה נכונות לערוך שינויים חשובים בבסיס התקציב נושאים כמו: ניקיון, הנדסה, נגישות, בריאות וחינוך וכן לקדם בתוך התקציב החדש שורת נושאים שיזמנו, כמו בכל שנה, לטובת פרויקטים חברתיים מהם ייהנו השנה תושבי כרמיאל וביניהם: תוכניות התערבות להתמודדות עם אלימות במשפחה ונגד נשים בפרט, ‏תוכנית לשיפור מערך השירותַ לתושב במנהל הנדסה, פרויקט בטיחות בדרכים ושיפור מיומנויות נהיגה בקרב בני נוער, תקציב ייעודי לפרויקט הזנה למשפחות חד הוריות, פרויקט הנצחה ייחודי לכל נופל בן כרמיאל ותקציב ייעודי בתחום הספורט. בפעם ראשונה מצליחה אופוזיציה להכניס לבסיס התקציב מיליוני שקלים ולקדם כמות של נושאים חשובים כאלה״.

״אני גאה ושמח, ביחד עם שותפי וחברי לדרך, גיא מרציאנו שעושה לילות כימים למען העיר שאנחנו אוהבים, על כך שתושבי כרמיאל יהנו השנה משיפור במגוון התחומים, על ההחלטה ועל הדרך שלנו. אנחנו שליחי ציבור, פוליטיקה מעולם לא היתה המניע שלנו, להחלטה שלנו יש רק מניע אחד, קוראים לו 'תושבי כרמיאל״.

מאבי קוריאט נמסר לנו: ״ראשית, זה שאני מתנגד לתקציב אינו מצביע שתושבי העיר אינם חשובים לי. אדרבא, מניתוח התקציב עולה כי התקציב אכן סולידי. מחד הוא מפורט יתר ומאידך הוא מעורפל מאוד. שאלתי שאלות שעוסקות בפיתוח העיר, בחינוך וקיבלתי תשובות סתמיות בעיניי ומנותקות מהמציאות. הרי כולם רואים מה קורה בעיר מבחינת הנקיון, התשתיות, התאורה ועוד. לגבי חבריי לאופוזיציה רותם וגיא ישבנו יחד מספר ימים לפני הישיבה, בישיבה זו לא עלו הנושאים שהם מתגאים בהם ממש. לשאלתי מתי הם סגרו את הנושאים בתקציב לטענתם לפני ימים מספר, דבר לא ברור שכן אם היו נעשים שינויים בתקציב אזי היינו מקבלים תקציב אחר לאישור. לדעתי הם חלק ממשחק פוליטי ארצי״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *