Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1445882230:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11149
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עדי אלדר
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - עדי אלדר: מאחורי רצח רבין
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עדי אלדר: מאחורי רצח רבין עומדים גורמים שנמצאים כיום בשלטון
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1293
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/10/alexhuber17102015-רבין-2394.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - עדי אלדר: מאחורי רצח רבין
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => עדי אלדר: מאחורי רצח רבין עומדים גורמים שנמצאים כיום בשלטון
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => עדי אלדר
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
עדי אלדר בעצרת הזכרון לרבין. צילום: אלכס הובר

עדי אלדר: מאחורי רצח רבין עומדים גורמים שנמצאים כיום בשלטון

שתפו

ראש העיר שנשא את הדברים בעצרת הזכרון במלאת 20 שנה לרצח רבין, תקף ואמר: באצבעו של יגאל עמיר שלחצה על ההדק היו הרבה אצבעות שנמצאות כיום בהנהגת המדינה. עו"ד קורן נוימרק נציג הליכוד בכרמיאל פנה לאלדר ודרש ממנו להביע התנצלות על דבריו

מאת גיל דובריש

ראש העיר כרמיאל עדי אלדר, התבטא השבוע באופן חריף והפנה אצבע מאשימה כלפי נציגים בממשלה באומרו, כי מאחורי האצבע של יגאל עמיר שלחצה על ההדק, נמצאות אצבעותיהם של מי ששולטים כיום במדינה.

אלדר נשא את הדברים הקשים בטקס השנתי במלאת 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, שנערך ביום ראשון בכרמיאל. בנאומו התייחס אלדר להסתה שקדמה לרצח ואמר כי “הימין המתלהם, זה שרדף אחריו (אחרי רבין, ג.ד) לכל מקום, זה שהסית, זה שעשה פולסא דנורא, של קללה, שרבין ימות. היה טיפש אחד שביצע בעצם את פסק הדין שהוציאו עליו. אחד, לא צריך הרבה. אבל צריך תמיד לזכור שבאצבע הזו שלו, שלחצה על הדק האקדח, היו הרבה אצבעות, הרבה אצבעות שנמצאים היום בשלטון של מדינת ישראל. לא נעשה מזה דברים יפים. הם היו שותפים ללחיצה על ההדק שירתה לרבין בגב”.

אלדר הוסיף ואמר כי על הדור הצעיר להסיק מסקנות מהרצח, לחשוב איך משמרים את הדמוקרטיה בישראל: “על דמוקרטיה צריך להילחם כי זה לא משהו פשוט, יש כאלה שרוצים להחזיר אותנו לחוקי התנ”ך, לחוקי התורה, למלך על ישראל, לכל מיני דברים כאלה”.

דבריו של אלדר חוללו סערה כאשר פורסמו למחרת באתרי חדשות מובילים ובהם וואלה, NRG (מעריב) וסרוגים. התבטאותו זכתה למאות תגובות באתרים אלו, וכפי שניתן לצפות, בין התגובות היו רבים בעד האמירה ורבים נגד. בין הכותבים שתקפו את אלדר בעקבות דבריו, היו מי שקיללו, קראו לו בקריאות גנאי והשתמשו במילים כגון “בגידה”, “הסתה”  ועוד.

בעקבות הסערה התקשורתית פנינו אל ראש העיר וביקשנו לדעת האם הוא עומד מאחורי התבטאויותיו בעצרת הזכרון. בתגובה אמר אלדר: “אני עומד מאחורי דברי, שאין בהם חדש. בתקופה שקדמה לרצח של יצחק רבין ז”ל – ראש ממשלה בישראל, בידי יהודי, היו רבים שהסיתו נגדו, שהלבישו אותו במדי נאצי, שקראו עליו פולסא דנורא. אין חדש תחת השמש, כפי שאמרו אחרים גם אני חוזר ואומר, לא יד אחת לחצה על ההדק. דברים אלו מקבלים משנה תוקף בימים קשים אלו. הזרמים הקיצוניים שפעלו אז נמצאים גם היום. יש דרך אחת לשלום, היא דרך ההידברות ולא דרך ההתלהמות וההסתה. על ההנהגה להראות אחריות, נחישות ואומץ ולהוקיע מתוכה כל גילוי של הסתה ואלימות מכל צד”.

עו"ד קורן נוימרק
עו"ד קורן נוימרק

היום (שני) פירסם עו”ד קורן נוימרק, חבר מועצת העיר כרמיאל ויו”ר סניף הליכוד בכרמיאל, דרישה מראש העיר, להביע התנצלות בגין התבטאויותיו בעצרת הזכרון. מדובר בצעד חריג ללא ספק, מאחר שנוימרק הוא חבר בקואליציה בראשותו של ראש העיר. במכתב חריף ששלח עו”ד נוימרק אל עדי אלדר, הוא כתב: “אני דורש ממך, בשמי ובשם תושבי כרמיאל להוציא הודעת התנצלות פומבית על אמירותיך המסיתות כנגד ממשלת ישראל והעומד בראשה רוה”מ מר בנימין נתניהו… יש באמירות אלו הסתה לכאורה אשר עלולה לפגוע ולהכתים את העיר כרמיאל ותושביה ואני ותושבי כרמיאל דורשים התנצלותך הפומבית בנושא”.

“אני יודע כי רבים מתושבי העיר מתנגדים לאמירה זו ואינם מעוניינים כי נציגם המוניציפלי יאמר דברים מעין אלו”, הוסיף קורן נוימרק וכתב, “כידוע רבים מתושבי העיר בחרו בראשי השלטון הנוכחי אלו אשר אליהם הינך מכוון את אמירתך ואת חיציך”.

“אני מבין כי דיברת מדם לבך לאור הכרותך וחברותך עם יצחק רבין ז”ל, אולם, אין ברגשות העזים סיבה לדברים הקשים שנאמרו על ידך הגובלים בהסתה כנגד ציבור גדול, כנגד השלטון והעומד בראשו מר בנימין נתניהו. תמהני, האם אמירות אלו אינן עלולות להוביל ‘טיפש’ מהצד השני של המפה הפוליטית לרצח פוליטי נוסף, חס ושלום”, הוסיף נציג הליכוד במועצת העיר וסיכם: “איני מבין כיצד אתה כמנהיג ציבור שלם, יוצא באמירות פזיזות מסוג זה, המלבות את השנאה והאש בתוך עמנו בתקופה קשה העוברת על המדינה. יובהר כי אין במעשיו של אדם יחיד כדי לצבוע קבוצה שלמה בשותפות ברצח כפי שנאמר על ידך”.

ראש העיר מסר תגובה קצרה ותמציתית לדרישתו של עו"ד נוימרק: “אני עומד מאחורי כל מילה שנאמרה בעצרת הזיכרון לזכרו של יצחק רבין ז”ל במלאת 20 שנה להירצחו”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …


2 תגובות

  1. מבקש לתקן את תגובתי למעלה:

    בעיני עדי אלדר צבוע המנצל כל הזדמנות להשמיע דבריו, שאין בהם כל חדש. ראש העיר שלנו מתיימר בכל פעם להיות נציגנו, שומר הדמוקרטיה, כאשר הדמוקרטיה האמיתית ממנו והלאה. יעידו על כך אמירותיו הבוטות בישיבות מועצת העיר והתעלמותו מתושבי העיר שאינם נמנים על מקורביו. בסה"כ ראש העיר מיחזר אמירות של אנשי מחנהו, בנות עשרים שנה ולא חידש דבר. עלוב בדיוק כמו ביבי המתלהם.

  2. נו יש עוד החולקים על איוולתו של הראיס המעופף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *