עו״ד רונן לפיד 2018
עורך דין רונן לפיד. צילום ארכיון

עורך הדין הכרמיאלי שנלחם למען נפגעי תאונות דרכים

שתפו

פגיעה מתאונת דרכים יכולה לשנות את חייכם וכדי שתוכלו להתגבר עליה חשוב שתקבלו את הפיצוי הגבוה ביותר האפשרי. עו"ד רונן לפיד המטפל בנפגעי תאונות, מסביר איך נמנעים מדחיית התביעה על ידי חברת הביטוח וממקסמים את הפיצויים

 מערכת פורטל זהר.נט

א', בן 45, היה מעורב בתאונת שרשרת בכביש 6 כאשר נסע בו במסגרת עבודתו. בתחילה חשב א' כי לא נגרם לו שום נזק, ולכן לא פנה לבדיקה. אך כעבור יומיים הוא חש כאבים בגב ובצוואר, והגיע לטיפול רפואי, שם התברר כי אכן נפגע כתוצאה מהתאונה.

"בכל שנה יש לפחות 150 אלף תאונות דרכים עם נפגעים בישראל", אומר עו"ד רונן לפיד, בעל משרד בכרמיאל המתמחה בדיני נזיקין. "דווקא אלה שנפגעים קל יחסית לא תמיד מודעים לזכויות שלהם ולכך שהם יכולים לקבל פיצויים משמעותיים בעקבות התאונה. א', למשל, הגיע אלינו, ואנו דאגנו שיקבל מביטוח לאומי הכרה כנפגע עבודה, מה שזיכה אותו בפיצויים של 480 אלף שקל".

לדברי עו"ד לפיד, "מהניסיון המצטבר שלנו עולה שגם אנשים שנפגעו קשה יותר בתאונות, לפעמים מסתפקים בפיצוי שהוא נמוך בהרבה ממה שמגיע להם. יש קשת זכויות רחבה לנפגעים, למשל, מימון טיפול רפואי ועזרה בבית, פיצוי על הפסד השתכרות בתקופה שבה הנפגע מחלים או אפילו פיצוי על פגיעה בפוטנציאל השתכרות, למשל במקרה של סטודנט שלא יוכל לעסוק במה שלמד, בגלל התאונה".

"מי שמוותר או פונה לבד עלול להפסיד כסף"

תאונת דרכים. צילום ארכיון

"בין אם הפגיעה היא גדולה או קטנה יחסית, היא יכולה לשבש את החיים של הנפגע ומשפחתו בצורה משמעותית", אומר עו"ד לפיד, שאליו מגיעים לקוחות מכל אזור הגליל המערבי. "עם זאת, חברות הביטוח לא תמיד ממהרות להעביר את הפיצויים לנפגע ולפעמים אפילו שוללות אותם לחלוטין. המשמעות היא פגיעה כלכלית קשה ואובדן של כספים בסכומים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואפילו יותר".

כדי להדגים את המשמעות הכלכלית של הפיצויים, מספר עו"ד לפיד על משפחה שנפגעה בתאונת דרכים. "שלושת בני המשפחה סבלו מחבלות אורתופדיות קלות, והבן הקטין אף עבר ניתוח ברגלו וסובל מפוסט-טראומה. הצלחנו להשיג עבורם פיצוי בסכום כולל של 1.5 מיליון שקל.

רבים חוששים להתמודד עם תביעה מול חברות הביטוח לבד, בגלל היעדר ידע וניסיון, אבל אם מוותרים לגמרי, המשמעות היא קשה, ולכן כדאי לשקול פנייה לעורך דין שבקיא בתחום ומאחוריו כבר תיקים רבים, כדי למקסם את סיכויי ההצלחה".

הכרה כתאונת עבודה יכולה להגדיל את הפיצויים

עו"ד לפיד, סא"ל במילואים, שירת שנים רבות במערך משאבי האנוש בצה"ל, והוא בעל תואר שני במשפטים וכן תואר במנהל עסקים. בעבר, אף שימש שופט בבית הדין הצבאי. מזה שמונה שנים הוא וצוות עורכי הדין של המשרד מטפלים בתביעות נזיקין, עם שיעור הצלחה של יותר מ-95% בתיקים.

"שמנו לב שיש אנשים שכלל לא יודעים שאם התאונה היתה במסגרת עבודתם, היא יכולה להיות מוגדרת כתאונת עבודה, כלומר אפשר לקבל עליה פיצויים גם במסגרת זו", הוא מדגיש. "זו אחת הסיבות לכך שעו"ד מקצועי מצליח להוציא פיצויים גבוהים יותר עבור הנפגעים, מאחר שהוא מכיר היטב את כל החוקים והתקנות הקשורים בנושא הנזיקין".

"להימנע מטעויות שיסבכו את התביעה"

לדבריו, "יש מי שנרתע מהעלות הכספית של ייצוג על ידי עורך דין, אבל כאמור, הייצוג הזה יכול להגדיל במידה ניכרת את הפיצויים, כי עורך הדין יימנע מטעויות שיכולות לסבך את התביעה ולהביא לדחייה. בנוסף, בתביעה על תאונת דרכים, השכר לעו"ד לא יוצא מכיסו של הלקוח, אלא הוא ניתן באחוזים מסכום הפיצוי, ועל חשבון חברת הביטוח".

לסיכום, מעניק עו"ד לפיד את עצת הזהב שלו: "למי שנפגע בתאונה, הדבר הכי חשוב הוא לגשת מיד לטיפול רפואי ולשמור את כל המסמכים. מיד אחר כך, יש לפנות לייעוץ משפטי. כמי שהיה עד במהלך השנים  למאות מקרים שבהם חברות הביטוח או הביטוח הלאומי ניצלו טעויות תמימות של נפגעים בכדי להימנע מתשלום פיצויים, אני מאמין שאסור לוותר על זה".

נפגעתם בתאונת דרכים? כדי לבדוק את הסיכוי שלכם לקבלת פיצוי התקשרו! 

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

נשק פעילות טרור צילום המשטרה

תושב מזרח ירושלים נתפס בצומת כרמיאל עם טיל כתף

שתפו בסוף השבוע נתפס ליד כרמיאל צעיר ממזרח ירושלים כשברכבו טיל כתף מסוג מטאדור עם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *