Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1457630466:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12996
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - עיר המעשים הטובים
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בימים הקרובים יחולקו כ-2000 צמידים לתושבי כרמיאל. המטרה: להתחיל שרשרת אינסופית של מעשים טובים. תעשו טובה
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => מעשים
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3202
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/03/רותם-ינאי-וגיא-מרציאנו-מעשים-טובים-1034.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
רותם ינאי וגיא מרציאנו

עיר המעשים הטובים

שתפו

במסגרת פרוייקט עירוני חדש לזכרה של עומר שמש שנהרגה בתאונת אוטובוס בנפאל, ביוזמת סגן ראש העיר רותם ינאי והפעיל החברתי גיא מרציאנו, יחולקו בימים הקרובים כ-2000 צמידים לתושבי כרמיאל. המטרה: להתחיל שרשרת אינסופית של מעשים טובים. תעשו טובה

מאת גיל דובריש

פרוייקט חדש שיזמו והביאו לכרמיאל סגן ראש העיר רותם ינאי והפעיל החברתי גיא מרציאנו, מבטיח לחלק “פרפרים” לכל תושבי העיר ולהפוך את כרמיאל לעיר המעשים הטובים.

המיזם המשותף לעמותת הפרפרים של עומר והמחלקה לתרבות וחינוך ערכי בעיריית כרמיאל, נוצר במקור ע”י משפחת שמש מהוד השרון לזכרה של הבת עומר, שנהרגה בגיל 21, בתאונת אוטובוס בעת טיול בנפאל לפני כשנה וחצי. בזמן שהוריה האבלים ישבו שבעה, סיפרו להם חבריה של עומר על אופיה המיוחד ועל המעשים הטובים הרבים שעשתה בסתר במהלך חייה הקצרים. בעקבות הסיפורים על עומר, החליטה המשפחה להנציח את שמה בפרוייקט יחודי שמבוסס כולו על מעשים טובים. המשפחה הקימה עמותה וחילקה עד כה כ-80,000 צמידים בכל רחבי הארץ, שעל כולם כתוב באנגלית: “פרפרים לנצח”, בדיוק כמו הקעקוע שהיה חרוט על כתפה של עומר. כל אדם המקבל צמיד כזה, אמור לעשות מעשה טוב, קטן כגדול, ולהעביר את הצמיד הלאה לאדם שלמענו ביצע את המעשה הטוב וזה שקיבל את הצמיד מעביר אותו הלאה בשרשרת אינסופית של מעשים טובים.

רכז הפרוייקט בכרמיאל, גיא מרציאנו, גילה לראשונה את המיזם הייחודי כשקרא עליו באינטרנט ומיד “נדלק” על הרעיון. מרציאנו מספר: “יצרתי מיד קשר עם מנהלי העמותה – אימה של עומר וחברה טובה שלה, הצעתי להן לקחת חלק בפרוייקט וליישם אותו בכרמיאל, הן הסכימו וקבענו להיפגש כאן. נפגשתי עם שתיהן ביחד עם נציגים מתנועות נוער, בתי ספר וקהילות שונות בכרמיאל, ששמעו ממני עוד קודם לכן על הרעיון והביעו התלהבותם מהמיזם. בפגישה, הציגה האם, איילת, את עיקרי הפרוייקט וציינה בפנינו שהוא כבר משולב ביותר מ-150 בתי ספר בארץ והפך לחלק משעות המחנכים במוסדות חינוך אלה. סוכם ביחד עם כל הנציגים על התחלה מדורגת של המיזם, תחילה בקהילות מבראשית, ניצוץ מחניים ומדרשת מתת, בהמשך תנועות נוער כמו הצופים ובני עקיבא ובשלב הבא שילובו בבתי ספר בכרמיאל. כבר קיבלנו אור ירוק מבתי הספר אמי”ת, אורט פסגות, כלנית, הרעות, הדקל וכלנית, כשהמטרה היא לשלב את כל תלמידי בתי הספר בעיר בעניין”.

בימים הקרובים יחולקו בכרמיאל כ-2000 צמידים וכן כ-3000 סטיקרים, שהודפסו באדיבות IDS תעשיות שילוט ומדבקות בע”מ. כל אדם, ילד או מבוגר המקבל את הצמיד, מתבקש כאמור, להעבירו הלאה באמצעות מעשה טוב. לדברי גיא, “פרויקט כרמיאל עיר המעשים הטובים משלב הנצחה, נתינה וערכים והופך את יום המעשים הטובים לשנת המעשים הטובים”.

סגן ראש העיר רותם ינאי מספר: “לאחר שגיא ניגש אלי עם הרעיון ואחרי שיצר קשר עם המשפחה, הגענו למסקנה שבמקום לבצע את המיזם באופן פרטני, נהפוך אותו לפרוייקט עירוני. הרעיון פשוט לביצוע, הוא גם מתאים לכרמיאל שנמצאת כיום בתהליכי הטמעה של פסיכולוגיה חיובית בבתי הספר. מכיוון שזה תחום שאני עוסק בו ומכיר לעומק, חשבתי שנכון לקחת את המיזם היפה הזה, לחבר אליו קהילות, ארגון אחרי ארגון, קבוצה אחרי קבוצה וביחד עם אנשים פרטיים כולם ידחפו אותו קדימה. כך נהפוך את כרמיאל לעיר המעשים הטובים. העליתי את הנושא בדיון במועצת העיר, כי היה חשוב לי שכולם יחשפו אליו וישווקו את הפרויקט הלאה. קיבלתי תגובות חיוביות וטובות רבות, חברי המועצה הסכימו לקדם את הנושא”.

לדברי ינאי, מימון הצמידים בפרוייקט היא זניחה ולדבריו בלאו הכי, מדובר בסכום פעוט לעומת התועלת הצפויה: “אם נחשוב על המעשים הטובים שימלאו את העיר ועל המודעות של התושבים לבצע מעשה טוב, הכל יהפוך להיות קצת יותר ורוד. זאת במיוחד בתקופה כזו לא קלה שבה השיח הציבורי הוא ווכחני וקולני. כרמיאל תהווה דוגמה איך אפשר לנהל שיח מהכיוון החיובי, להרבות מעשים טובים, דברים חיוביים ומחשבות טובות אחד כלפי השני, במיוחד כשזה מגיע מבני נוער, ילדים ומשפחות”.

מי שמעוניין לקבל צמיד ולהתחיל שרשרת של מעשים טובים מוזמן ליצור קשר עם מרציאנו בפייסבוק (חפשו Guy David Marciano)”.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *