קורונה בדיקה צילום דפוזיט פוטוס
קורונה. צילום אילוסטרציה: Deposit photos

על סף האדום: שיא חדש של מאומתים לקורונה בכרמיאל

שתפו

מספר המאומתים בכרמיאל האמיר ל-386, שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7%. הציון של כרמיאל לפי מודל הרמזור – בדיוק על גבול המעבר לעיר אדומה

מאת גיל דובריש

386 מאומתים לקורונה בכרמיאל, זה הנתון שמציג משרד הבריאות נכון ליום רביעי 8.9.2021. למרות האלפים שהתחסנו במנה השלישית, המספרים ממשיכים לעלות ושוברים שיאים חדשים – אם כי מצבם של כמעט כל המאומתים קל למדי. שלושה תושבים אושפזו לאחר שפיתחו תסמיני קורונה, כולם מעל גיל 80. יותר ממחצית המאומתים כיום בכרמיאל, כ-200 במספר, הם ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18.

הזינוק בנתונים מגיעים דווקא לאחר שבשבוע שעבר חלה האטה מסויימת במספר הנדבקים החדשים וגם לאחר הצלחה רחבה יחסית של מבצע החיסון השלישי. כ-18,200 כרמיאלים כבר התחסנו שלוש פעמים.

בשבעת הימים האחרונים נרשמה עלייה של 31% במספר המאומתים החדשים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות לקורונה בכרמיאל עומד על כ-7%, כלומר: 1 מכל 14 נבדקים נמצא מאומת. משרד הבריאות העלה את הציון של כרמיאל ל-7.5, שמהווה למעשה את גבול המעבר בין עיר כתומה לאדומה. הפעם האחרונה שכרמיאל הייתה באדום, היה אי-שם בגל השלישי לפני יותר מחצי שנה. ישובים אדומים מתבקשים ליישם מדיניות ריסון, העשויה להגיע גם להחלטות על סגרים או הגבלות מסוימות.

גורם בכיר מסר לנו כי ״הנתונים מדאיגים ובמיוחד כשהם עדיין לא כוללים את ראש השנה, כשמשפחות שלמות חגגו יחדיו בשולחן החג ורבים יצאו לנופש במקומות הומי אדם. עכשיו גם חוזרים התלמידים לבתי הספר אחרי מפגשים עם המשפחות המורחבות. יתכן מאוד שנראה את מספר המאומתים מזנק בימים הבאים״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

 

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *