Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 638
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 387
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/02/court.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

על שרה וביבי ומשפטיזציה

שתפו

 

התנהלות שרה וביבי

לפני הבחירות האחרונות, כתבתי טור בעיתון הזה, טור בו הצעתי לנתניהו להחליט. אם הוא רוצה להנהיג את המדינה, עליו להיפרד משרה, אם הוא רוצה להיות עם שרה, עליו לוותר על ראשות הממשלה. על הטור הזה זכיתי לתגובות נזעמות, באיזה זכות אני מרשה לעצמי להתערב בענייניו האישיים של ראש הממשלה?

עברו שנתיים ושוב מתבררים מעלליה של שרה. האישה הזו דומה לסופת טורנדו, היכן שלא תהיה היא משאירה אחריה בעיות. ראש הממשלה במקום לעסוק בענייני המדינה, צריך לכבות אחריה את השריפות, פעם אחר פעם והיא לא לומדת ולא מבינה שהיא כאבן ירחיים על צווארו של בעלה ושל המדינה שהוא מנהיג.

זאת ועוד, ההתעמרות לכאורה במי שעובד בבית ראש הממשלה, אנשים קשיי יום שבאים להתפרנס. הסיפורים והפרסומים בתקשורת על  הקמצנות החולנית לכאורה של הזוג, החזר דמי בקבוקים ריקים שהולכים לכאורה לכיסה של שרה, זוג שמזמין את העיתונאי דן שילון לארוחה ומשאירים אותו לכאורה לשלם חשבון של 700 שקל, והבקשה של נתניהו לוותר לו על 5000 שקל, שוב לכאורה.

אם רק חלק מזה נכון, זה מעיד על התנהלות חזירית, מחליאה, אין לי מילה אחרת. צריך לזכור שמדובר במשפחה עשירה, עם בית בקיסריה וחשבון בנק מנופח, משפחה  שהמדינה מכסה את כל צורכה.

אני לא מאלה ששונאים את נתניהו, אני כן חושב שבמציאות הגיאופוליטית באזור, הוא עושה כמיטב יכולתו ויש לו אפילו הצלחות. אבל די, אני לא יכול לחשוב על עוד 4 שנים של ביבי, עם הנוכחות של שרה, מספיק, הגיע הזמן לתת לאחר להנהיג את המחנה הלאומי. הנה לכם הצעה, בוגי יעלון, קיבוצנית ורפתן, רמטכ”ל מוערך, איש צנוע והגון, הוא איש שיכול להחליף את שרה וביבי בהנהגה.

משפטיציה

בעשורים האחרונים אנו עדים לתופעה של עודף משפטיזציה, כול חילוקי דעות בין שכנים עשויים להגיע לבית המשפט, כל אמירה סתמית עשויה להביא לתביעה דיבה, אזרחים  ופוליטיקאים מנצלים את המערכת המשפטית, כדי לחסל חשבונות עם ברי פלוגתה. הכול מגיע לבית המשפט, הגזמנו… אנו מעמיסים על המערכת המשפטית, נושאים לא לה ואגב כך אנו יוצרים פקק גדול במערכת.

כך למשל אני נגד העמדה לדין של קצינים במשטרה שנהלו רומן בהסכמה עם שוטרות, אפשר להסתפק בפיטוריהם. כך גם אני לא חושב שצריך לחקור את בני הזוג נתניהו בעניין הדו”ח האחרון של מבקר המדינה. יש כאן התנהגות אתית דוחה. אבל לערב את המשטרה בעניין החזר בקבוקים, זה מגוחך, זה יהיה בזבוז זמן.

לא הכול שפיט, הגיע הזמן לעשות אבחנה ברורה, בין התנהגות עבריינית שאכן מקומה להידון  בבית המשפט, לבין התנהגות אתית קלוקלת, אותה צריך להשאיר לשיפוטו של הציבור.

בג”ץ כמכשיר שרצים

יש לי כבוד רב לבית המשפט העליון שלנו, בית המשפט הזה זוכה לכבוד בכל העולם. בשבוע החולף בית המשפט מתח בקורת חריפה על המעשים וההתבטאויות של ח”כ זועבי, אבל איפשר לה לרוץ לכנסת, הוא גם אפשר לברוך מרזל להיות מועמד לכנסת. אנו הולכים לקבל קרקס בכנסת הבאה. בג”ץ לצערי רואה את הדברים רק דרך הזווית המשפטית, הוא לא רואה מה אנשים מהסוג של מרזל וזועבי עושים לדו קיום. חבל מאוד. תחת העיקרון של חופש הביטוי, מאפשרים לפירומנים לשרת בכנסת. הייתי רוצה לראות בין השופטים המכובדים גם סוציולוג בכיר, שיסביר לכבודם  את ההשלכות של החלטתם.

שתהיה לכם שבת שלום!

אבי שמחון

 דוא”ל [email protected]

 

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *