Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1448991634:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11672
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בטחון לאומי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - בטחון לאומי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עשרות מאבטחים פוטרו מחברת בטחון לאומי המאבטחת את בתי הספר ומוסדות ציבור בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 786
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/ביטחון-לאומי-משרדים-1020.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - בטחון לאומי
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => עשרות מאבטחים פוטרו מחברת בטחון לאומי המאבטחת את בתי הספר ומוסדות ציבור בכרמיאל
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בטחון לאומי
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

עשרות מאבטחים פוטרו מחברת בטחון לאומי

שתפו

החברה שמאבטחת את בתי הספר ומוסדות ציבור בכרמיאל, נכנסה להליך פירוק בעקבות חובות בסך כ-8.5 מיליון ש”ח. קרוב ל-50 עובדי החברה בעיר קיבלו מכתבי הפסקת עבודה ודואגים לגורלם: “התחושה מאוד קשה… אנחנו לא יודעים מה לעשות”

מאת גיל דובריש

קרוב ל-50 עובדי חברת האבטחה והאחזקה בטחון לאומי בכרמיאל, קיבלו בימים האחרונים מכתבי הפסקת עבודה לאלתר. המכתבים נשלחו מטעם עו”ד ליאור מזור, שמונה ע”י בית המשפט המחוזי בחיפה כמפרק הזמני של החברה, זאת לאחר שהיא נקלעה למשבר עמוק ולא עמדה בחובותיה כלפי הנושים שלה, הנאמדים בכ-8 וחצי מיליון שקלים.

חברת בטחון לאומי נחשבה עד היום לאחת האמינות והמקצועיות בענף. בעקבות זאת אף זכתה במכרז של מרכז השלטון המקומי והעסיקה עשרות עובדים בכרמיאל בתפקידי אבטחה בכל מוסדות החינוך שבהם נדרשת אבטחה – 17 בתי ספר כגון: אורט פסגות וכרמים, כל בתיה”ס היסודיים ומוסדות חינוך נוספים בעיר. כמו כן הייתה החברה אמונה על אבטחת מוסדות בעיר, בהם פארק המשפחה, קאנטרי טופ קלאב, היכל התרבות וגם מרכזים מסחריים.

במכתב שנשלח לעובדים, נמסר: “מתוקף הצו למינוי מפרק זמני לחברה ובהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי מתאריך 25 בנובמבר, לא ניתן יהיה להוסיף ולהעסיקך בחברה… הינך מתבקש להחזיר לידי הח”מ את מלוא ציוד החברה המצוי ברשותך עד לא יאוחר מיום 25 נובמבר 2015… ולמוסרו לידי מר איציק יקוטי (בסניף כרמיאל) או לידי מר כרמי ווהבה (סניף חיפה) או ליד מר רונן ריבוח (בסניף נהריה)… בנוסף הינך מתבקש להעביר לידי הנ”ל דיווחי שעות ונוכחות לחודש נובמבר 2015 ככל שטרם הועברו ומצויים בידך”.

עבודתם של חלק מהעובדים הופסקה כבר בשבוע שעבר, וחלקם – אלה המבאטחים במוסדות חינוך, ימשיכו לעבוד עד לבחירת חברת אבטחה חדשה במכרז, בסוף השבוע הקרוב.

“התחושה מאוד קשה, הרגשה לא נעימה. זה חוסר ודאות טוטלי לגבי העתיד”, אומר אחד העובדים המפוטרים, המבקש להישאר אנונימי. “רוב העובדים הם תושבי כרמיאל, בעלי משפחות, חלקם מבוגרים שלא נקלטו במקומות עבודה אחרים. זו מכה אנושה עבורנו. אנחנו לא יודעים מה לעשות מחר בבוקר, איפה נמצא עבודה חדשה כדי להתפרנס”.

עובד נוסף שפוטר מהחברה מציין כי “הצער והכאב הוא של כולנו. איציק יקוטי שהיה מנהל הסניף בכרמיאל עשה בשבילנו מעל ומעבר, היה כיף לעבוד בחברה, בניגוד לתדמית של הענף אצלנו היו מנהלים שהם בני אדם. כולנו מקווים להמשיך ולעבוד בתחום הזה, מאמינים שיהיה טוב”.

מנהל סניף כרמיאל, איציק יקוטי, מספר כי היה על סף דמעות כשבישר לעובדים על הפסקת עבודתם: “אני יכול להגיד רק שאני עובד קרוב לעשרים שנה עם החברה. היה לי הכבוד לנהל את הסניף, אני מרגיש שאנחנו כמו משפחה אחת גדולה ואני רואה כל אחד ואחד מהעובדים בתור הבן שלי. המצב אליו נקלעתי, שהייתי צריך לבצע את הליכי סיום העבודה עם כל אחד ואחד מהעובדים, היה כואב מאוד, ואני משתתף עם כל אחד מהמפוטרים בכאבו – שהוא גם כאבי האישי, כי גם העבודה שלי הסתיימה, בדיוק כמוהם. אני לא ידעתי כלום ממה שקרה למעלה, בהנהלה, זה לא משהו ששיתפו אותי או עידכנו אותי. כל מה שנותר לי לעשות הוא מה שאמרו לי, להעביר לאנשים את מכתבי סיום העבודה. אני מתקשה לדבר על כך כי עמדתי מולם והתאמצתי לשדר לכולם שהכל הסדר ויהיה טוב, אבל זה היה הדבר הכי קשה שעשיתי בחיי. אני חייב לציין שהעירייה באמת דאגה, דואגת ותדאג גם בעתיד לעובדים, ידוע לי שאחד מתנאי הסף במכרז שהעירייה פרסמה הוא שהחברה שתיבחר תיכנס תקלוט את העובדים מחדש”.

המפרק הזמני של חברת בטחון לאומי, עו”ד ליאור מזור: “בענינה של החברה ניתן צו למינוי מפרק זמני. המדובר בהליך פירוק שהחל, צו פירוק קבוע טרם ניתן וצפוי להינתן בתוך מספר שבועות. החברה נקלעה להליכי פירוק בשל יתרת חובות שצברה בסך מוצהר של כ-8.5 מיליון ש”ח שאותם לא עלה בידיה לפרוע”.

“כעת עתיד להתנהל הליך פירוק במסגרתו ימוצו מהלכי גביה בשמה של החברה, תמוקסם התמורה בגין נכסיה ואנו נפעל לחלוקה יחסית לנושיה, על פי הכספים שיתקבלו בקופת הפירוק ועל פי סדר החלוקה הקבוע בחוק”.

“אנו עושים מאמץ עליון להבטיח בראש ובראשונה את זכויות עובדי החברה ותשלום הכספים המגיעים להם בגין העסקתם בה”.

דוברת עיריית כרמיאל, לביאה שלו-פישר מסרה לנו: “אנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת לזרז התקשרות עם חברה חלופית ולספק רצף שירותי אבטחה לבתי הספר ולמוסדות ציבור נוספים”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *