Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1455465734:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12635
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - פעילי ימין
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => פעילי ימין מכרמיאל: מארגני אירוע דו-קיום ניסו להציג אותנו כקיצונים ואלימים
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => פעילי ימין
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1197
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/02/מירי-סליק-1030.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

פעילי ימין מכרמיאל: מארגני אירוע דו-קיום ניסו להציג אותנו כקיצונים ואלימים

שתפו

בעקבות הכתבה שפורסמה בגליון האחרון של זהר הצפון, לפיה הוזעקה המשטרה כדי להתערב בעימות אלים בין יהודים וערבים, טוענת מירי סליק, אחת המעורבות באירוע: לא נעשה, לא היה ולא נברא, זו הטעיה מכוונת של ארגוני השמאל

מאת גיל דובריש

פעילי ימין מכרמיאל מוחים על פרסום ידיעה בגליון האחרון של זהר הצפון, בה נכתב כי המשטרה נאלצה להפריד בין מפגינים יהודים לבין משתתפים ערבים ויהודים במפגש דו-קיום שנערך בבית נעמ”ת. לדברי המפגינים, בניגוד לפרסומים, לא התרחש אירוע אלים כלשהו והמשטרה לא נדרשה להתערב ולהפריד ביניהם.

תזכורת: כ-50 איש, תושבי כרמיאל והסביבה, השתתפו בחודש דצמבר במפגש מיוחד, תחת הכותרת “מביא אור”. האירוע אורגן ע”י גדי רביב, רב רפורמי מזה 6 שנים בכרמיאל, ודועאא דיאב אבו-אלהיג’א, רכזת פרוייקט חברה משותפת מטעם ארגון שתי”ל והוא התקיים במסגרת יוזמה של התנועה הרפורמית בישראל ובעולם, יחד עם אירועים זהים שנערכו בו זמנית בעשרה מוקדים נוספים בארץ ובעולם. הילדים והמבוגרים שהצטרפו יצרו פנסי עששית מצנצנות מחומרים ממוחזרים, קיימו מעגל שיח והיכרות יהודי-ערבי ולבסוף צעדו עם העששיות ברחוב, במטרה “להאיר את החשכה ברחובות כרמיאל” לטענתם.

לטענת המארגנים, זמן קצר אחרי שהחלה הפעילות, התאספה קבוצה של גברים ונשים תושבי כרמיאל מחוץ לבית נעמ”ת, במחאה על קיום האירוע במקום. על-פי עדויות של אנשים שהיו במקום, בשלב מסויים ניסו המפגינים להיכנס לאולם שבו התקיים המפגש ולקטוע אותו וכי כוחות שיטור שהוזעקו לבית נעמ”ת במטרה למנוע את כניסת התושבים לבניין ועד מהרה התפתח עימות בין המפגינים לבין השוטרים, אשר נאלצו להגן בגופם על המשתתפים באירוע.

מירי סליק, פעילת ימין בולטת ואחת המפגינות באותו ערב, אומרת כי הדיווח מוטעה מיסודו ורחוק מהאמת. היא מגוללת את גירסתה לאותו ערב ומספרת: “היינו חמישה פעילי ימין באותו ערב, הגענו לבית נעמ”ת כדי לתהות על מהות המפגש. זאת לאחר שנודע לנו שארגון שוברים שותקים מארגן אירוע בכרמיאל. הגענו לשם כשאנחנו מצויידים בדגלי ישראל ומיד הוזעקו לקראתנו 6-7 ניידות משטרה ושיטור עירוני. זה אבסורד כי אנחנו אנשי משפחה, ללא עבר פלילי, שבסך הכל רוצים לשמור על הצביון היהודי של כרמיאל. אנחנו לא רוצים לתת יד לארגונים קיצוניים המבזים את חיילי צה”ל כמו שוברים שתיקה, בצלם, שתיל, הקרן החדשה לישראל ועוכרי ישראל למיניהם, אבל לא הייתה לנו שום כוונה לפעול בדרכי אלימות”.

לדברי מירי, לאחר שהשוטרים השתכנעו כי אין בכוונת הפעילים לנקוט בצעדים אלימים, הזמינו אותם המארגנים להיכנס לבית נעמ”ת בלווית שוטר, שם התברר כי מדובר באירוע שנועד לקדם דו-קיום בין ערבים ויהודים. “התקבלנו בסבר פנים יפות, שתינו תה ביחד ולאחר ששוחחנו מעט, יצאנו מהמקום וחזרנו הביתה” מספרת סליק. “המשטרה התייחסה בכבוד והבינה שהוזעקה לשווא”. היא מדגישה שוב, כי “לא היה שום אירוע של אלימות, כפי שנטען ע”י המארגנים. לא נעשה, לא היה ולא נברא. הם מנסים להשתיק את פעילי הימין בכותרות ובפרובוקציות תקשורתיות ומנסים להציג את פעילי הימין כמתלהמים, כקיצוניים וכאלימים. זו הטעיה מכוונת של ארגוני השמאל. נהפוך הוא, האירוע עבר על מי מנוחות. הופתענו לקרוא בתקשורת על כך שהתפתח עימות ושהמשטרה נאלצה להפריד בינינו”.

 

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …


תגובה אחת

  1. הפרובוקציות של מדמנת השמאל אינה נגמרת. הנהיה ימינה של העם מדירה שינה משרצים מן השמאל. אך ככל שתמשיכו עם הפרובוקציות העלובות שלכם כך תגבר נהיתו של העם לימין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *