Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 7212
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונת אילוסטרציה
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 373
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 436
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/03/9854.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צו פינוי בגיל 62
צו פינוי בגיל 62

צו פינוי בגיל 62

שתפו

תושבת העיר המתגוררת בדירת עמיגור קטנה עם אחיינה הצעיר אותו נטלה תחת חסותה, נדרשת לפנות את הדירה עוד השבוע משום שאינה משלמת את דמי השכירות. האישה: עמיגור דורשת ממני שכירות גבוה בסך 800 ש”ח בחודש, שאינני יכולה לשלם. עמיגור: האישה אינה משתפת פעולה… הגיעה לחוב של 33,000 שקל, בית המשפט קבע שיש לפנותה מהדירה

 

 

אישה בת 62 תושבת כרמיאל, עומדת בפני צו פינוי מדירת עמיגור בה היא מתגוררת מזה כעשר שנים, וזאת משום שאיננה מצליחה לעמוד בתשלום דמי השכירות. צו הפינוי מיועד ליום שלישי השבוע.

האישה, מתגוררת מזה כעשר שנים בדירת שני חדרים בשכונה המערבית, ביחד עם אחיינה, בן 21, אותו נטלה תחת חסותה כשהיה תינוק, וזאת משום שאימו סבלה מבעיות סמים רבות. לשניים אין הכנסה כלשהי, מלבד קיצבת הבטחת הכנסה בגובה 2000 שקלים מהמוסד לביטוח לאומי. לאישה שלושה ילדים נוספים, בשנות השלושים לחייהם, המנהלים חיים עצמאיים משלהם ואינם חיים עימה. “עם הקיצבה שאני מקבלת, אני צריכה להאכיל שני פיות – אותי ואת האחיין שלי, לקנות את התרופות שלי כי אני אישה חולה, לשלם את ההוצאות על הארנונה, חשמל ומים וגם את חשבון השכירות. אני לא מצליחה לעמוד בתשלומים, כבר הפסקתי לשלם את המיסים והחובות מגיעים לעשרות אלפי שקלים, אפילו יותר. אני לא מסתדרת, המקרר ריק, אפילו לחג אין לי שום דבר לאכול, אין לי כוח להגיע ולקחת חבילות מזון ממרכזי החלוקה”, מספרת האישה.

לדברי האישה, היא קיבלה את הדירה מעמיגור, בהבטחה כי התעריף יעמוד על 100 שקלים לחודש. “אחרי תקופה מסויימת שבה שילמתי והכל היה תקין, הודיעו לי מעמיגור שבגלל שאני מתגוררת עם הילדים שלי בדירה, דמי השכירות יועלו מיד ל-800 שקל בחודש. נדהמתי. מעולם לא חייתי עם ילדיי בדירה הזו, הם גדולים, לחלקם יש משפחות וילדים, הם לא זקוקים לי. אמרתי להם שזו טעות, דורשים ממני סכום גבוה מדי ואין לי שום אפשרות לעמוד בתשלום כזה”.

מאותו שלב הפסיקה האישה לשלם, לטענתה, המצב הזה נמשך כך מספר שנים. “בעמיגור לא שינו את גובה השכירות ואני המשכתי לא לשלם”, היא מספרת. “הם גם לא מתקנים שום דבר, בגלל החוב שלי. הבית על הפנים, עמיגור לא מתקנים ולא מסדרים כלום כי אני לא משלמת”. לאחרונה הגיעו לדבריה נציגים של עמיגור לדירה, כדי לבדוק מי מתגורר עימה, ולאחר מכן נשלח אליה לטענתה צו פינוי המאלץ אותה ואת האחיין “המאומץ” לעזוב את הדירה.

האישה מספרת כי פנתה אל משרדי עמיגור בכרמיאל על מנת למנוע את הפינוי ולהגיע להסדר כלשהו: “אמרו לי שאני לא צריכה לדאוג, ימצאו לי פתרונות דיור, אבל אם אני רוצה להישאר בדירה שבה אני חיה בשנים האחרונות, קודם כל אני צריכה לשלם 8000 שקל על חשבון החוב ורק אז נוכל לדבר על הסכם. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, איך אני אשלם סכום כזה?”

היא אומרת כי אינה מתכוונת לעזוב בתאריך המיועד, וציינה כי היא חוששת שיפנו אותה בכוח. “מה יעשו אם לא אעזוב? יכריחו אותנו להתפנות? הרי לא מעניין אותם איפה אני אגור, אמרו שלא יזרקו אותי לרחוב, אבל מצד שני לא נתנו לי שום פתרון הולם”.

ארז שני, דובר עמיגור ניהול נכסים בע”מ, מסר בתגובה: “עמיגור מוכנה להגיע להסדר עם דיירים ולהסתפק בתשלום שוטף פלוס סכום חודשי קטן על חשבון החוב וכך נעשה בכרמיאל וביישובים אחרים בהם מנהלת עמיגור דירות בדיור הציבורי. אולם, במקרה זה, מדובר בדיירת שאינה משלמת את שכר הדירה למעלה משמונה שנים ברציפות, צברה חוב של כ-33,000 שקל ולא עמדה בעבר באף אחד מההסדרים הנדיבים שהוצעו לה. למרות זאת, עמיגור מוכנה להתפשר בתשלום נמוך יותר עבור החוב אולם הדיירת סירבה לשלם מעבר ל-150 שקל”.

“בעקבות כך, קבע בית המשפט שלנוכח התנהגותה של הדיירת ואי תשלום שכר הדירה חודשי וחובות העבר, יש לפנותה מהדירה. אולם, עמיגור החליטה לפנים משורת הדין לפנותה לדירה קטנה יותר עקב היותה דיירת יחידה ללא בני משפחה, כך שלדיירת מוצע פתרון חלופי”.

“לגבי גובה שכר הדירה – הדיירת שילמה במשך שנים שכר דירה מינימאלי, אולם משנת 2012 הדיירת אינה משתפת פעולה ולא מגישה לעמיגור מסמכים לשם קביעת שכר דירה נמוך כפי שהיא טוענת שמגיע לה”.

“באם תשלם הדיירת עבור החוב כפי שהוצע לה על ידי הסניף, תגיש מסמכים לשם קביעת שכר הדירה ותחתום על הסדר תשלום קבוע עבור יתרת החוב , עמיגור לא תבצע את הפינוי”.

“לצערנו, כל הניסיונות בעבר להגיע איתה להסדר נכשלו”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *