מכבי נדב כרמיאל אליפות ליגה ב צילום עידן שוחט
צילום: עידן שוחט

קבוצת מכבי נדב כרמיאל פתחה בקמפיין מימון המונים

שתפו

קבוצת הכדורסל שעלתה לליגה א׳ שואפת לגייס 50,000 שקלים. המנהל אליפז באלוה: ״ביקשנו כסף מהעירייה, הובהר שלא נהיה חלק מהרפורמה בכדורסל״. העירייה: התמיכה בקבוצות ספורט – בהתאם לקריטריונים

מאת גיל דובריש

על רקע רצונה של עיריית כרמיאל לבצע רפורמה בענף הכדורסל בעיר במטרה להקים קבוצת בוגרים עירונית, פתחה קבוצת מכבי נדב כרמיאל בקמפיין מימון המונים באינטרנט. נכון לפרסום שורות אלה, הושגו 8450 ש״ח מתוך 50,000 השקלים שהקבוצה הציבה לה כמטרה, כאשר נותרו עוד כ-31 יום לסיום הקמפיין.

מכבי נדב נקראת על-שמו של נדב באלוה ז״ל שנפל במלחמת לבנון השניה ואביו, אליפז, משמש בתפקיד המנהל. מדובר למעשה בקבוצת בת של אגודת מכבי כרמיאל. השנה תשחק קבוצת הבת העפילה בליגה א׳ ותתמודד מול קבוצת האם. התקציבים למכבי נדב מועברים מקבוצת האם, שמתוקצבת על-ידי העירייה. לדברי אליפז, האגודה מסייעת בכל הנושא הלוגיסטי שכולל רישום הקבוצה, תשלום עבור דמי שיפוט וכדומה. ״אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם האגודה שמנסה לעזור במגבלות התקציביות הקיימות״ אומר אליפז.

מעבר לסיוע הלוגיסטי, זקוקה מכבי נדב לכסף כדי למשוך שחקני חיזוק, לשלם שכר לשחקנים, לממן תלבושות ולערוך פעילויות מערבות קהילה, כמו משחקי ראווה וטורנירים. באלוה אומר כי פנה בקיץ לעירייה על מנת לבקש הקצבה של כ-20,000 שקלים לקבוצה אך נענה בשלילה. לפיכך הוחלט לפתוח בקמפיין לגיוס כספים מהציבור. ״התגובות חיוביות, אומנם השגנו רק חלק מהכסף הדרוש, אבל יש עוד זמן רב ואני מאמין שנגיע ליעד״ אומר אליפז. ״ישנם פונים רבים שלא דרך האתר, מביעים עניין ומוכנים לתרום״.

לדבריו, הובהר לו על-ידי גורמים בעירייה כי הרפורמה המתוכננת בענף הכדורסל לא תכלול את מכבי נדב כרמיאל: ״יש מטרה לבצע איחוד בין האגודות הקיימות בעיר, שתיים כבר התאגדו – עצמה והישגי והשלב הבא יהיה איחוד בין מכבי לעצמה, אבל אנחנו מחוץ לתמונה. זאת למרות שמכבי נדב היא מהקבוצות הבכירות כרגע, היא קבוצה בעלת צביון כרמיאלי, ומשחקים בה כרמיאלים. מכיוון שאנחנו קבוצת בת של אגודת מכבי אין לנו מקום בתמונת האיחוד״.

אליפז ממשיך ואומר: ״אין לנו משהו נגד האיחוד, להפך, היינו רוצים שהקבוצה שלנו תהיה הבסיס לקבוצה המאוחדת. לצערי עיריית כרמיאל וראשי ענף הכדורסל לא מאמינים שיש בכרמיאל מקום לקבוצה מובילה בשם מכבי נדב. גם ללא תמיכה עירונית או מהאגודה, בעונה הקרובה תהיה לנו קבוצה חזקה״.
מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה לטענות, כי ״התמיכה בקבוצות ספורט הינה בהתאם לקריטריונים שקבעה מועצת העיר. בהתאם לקריטריונים התמיכה ניתנת לקבוצה הבכירה, אחת בכל ענף. הקבוצה הבכירה בתחום הכדורסל הינה מכבי כלנית כרמיאל״.

תישארו מעודכנים עם פורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

מכבי עירוני כרמיאל נשים ארצית צילום מכבי עירוני כרמיאל

חלום העלייה יחכה: באר שבע גברה על כרמיאל בדרך ללאומית

שתפומערכת פורטל זהר.נט הרבה תקוות היו לקבוצת הנשים של מכבי עירוני כרמיאל לזכות בכרטיס הנכסף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *