Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 5771
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונת אילוסטרציה
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הסייעות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בתחילת שנה”ל קוצצו משמעותית התקנים לסייעות ב-7 כיתות המקדמות הפועלות בחטיבות הביניים. בעקבות פגישת חירום בלשכתו של ראש העיר הסכימה העירייה לממן חלקית את שכר הסייעות. ההורים התפשרו: עדיף כך מאשר בכלל לא. קוצץ מספר הסייעות בכיתות המקדמות בחטיבות הביניים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1810
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 358
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/09/untitled7.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בתחילת שנה”ל קוצצו משמעותית התקנים לסייעות ב-7 כיתות המקדמות הפועלות בחטיבות הביניים. בעקבות פגישת חירום בלשכתו של ראש העיר הסכימה העירייה לממן חלקית את שכר הסייעות. ההורים התפשרו: עדיף כך מאשר בכלל לא. קוצץ מספר הסייעות בכיתות המקדמות בחטיבות הביניים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הסייעות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
קוצץ מספר הסייעות בכיתות המקדמות בחטיבות הביניים
קוצץ מספר הסייעות בכיתות המקדמות בחטיבות הביניים

קוצץ מספר הסייעות בכיתות המקדמות בחטיבות הביניים

שתפו

בתחילת שנה”ל קוצצו משמעותית התקנים לסייעות ב-7 כיתות המקדמות הפועלות בחטיבות הביניים. בעקבות פגישת חירום בלשכתו של ראש העיר הסכימה העירייה לממן חלקית את שכר הסייעות. ההורים התפשרו: עדיף כך מאשר בכלל לא

שנת הלימודים החלה בסימן שאלה גדול עבור למעלה מ-80 תלמידי חטיבות הביניים בכרמיאל, הלומדים בכיתות מקדמות. מדובר בשבע כיתות לחינוך מיוחד בבתיה”ס פסגות, כרמים ואמי”ת שבהן 12 תלמידים לכל היותר. עד לפני שנה, צורפה לכל כיתה סייעת צמודה במשך שישה ימים בשבוע, מהבוקר ועד סוף יום הלימודים – ובימים שלא יכלו להגיע, מונו להן מחליפות. אלא שבתחילת השנה, התבשרו הורים כי מפאת חוסר תקציב, לא תהיה אפשרות לממן את עלות אחזקתן של הסייעות ולפיכך קוצצו כמעט לחלוטין התקנים והיקף השעות.

נציגת ההורים, אם לילדה באחת הכיתות, מספרת כי הקיצוץ הצפוי פגע קשות ברמת החינוך של הילדים. כבר ביום ראשון התקיימה פגישת חירום עם ראש העיר עדי אלדר, מתוך כוונה למצוא פתרון על מנת למנוע פגיעה בשכר הסייעות, שם התברר כי המימון מוטל אך ורק על העירייה, מאחר שמשרד החינוך מעולם לא תיקצב את הנושא.
לטענת האם, “ביום הראשון ללימודים נאמר לנו שבמקום ארבע סייעות ב-4 כיתות לחינוך מיוחד באורט פסגות, תהיה רק סייעת אחת על תקן של 26 שעות שבועיות בלבד. באורט כרמים תהיה סייעת אחת בלבד לשתי כיתות ובביה”ס אמי”ת תהיה סייעת אחת, עם קיצוץ משמעותי בהיקף השעות. כך לא ניתן לנהל חינוך מיוחד. תפקיד הסייעת הוא חשוב מאין כמוהו, היא יותר מאשר יד ימינה של המחנכת אומנם מדובר ב-12 ילדים בכל כיתה, אבל הם כמו 50! אומנם הם ילדים אינטליגנטים, אבל הם סובלים משורה של בעיות – ליקויים לימודיים קשים, בעיות רגשיות, בעיות התנהגותיות, ילדים שחלקם מטופלים בריטלין, והם מטופלים גם במסגרות פרטיות מחוץ לשעות הלימודים. הסייעת יושבת פרטנית עם ילדים בכיתה, עוזרת להם בכל הנדרש בשיעורים, יש ילדים שצריכים הרבה הפסקות והיא מלווה אותם החוצה ובחזרה, היא מעורבת בכל הנעשה. ללא סייעת צמודה, בלתי אפשרית למנחכת להשתלט על כיתה שכזו. אני מכירה את הנושא מקרוב, מלבד זאת שאני אם לילדה בכיתה שכזו, ניסיתי פעם להעביר סדנה באומנות לאחת הכיתות, לא הצלחתי לדבר איתם אפילו דקה אחת בשקט. ללא עזרה בלתי אפשרי להעביר יום לימודים בכיתה שכזו”.
בעקבות פגישת החירום בלשכתו של ראש העיר עדי אלדר, סוכם כי העירייה תישא בעלויות, על מנת לממן את שכרן של שתי סייעות בארבע הכיתות בביה”ס אורט פסגות, כל אחת מהן עם תקן של 30 שעות שבועיות, אשר תתחלקנה שווה בשווה בין כל הכיתות. גם בבתי הספר אורט כרמים ואמי”ת יוגדלו התקנים של הסייעות. העירייה נענתה לבקשת ההורים ותדאג לכך שבכל רגע נתון יהיו לפחות שני אנשי מקצוע בכל כיתה – בין אם הצוותים יהיו מורכבים מהמחנכת ומהסייעת ובין אם המחנכת ביחד עם מורה מקצועי אחר. בנוסף נקבע כי המחנכת תקבל תקן לשעות פרטניות מחוץ לשעות הלימודים, כאשר גם הסייעות יוכלו להצטרף על חשבון שעות פנויות”.
לדברי נציגת ההורים, “נכון שמדובר בפחות סייעות לעומת השנה שעברה, אך אנחנו מרוצים מהסיכום שהושג, עדיף כך מאשר בכלל לא – ומודים לעירייה על כך שהיא מוכנה לממן מתקציבה את העניין”.
דוברת העירייה לביאה שלו-פישר ציינה, כי “ההחלטה בנושא היא של משרד החינוך. ראש העיר פנה בנושא זה אל שר החינוך ואל מנכ”לית משרד החינוך והצביע על חומרת המעשה, אך האחריות על הנושא היא של משרד החינוך”.
דוד גורלי, דובר מחוז הצפון במשרד החינוך, מסר בתגובה לדברים: “ברמת העיקרון, משרד החינוך אינו מקצה אוטומטית סייעות לכיתות מקדמות בחטיבות הביניים. מאידך, שעות ‘סייעת תיגבור’ יכולות להינתן, בכפוף לצרכי המערכת ולסל השעות שמקצה המטה למחוז, לעניין זה”.

 

כתבה מעניינת:

בית ספר עתיד כרמיאל נטיעת עצים לזכר נרצחים

בבי"ס עתיד נטעו עצים לזכר נרצחים בטבח

שתפומערכת פורטל זהר.נט סיום מחצית בבית הספר עתיד כרמיאל בצל המלחמה. התלמידים נטעו עצים לזכרם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *