Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1460905568:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13534
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות זהר הצפון כרמיאל - רגעי האימה שאף הורה לא רוצה לחוות
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מה עובר בראש לאם שרואה את בתה שוכבת פצועה על הכביש אחרי שנדרסה? תושבת העיר משחזרת בשיחה מיוחדת עם זהר הצפון את הרגע שבו חשכו עיניה
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => אימה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אימה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 58
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3534
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/04/אמבולנס-נטן.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אימה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
ניידת טיפול נמרץ של מד"א. צילום ארכיון, אין קשר לכתבה

רגעי האימה שאף הורה לא רוצה לחוות

שתפו

מה עובר בראש לאם שרואה את בתה שוכבת פצועה על הכביש אחרי שנדרסה? תושבת העיר משחזרת בשיחה מיוחדת עם זהר הצפון את הרגע שבו חשכו עיניה, באחד הערבים לפני שבועיים

מאת גיל דובריש

רגעים כאלה, שבהם מודיעים לך בטלפון שהילד שלך נפגע בתאונת דרכים, אף הורה לא רוצה לחוות על בשרו. זה רגע מקפיא דם, שבו הזמן עוצר מלכת והלב פועם במהירות מטורפת. לפני כשבועיים נדרסה ברחוב מורד הגיא ילדה בת 11, תושבת העיר. בשיחה מיוחדת עם כתב עיתון ופורטל זהר הצפון, משחזרת אימה מחדש את רגעי האימה, שניה אחרי שניה.

האירוע התרחש ביום שני לפני כשבועיים, כאשר הילדה הייתה בדרכה הביתה בשעות הערב, ביחד עם שני אחיה הגדולים. הם חצו את הכביש בצומת הפרחים-מורד הגיא, תחילה שני הבנים ולאחר מכן הילדה. נהג רכב פרטי שהגיע מכיוון רחוב הפרחים, לא הבחין בחסות החשכה בילדה ופגע בה.
“זה היה קצת לפני השעה 9 בלילה” מספרת האם שמבקשת שלא לחשוף את שמה. “אני קיבלתי טלפון מהבן הגדול, הוא סיפר לי שהילדה נפצעה בתאונה. קיבלתי חום, אני לא יכולה לתאר את ההרגשה במדוייק… יצאתי מהבית בסערה ורצתי בכל כוחותיי לכיוון התאונה. הצומת הזה נמצא בערך 3-4 דקות מהבית".

"כשהגעתי למקום", ממשיכה האם לשחזר, "ראיתי את בתי מונחת על הרצפה באמצע הכביש, כשהיא בידיו של ישראל, הפרמדיק של איחוד הצלה, אשר ביצע אבחון ראשוני. הילדה הייתה בהכרה, אבל מעורפלת, היא זיהתה אותי ואפילו ניסתה לקום לעברי, אבל הפרמדיק הורה לה שלא לזוז ולהישאר במצב שכיבה. הבנים שלי היו שם וגם נדמה לי שאנשים במדים, אולי מהשיטור העירוני. בנוסף היו שם שני עדי ראייה לתאונה. הנהג צעק שהילדה קפצה לו לפתע לאמצע הכביש בזמן הנסיעה, אני זוכרת שאמרתי לו שיפסיק לצעוק ושעכשיו לא מעניין אותי כלום, רק הבת שלי. בדיעבד, היא הייתה שכובה באמצע הכביש, לא יתכן שקפצה מהמדרכה עד לשם. מה גם שלפי החוק, על נהג לבלום לפני מעבר חצייה, במיוחד כשיש ילדים על המדרכה הסמוכה. באותם רגעים הכל התערבל לי בראש, העלו את בתי על אמבולנס ונסעתי איתה עד לבית החולים נהריה”.

במיון, אובחן אצל הילדה קרע בטחול ופגיעות פנימיות, אך מצבה  הוגדר קל. היא אושפזה בבית החולים והשתחררה רק אחרי 8 ימים. “בשלב מסויים, אחרי הטיפול הראשוני, שמתי לב לבגדים של הילדה, הם היו קרועים והיה סימן של צמיג עליהם. הנהג פגע בבתי ואז הרכב עלה עליה עם אחד הגלגלים. אין לי איך לתאר זאת, מלבד נס גדול על כך שיצאה בחיים מהתאונה ולא שברה את כל העצמות” מספרת האם. לגבי האחים הגדולים שהיו במקום, היא אומרת כי “שניהם חצו ראשונים את הכביש ואז לטענתם שמעו חריקת גלגלים ו’בום’. כשהסתובבו לאחור, הם ראו את אחותם מוטלת על הכביש. ואז הם הזעיקו אותי”.

לדברי האם, מאז השחרור מבית החולים, בתה שוכבת בבית ומתאוששת. השבוע אמורות להתקיים בדיקות אשר יקבעו מה מצבה. “אני מאמינה שתסבול מנזק רגשי, אבל כרגע היא עדיין לא מעכלת את מה שקרה ואיננה זוכרת את הרגעים של התאונה, אולי מנסה להדחיק את זה. היא שמעה שהנהג האשים אותה בגרימת התאונה וזה מוסיף לחרדות שלה” מוסיפה האם.

לטענתה, מרגע התאונה ועד היום, לא יצרה המשטרה קשר כדי לגבות עדות ולתשאל את הבת ואת אחיה הגדולים לגבי האירוע. “לא הבנתי אם המשטרה אמורה לפנות אליי או שהם מחכים שאגיע אליהם. זה מוזר, ככל הידוע לי, מיד לאחר תאונה, המשטרה שולחת חוקרים כדי לגבות עדות. אגב, כמה ימים אחרי התאונה התקשר אליי ראש העיר עדי אלדר, כדי להתעניין לשלומה של בתי”.
מקור במשטרה מסר שלא לציטוט כי בדרך כלל, בתאונות שבהן נפגעים אנשים ומתאשפזים לטיפול בבית החולים, מאפשרת להם המשטרה להתאושש ולהשתחרר לבתיהם בטרם יעברו תשאול. בנקרה זה אף מדובר בקטינה בת 11, ומפאת גילה הצעיר, לא ניתן לבצע לה תשאול רגיל אלא רק בלווית או במעורבות עובדת סוציאלית.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *