Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6814
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => באדיבות שיגידר
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => שיגידר 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 809
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 736
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/02/9793.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
רואים קולנוע בסלון הביתי
רואים קולנוע בסלון הביתי

רואים קולנוע בסלון הביתי

שתפו

הכנת הבית למערכת קולנוע ביתי, או מערכת Multiroom בבית חדש

גילוי נאות, בביתי אין רמקולים אחוריים למערכת הקולנוע הביתי וגם אין רמקולים למרפסת סלון. כן, אני יודע שזה מזעזע ואפילו גובל באי שפיות מוחלטת אבל אשתי היקרה הבהירה לי באופן חד משמעי שהיא לא מוכנה ש"ירוצו" חוטים על הקירות או על הפנלים או בתוך תעלות חיצוניות אצלנו בסלון. כיוון שאני רוכש הרבה רגשות כלפי אשתי שזה לא הזמן לפרטם (בעיקר כי אני צריך מקום לישון בכל זאת) ננסה להבין את הסיבה לטעות הנ"ל. הסיבה היא יחידה ופשוטה מאוד, חוסר תכנון בזמן הנכון. אנחנו ביצענו שינוים בנקודות חשמל במטבח ובחדרים השונים אבל איך שהוא פרח מזכרוני העניין של תעלות לרמקולים אחוריים, מה גם שזה לא היה בעדיפות עליונה בזמן רכישת הבית כי מה לעשות, כל התקציב כבר מוצה ואף יותר מזה.
ברטרוספקטיבה אילו כן הינו משלמים את כמה מאות השקלים ( הרי בזה מדובר בסה"כ) עבור צינור נוסף בתוך הקיר או מתחת לרצפה שמחבר את מקום הטלוויזיה לקיר האחורי ואחד החוצה למרפסת בוודאות הינו משפרים את איכות החוויה שלנו ואני לא הייתי צריך להתחיל את הקפה/עיתון של שבת עם עברי לידר שהבת שלי שומעת בסלון, אלא עם מוסיקה שאני בוחר.
לאלו מאיתנו שלא מעוניינים ברמקולים גדולים ובולטים בסלון או בחדר הקולנוע הביתי אבל עדיין רוצים איכות צליל מעולה ישנם היום פתרונות מעולים לכל תקציב, בזכות טכנולוגיה מאוד מתקדמת ביצור רמקולים נסתרים בתוך הקירות. רמקולים שקועים בתוך הקיר או התקרה שהיו עד לפני מספר שנים בעיקר לצורך מוסיקת רקע של קניונים בעלי גוון צליל חלול ודלוח השתפרו עד כדי כך שאפילו המדקדקים נאלצים להודות בחצי פה אמנם, שבמערכת בנויה ומתוכננת היטב לא ניתן להבחין הבדלים באיכות הקול. היצרנים המובילים משקיעים מאוד בתכנון רמקולים שקועים בקירות בהבנה שזה העתיד של מרבית מערכות הקולנוע הביתי. יש קורלציה מוחלטת בין סדרה של רמקולים רגילים ובין סדרה של רמקולים שקועים מבחינת המרכיבים, אם זה האלמנטים הראשיים, הטוויטר והקרוס.

רמקולים שקועים מיוצרים תוך מחשבה על ניצול מקום ועיצוב ולכן יש הרבה דגמים שהם מוגדרים בשפה המקצועית LCR ז"א רמקול שיכול לשמש גם כסנטר וגם כרמקול ימני או שמאלי בתוך הקיר או בתוך התקרה. כיוון שמדובר באילוצים של עיצוב החדר מרבית הרמקולים בנוים עם אלמנטים שניתן לכיוון וגם מערכות אלקטרוניות לשליטה על הצליל. כמובן שניתן לשלב בין רמקולים שקועים לבין רמקולים רגילים מאותו היצרן תוך שמירה על טונאליות אחידה וגוון צליל זהה.
חברות עלית שמיצרות רמקולים כגון: Klipsch, Proficient, SpeakerCraft, Cabasse, Emphasys, Monitor Audio ואחרות מציעות סדרות שלמות ומגוונות של רמקולים בתוך הקיר והתקרה, הפתרון הטכנולוגי קיים אבל מצריך תכנון בזמן הנכון.
המיקום הנכון של הרמקולים נדון כבר בכתבה קודמת ולכן לא אחזור על כך, מה שחדש זה שניתן לקנות מראש "קופסאות ביטון" הן לרמקולים בקירות והן לרמקולים בתקרה ולמקמם בשלב הבנייה או השיפוץ של הבית ממש כמו שאנו ממקמים קופסאות לצורך שקעי חשמל או מפסקים כולל החיווט. כך שלאחר שלב הבנייה נשאר רק לרכוש את הרמקולים עצמם ולשתול בתוך הקופסאות. אם לא יכולים מסיבה כלשהיא לקנות את הרמקולים מיד לאחר סיום הבנייה, פשוט מכסים את המקום של ה"גריל" שזה החלק המכסה את קופסאת הביטון בגבס ללא קשר אם יש בפנים רמקול או לא ומקבלים מראה מאוד אסטטי.
גם לעניין הגודל מצאו פתרונות וישנם רמקולים מלבניים ורמקולים עגולים ורמקולים עגולים קטנים מאוד בקוטר של עד 8 ס"מ כך שכל אחד יכול להתאים את הרמקולים לעיצוב הכללי של החדר. וכמובן גולת הכותרת אלו הם רמקולים סמויים שלא רואים אותם בכלל!
כמובן שניתן להתקין את הרמקולים גם בקירות גבס, כל היצרנים הטובים מקפידים לא לחרוג מעומק התקנה של 9 ס"מ כאשר הרמקול פתוח בחלקו האחורי וחלקם אפילו מצליחים להגיע לעומק התקנה של 10 ס"מ בלבד כולל קופסת תהודה אחורית אינטגרלית.
לא אוכל לסיים ללא מילה על הכבלים לרמקולים, יש הרבה "וודו" בתחום הזה ורובו לא מעוגן במציאות, כבל רמקולים טוב שעשוי מנחושת ומבודד היטב זה כל מה שצריך על מנת לחבר רמקולים. עלות הכבלים היא שקלים למטר עבור כבל איכותי לדוגמא תוצרת AudioQuest USA וזו אחת ההשקעות המשתלמות ביותר. מצד שני אין צורך "להשתגע" ולשלם 50-100 ₪ עבור כבל התקנות. אם מתקינים קופסאות ביטון הכי פשוט גם להשחיל את הכבלים לרמקולים בשלב שבו משחילים את חוטי החשמל. חשוב לזכור לא להעביר כבלים של רמקולים וחוטי חשמל באותו הצינור, אפשר להעביר חוטי תקשורת/טלפון ורמקולים ביחד.
ישנם אדריכלים ומעצבי פנים שלא מודעים ליכולות הנ"ל ולכן רצוי לוודא שהם משתפים פעולה עם בעלי מקצוע מתחום הסאונד על מנת להמנע מטעות בשלב התכנון.
לסיום אתרגם כאן פתגם שאומר: "שבע פעמים תמדוד לפני שפעם אחת תגזור". הדבר נכון שבעתיים לגבי תכנון מוקדם של מערכת קולנוע ביתי, הרי אנו עומדים לבלות שעות אין ספור בתוך ביתינו בצפייה בסרטים ובהאזנה למוסיקה, שווה להקדיש שעה אחת על מנת שכל השעות האלו יהיו מהנות.

בחסות שיגידר – מערכות שמע מתקדמות

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *