רונית רוזנשטיין משה רוזנשטיין כרמיאל צילום מהפייסבוק
רונית רוזנשטיין משה רוזנשטיין כרמיאל. צילום מהפייסבוק

רונית נפטרה מקורונה: ״שעתיים לפני זה עוד דיברנו״

שתפו

רונית רוזנשטיין (60) מכרמיאל נפטרה בסוף השבוע במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בעלה משה: זמן קצר לפני כן עשינו שיחת וידיאו, אנשים לא מבינים כמה שהמחלה הזו ארורה ומסוכנת

מערכת פורטל זהר.נט

צעירת הנפטרים מקורונה בכרמיאל: רונית רוזנשטיין (60) מכרמיאל הלכה בסוף השבוע לעולמה במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל (בית החולים) בנהריה. בביתה בשכונת מכוש שם יושבים שבעה, מספרים כי הייתה אישה בריאה לגילה, לא סבלה מבעיות רפואיות מורכבות ומתחננים מהציבור לגלות להישמר ולשמור על ההנחיות: ״אם זה קרה לה, זה יכול לקרות לכל אדם, אל תזלזלו בקורונה״.

רונית הגיעה לכרמיאל ביחד עם בעלה משה בסוף 1980, השניים השתקעו בעיר והקימו משפחה לתפארת. רונית עבדה במשך שנים בתחום הקהילה, בין השאר במתנ״ס, בסוכנות היהודית ובעיריית כרמיאל. היא עסקה במשך תקופה ארוכה בקליטת העלייה מאתיופיה ובהמשך מונתה לעובדת שכונה קהילתית, ריכזה פורום אמהות חד הוריות, ריכזה את פרויקט פוש והתנדבה במינהל הרווחה. בשנים האחרונות פרשה מהעבודה החברתית לטובת לימודי סוציולוגיה וחינוך, אך כל הזמן המשיכה להתנדב בקהילה.

״רונית היתה אישה בריאה, אמא, סבתא, דודה, ללא בעיות בריאותיות משמעותיות״ מספר בעלה משה. ״היא חגגה יום הולדת  60 לפני כמה חודשים. אני עמדתי לפרוש בקרוב מהעבודה והיינו עסוקים בתכנון השנים הבאות… היא הייתה מאושרת מאוד מהנכדים שנולדו לנו בשנים האחרונות, בכל שנה היתה עושה קיטנת קיץ בביתנו״.

רונית ומשה רוזנשטיין. צילום ארכיון

משה מספר כי רעייתו גילתה במקרה שנדבקה בקורונה: ״אני הייתי חיובי לקורונה ונכנסתי לבידוד, רונית עשתה בדיקות והן היו שליליות, כך שלא דאגנו. ביום שבת 26.12 היא סבלה מדלקת חריפה בכיס המרה והעברנו אותה לבית החולים בנהריה, שם נערכה לה בדיקת קורונה והתברר שהיא חיובית״.

רונית אושפזה במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל, הרגישה מצויין ואף עזרה לצוות הרפואי לטפל בשאר החולים המאושפזים במקום. ״כזאת הייתה רונית, תמיד קפצה ראשונה לעזור, לסייע בכל הדרוש״ מספר משה. ״רק אחרי 7-8 ימים שבהם חשה בטוב, החלה לפתח חום גבוה, בבדיקות שעשו התברר שיש לה פגיעה ריאתית חמורה ואז העבירו אותה למחלקת מונשמים, וחיברו אליה מכשיר חמצן. מצבה הידרדר קצת בכל יום, אבל היא הייתה בהכרה מלאה כל הזמן הזה״.

משה רוזנשטיין משחזר לאט ובעדינות את הרגעים האחרונים של רעייתו: ״ביום חמישי בצוהריים הבאתי לרונית אוכל, שאלתי את הרופאים והם הרגיעו אותי, אמרו לי שיהיה בסדר. לקראת הערב דיברנו בשיחת וידיאו בוואטסאפ, היא אמרה לי שקשה לה לנשום ועדיף שנתכתב. סיימנו את השיחה, ראיתי שהיא מקלידה בצורה משובשת והנחתי לה כדי שתוכל לישון קצת. באותו שלב הרופאים החליטו להרדים ולהנשים אותה, אחרי כ-40 דקות התקשרו אלי מבית החולים וקראו לי לבוא. הבנתי שזהו…הגענו אני והילדים, הלבישו אותנו בחליפות מגן ונתנו לנו להיכנס ולפגוש אותה אחרי 13 ימים שבהם לא נתנו לנו להיכנס אליה. כבר לא היה ממי להיפרד, היא שכבה שם, שקטה ורגועה. המחזה היה קשה מאוד… נאמר לי שלאחר ההרדמה כל מערכות גופה קרסו והיא נפטרה למרות מאמצי ההחייאה. זה קרה כל כך בהפתעה, אנחנו המומים עד עכשיו, מסרבים להאמין שזה יכול לקרות״.

משה מספר: ״רונית ואני היינו ביחד 42 שנים, הכרנו כשהיא הייתה חיילת בת 18.5, היא הייתה האישה הכי טובה בעולם, עם לב רחב שנתנה מעצמה ועזרה לכל מי שהיה לו קשה. גידלנו שלושה ילדים בכרמיאל ויש לנו ארבעה נכדים…״

המסר הכי חשוב מבחינת משה והמשפחה הוא להתריע ולהעיר את הציבור מפני הסכנות שבקורונה: ״אני שומע רבים שאומרים שזו בסך הכל שפעת… לצערי אנשים לא מבינים כמה שהמחלה הזו ארורה, מסוכנת וערמומית. חווינו זאת על בשרנו. רונית הייתה אישה פעילה ובריאה בלי מחלות רקע, אבל הקורונה הרגה אותה. תיזהרו, תשמרו על עצמכם, אל תזלזלו בנגיף הארור הזה״…

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

 

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *