Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 3308
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2195
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => רכב צמוד לעובד - הנאה או הרעה?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => רכב צמוד לעובד - הנאה או הרעה? פתרון יצירתי לבעיית מיסוי שווי רכב צמוד היינה רישום יומן רכב או התקנת מערכת GPS אשר תותקן ברכב ותמדוד את השימוש הפרטי.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 85
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 460
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/07/edmunds_rides_self_driving_car_cockpit_view-100049055-orig.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => רכב צמוד לעובד - הנאה או הרעה? פתרון יצירתי לבעיית מיסוי שווי רכב צמוד היינה רישום יומן רכב או התקנת מערכת GPS אשר תותקן ברכב ותמדוד את השימוש הפרטי.
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => רכב צמוד לעובד - הנאה או הרעה?
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
רכב צמוד לעובד - הנאה או הרעה?
רכב צמוד לעובד - הנאה או הרעה?

רכב צמוד לעובד – הנאה או הרעה?

שתפו

בשורה טובה לעשרות אלפי עובדים ועצמאים הנוסעים ברכב העבודה שעות מרובות לשימוש עסקי, אך משלמים מס גבוה כאילו השימוש ברכב הוא בעיקרו פרטי כשלא כך הדבר.

חברות רבות מעמידות לרשות עובדיהם רכב צמוד המשמש הן לצרכים פרטיים והן לצורכי עבודה. מחד, ברוב המקרים המעביד נושא בכל הוצאות החזקת הרכב לרבות קניה או ליסינג, ביטוח, רישוי, טיפולים ודלק. מאידך, העובד זוכה לטובת הנאה, שכן נחסכות ממנו כל ההוצאות השונות הקשורות בקניית רכב ומכירתו.

בהתאם לפקודת מס הכנסה הכנסתו של שכיר מעבודתו לרבות טובת הנאה חייבת בתשלום מס. שווי השימוש לרכב צמוד משקף את טובת ההנאה הגלומה בשימוש הפרטי שעושה העובד ברכב שהועמד לרשותו.

עד סוף שנת 2009 שיטת חישוב השווי נחלקה לשבעה קבוצות מחיר לפי מחירון היבואן, את הקבוצה אליה משתייך הרכב ניתן לראות ברישיון הרכב.

החל משנת 2010 מיושמת שיטת חישוב ליניארית לקביעת שווי השימוש ברכב צמוד בהתאם למחירון הרכב לצרכן. שווי השימוש שייזקף לעובד כטובת הנאה נגזר כאחוז ממחיר המחירון של הרכב

לעיתים חישוב שווי הרכב המבוסס על ידי האומדנים שנקבעו בתקנות גורם לפער בין שווי הרכב לשימוש פרטי לבין שווי  השימוש בפועל.

פתרון יצירתי לבעיית מיסוי שווי רכב צמוד היינה רישום יומן רכב או התקנת מערכת GPS אשר תותקן ברכב ותמדוד את השימוש הפרטי בפועל, פתרון זה (בכפוף לתנאים נוספים) יאפשר חיסכון משמעותי בחבות תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי.

פתרון זה אף נידון על ידי בתי המשפט פס"ד עיריית נהרייה (עמ"ה 827/06)/ בפס"ד עירית מעלה אדומים (עמ"ה 131/08) המסכימים עם הגישה לפיה ניתן לחלוק על תקנות הרכב ולקבוע שווי רכב או הוצאות מוכרות של הרכב העסקי לפי יחס הנסיעות הפרטיות בפועל לעומת הנסיעות העסקיות בפועל ברכב.

למען הסר ספק, השימוש במידע הכלול בו אינו מהווה בשום אופן תחליף לייעוץ מקצועי, לרבות ייעוץ חשבונאי מבעלי מקצוע. כמו כן המידע אינו בשום דרך בגדר חוות דעת מקצועית.

לקבלת מידע מקצועי וייעוץ נוסף ניתן לפנות במייל : HYPERLINK "mailto:[email protected]" [email protected] או בטלפון 054-8016671 למשרד רו"ח אורטל פיילס- מתן שירותי הנהלת חשבונות, ביקורת וייעוץ מס לעצמאים וחברות.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *