Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1456251708:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12732
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - שולה כהן Vs. אלכס פלד
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => התכתשות פומבית נדירה בין סגנית ראש העיר ויו"ר הנהלת רשת המתנ"סים בהווה, שולה כהן, לבין אלכס פלד, שכיהן כסגן ראש העיר וכיו"ר הנהלת המתנ"סים עד לשנת 2008
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => שולה כהן
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2474
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/02/שולה-כהן-אלכס-פלד-1032.jpg
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 6
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

שולה כהן Vs. אלכס פלד

שתפו

התכתשות פומבית נדירה בין סגנית ראש העיר ויו"ר הנהלת רשת המתנ"סים בהווה, שולה כהן, לבין אלכס פלד, שכיהן כסגן ראש העיר וכיו"ר הנהלת המתנ"סים עד לשנת 2008. הרקע: מי אחראי לגירעון המצטבר של הרשת

מאת גיל דובריש

עימות פומבי נדיר בכרמיאל, מתנהל בימים האחרונים מעל גבי עיתון ופורטל זהר הצפון, בין סגנית ראש העיר בהווה, שולה כהן, לבין סגן ראש העיר לשעבר, אלכס פלד. כהן מכהנת כיום גם כיו"ר הנהלת רשת המתנ"סים, תפקיד שאותו מילא פלד עד לסוף שנת 2008, אז גם פרש מתפקיד סגן ראש העיר.

הרקע להתכתשות הפומבית – השאלה מי אחראי לגירעון המצטבר של רשת המתנ"סים. מה שהצית את האש הפעם, הייתה הודעה לעיתונות מטעם רשת המתנ"סים, לפיה, הרשת שנמצאת בתוכנית הבראה, עומדת לצמצם הגירעון התקציבי שלה ביותר מ-6 מיליון שקלים בתוך 7 שנים. לפי לשון ההודעה, הרשת צפויה לצמצם את הגירעון משיא של כ-10.5 מיליון שקלים בשנת 2008, לכ-4 מיליון ש"ח בלבד בסוף השנה הנוכחית (2016).

סגן ראש העיר לשעבר ומי שכיהן בתפקיד יו”ר הנהלת רשת המתנ”סים עד לשנת 2008, אלכס פלד, מתח בעקבות הידיעה, ביקורת חריפה על הנהלת רשת המתנ”סים. הוא הביע כעס על הפרסום ואמר כי הוא חש פגוע מהנתונים שהוצגו, אשר לדבריו,  רחוקים מהאמת. הוא ציין כי כאשר עזב את תפקידו לפני כ-7 שנים עמד הגרעון התקציבי של המתנ”סים על כ-6 מיליון ש”ח בלבד ולא כפי שנמסר.

פלד, המכהן כיום כיו”ר עמותת בראט שירות מקיף לזקן, אמר כי הוא נפגע באופן אישי מהודעת רשת המתנ”סים: “יו”ר הנהלת הרשת, שולה כהן, מטעה לכאורה את ההנהלה שלה ואת הציבור, במסירת נתונים לא מדוייקים לגבי החובות הישנים ולגבי החובות החדשים של הרשת. כאשר עזבתי את תפקידי בסוף דצמבר 2008 ושולה כהן החליפה אותי, עמד הגירעון על סכום של 6,153,387 שקלים. אם אחרי שבע שנים של תוכנית הבראה יעמוד הגרעון על כ-4 מיליון ש”ח, זה הפרש של כ-2 מיליון שקלים בלבד, וזו לא תוכנית הבראה אלא הטעיה של הנהלת הרשת ושל הציבור. אם היה גרעון של יותר מ-10 מיליון שקלים במתנ”סים, זה לא קרה בתקופתי, משום שכאשר אני עזבתי הוא היה קטן הרבה יותר. יש בידיי המסמכים המוכיחים זאת, מה עוד שכל אדם יכול להיכנס לאתר של רשם העמותות ולבדוק זאת בעצמו”.

תגובתה של שולה כהן, לא איחרה לבוא. בהודעה שמסרה לזהר הצפון, היא סיפרה כי עם כניסתה לתפקיד יו"ר הנהלת רשת המתנס"ים, היא מצאה ארגון במשבר: “צר לי לראות כי מר אלכס פלד טוען כי ההנהלה הנוכחית מטעה את הציבור. בינואר 2009 מוניתי ליו"ר הנהלת המתנ"ס, מצאתי ארגון חולה, עם נורמות ניהוליות שאינן מתאימות לארגון ציבורי ועם גרעון גדול מאוד כך שאף נשקלה האפשרות לסגור את המתנ"ס”.

“מר פלד מתגאה בכך שהנתונים שהוא מכיר הם ‘רק 6 מיליון ש”ח גרעון בתקופתו’, ממש מקור לגאווה, הוא רק שוכח להגיד שמאזן 2008 לא אושר ע"י ההנהלה בראשותו אלא בהנהלה שבראשותי ושבמאזנים הקודמים נהגו לא לרשום את כל ההוצאות וההתחייבויות של המתנ"ס. כך שהגרעון המצטבר עמד על כ-10 מיליון שקל”.

“עדיף היה למר פלד לא להגיב ולא להתגאות בנתונים השליליים שנוצרו גם תחת שרביטו כיו"ר הנהלת המתנ"ס”, הוסיפה כהן. “נכון לשנת 2014 הגרעון המצטבר עומד על 5,321,354 שקל וכמו שפירסמנו אנו צופים כי בסוף שנת 2016 הגרעון המצטבר יעמוד על 4 מיליון. יש מי שיש לו במה להתגאות ויש כאלה שלא”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …


2 תגובות

  1. אלכס ידידי אינך שותף לדרך של שולה כהן? ככה חברים "לדרך ולמפלגה" מתווכחים? קבל עם ועדה ומכפישים לא יפה. היכן נמצא ראש העיר בסאגה הזאת? מה הציבור אמור לומר על הגרעונות שכמובן עליו יפול החוב.

  2. חיים סולומון

    אלכס אל תיקח ללב עכשיו תרגיש גם אתה איזה זבלים יש בהנהגת העיריה אנשים שדואגים רק לישבן שלהם הם יכתבו עליך כל זבל הם שכחו כמה כספים חסכתה להם כאשר הייתה סגן ראש העיר ואחראי על המתנס ואיזה צוות מעולה ניהל את רשת המתנסים בעיר בניהולך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *