סנדביץ מאמא 2019 יפית בלמס
צילום: קובי פרידמן

שוק האוכל של סנדביץ׳ מאמא

שתפו

יפית בלמס גדלה כל ילדותה בין המטבחים והסירים במסעדות הפועלים שניהלו הוריה, אבל החליטה לעסוק דווקא בתחום הפיננסים ושוק ההון. בגיל 40 אחרי שנים רבות החליטה לבצע מהפך ולעסוק באהבה הגדולה שלה – הבישול

מאת גיל דובריש

יום שישי מגיע… אחרי שבוע ארוך בעבודה, אין לכם כוח להתחיל שוב בהתרוצצויות בין החנויות, בקניות ובעמידה במשך במטבח כדי להכין את הבישולים לשבת… מה עושים? יש לנו פיתרון עבורכם: שוק האוכל של סנדביץ׳ מאמא יספק לכם את כל הארוחות לסוף השבוע, בלי לטרוח במטבח ובלי כאבי ראש, במבחר גדול של טעמים ובמחירים שווים לכל כיס.

את סנדביץ׳ מאמא מנהלת מזה כשנה וחצי יפית בלמס (41), חיפאית במקור, שרכשה את המקום בתחילת 2018 וחוללה בו מהפכה אמיתית.

יפית גדלה, תרתי משמע, בתוך מסעדות הפועלים שהוריה ניהלו בצעירותה. ״כל ילדותי עברה במטבחים של המסעדות, בין הסירים והתבשילים. מאז שאני זוכרת את עצמי עבדתי במטבח ועזרתי להוריי, גם אחרי השחרור מהצבא עזרתי להם במסעדות, עד שהחליטו לפרוש מהתחום״, היא מספרת ומוסיפה מיד: ״היום אני רואה את הילדים הגדולים שלי עובדים איתי במסעדה ומרגישה בדיוק את תחושת הגאווה הזו שהוריי ככל הנראה חשו כשאני עבדתי לצידם… יש לי בבית נערים מתבגרים, שמהווים חלק בלתי נפרד מסנדביץ׳ מאמא – הם עובדים איתי שלוש פעמים בשבוע ונמצאים לגמרי בתוך העניין. זה חלק מהקסם במקום – האווירה המשפחתית והביתית בסנדביץ׳ מאמא״.

אחרי שסיימה לעזור להוריה בתחום המסעדנות, עסקה יפית בלמס בתחום אחר לגמרי: פיננסים ושוק ההון. ״זה היה הכי רחוק שאפשר מהמטבח והבישול״ היא מודה, ״אבל תמיד המשכתי לבשל באהבה, בבית, למשפחה. האהבה לתחום הייתה ונשארה חלק בלתי נפרד ממני״.

למשלוחים מסנדביץ מאמא ליחצו כאן או חייגו 072-3973-956

ואז, יום בהיר אחד בגיל 40, החליטה יפית לעשות מהפך אישי. ״אחרי 14 שנים בשוק ההון, אמרתי סטופ. תמיד רציתי לבשל במקום קטן ולמכור את האוכל שלי לאנשים בימי שישי. זה היה החלום שלי. בעבר התגוררתי כמה שנים בכרמיאל, הכרתי את העיר והתחברתי אליה, היה טבעי שאבדוק כאן את האפשרויות לפתיחת הדף החדש״.

– לא פחדת לבצע את הצעד הזה?

״זה היה צעד גדול, אני לא אשקר – היו לי חרדות, זה לצאת מהריבוע הנוח ומהמסגרת הבטוחה ולעשות משהו חדש לגמרי – שאתה אומנם מאמין בו אבל אתה לא יודע מה העתיד צופן ואיך האנשים לא יגיבו״, היא מספרת. ״היו לילות שלא ישנתי בהם, שחששתי מאוד. אני הצעירה בין שישה אחים, כולם עצמאיים, כך שהמשפחה דחפה אותי לצאת לדרך עצמאית. בעלי תמך מאוד מהרגע הראשון שבו החלטתי לבצע את המהפך בחיי. כולם אמרו לי שהאוכל שלי כל-כך טעים ושאני מוכרחה לצאת איתו החוצה ולפתוח עסק משלי בתחום. לקח לי שנים לחשוב על העניין ולקבל את האומץ, אבל מהרגע שהחלטתי לא הבטתי לאחור. ביום הראשון שנכנסתי למקום, זה הרגיש לי כל כך טבעי לעשות זאת, הרגשתי כמו מישהי שנכנסת לבית הישן שלה, שלא ראתה מזמן… היום אני שלמה עם ההחלטה, ויתרתי על ישיבה במשרד עם מזגן צמוד ועברתי לעבודה פיזית קשה, להרים, לקצוץ, לטחון, לבשל בסירים – מן הסתם צריך לאהוב את התחום הזה.

בתחילת 2018 רכשה יפית את סנדביץ׳ מאמא ונתנה למקום את הטאץ׳ האישי שלה. ״הפכתי את סנדביץ׳ מאמא לבית קטן וחמים עבור אנשים. מגיעות אלי הרבה משפחות, ההורים והילדים ביחד, מתענגים על האוכל החם ומרגישים כמו בביתם הפרטי״.

בלמס שידרגה את הקונספט של סנדביץ׳ מאמא. היא הביאה למטבח שף בעל ניסיון עשיר בענף וביחד, השניים אחראים על כל הבישולים. התפריט דינמי ומבוסס על האוכל הביתי שיפית אוהבת להכין ושכולם אוהבים לאכול. הוא כולל מנות חדשות המשתנות בכל יום, כמו לביבות ירק – מתכון ביתי של אמא של יפית, קוסקוס ביתי אמיתי בכל יום שלישי, אורז ואפונה, תפו״א ושעועית ירוקה, פתיתים ושעועית צהובה, בורגול ועדשים ותירס מבושל.

הצעד המשמעותי ביותר הוא שדרוג משמעותי של שוק האוכל בימי שישי בבוקר ובצוהריים. בכל יום שישי ממתין ללקוחות הרבים מבחר גדול של ארוחות מוכנות בטעם ביתי – ממולאים כל מיני סוגים, מבחר תבשילי בשרים, בשרים על האש, עופות, דגים, מוקפצים, סלטים ביתיים, מגוון תוספות חמות, מאפים טריים, קציצות מסוגים שונים שהפכו ללהיט מבוקש – בהן קציצות בקר, קציצות דג וקציצות עוף בתיבול יחודי. לביבות הירק מוגשות היישר מהמחבת ללקוחות עד שאוזל חומר הגלם. כדאי להגיע ביום שישי ולו רק לראות כיצד מצליחה יפית לסדר בצורה מזמינה ומושכת את כל המנות. הכמויות הן ביתיות, כך שהמנות אוזלות במהירות. האנשים מגיעים, קונים אוכל בטעם של בית – ולאורחים שלהם אין מושג שלא הם הכינו את התבשילים.

״האוכל שאני מכינה במסעדה ובשוק האוכל, הוא בדיוק מה שאני מכינה למשפחתי בבית, אין הבדל המתכונים״ מסבירה יפית. ״לקחתי את המטבח הביתי שלי והעברתי אותו לסנדביץ׳ מאמא״.

סנדביץ׳ מאמא פתוחה בימים א-ה 9:00-19:00, שוק האוכל בימי ו׳ 7:30-14:00. המקום כשר בהשגחת הרבנות כרמיאל.
רחוב הפלמ״ח 25, מתחם השופרסל שכונת רבין, כרמיאל, טלפון 04-9989521.

(תוכן מקודם)

 

צילומים: קובי פרידמן

כתבה מעניינת:

דגים מתכון

טיפים להכנת דגים והמלצה למתכונים טעימים

שתפומערכת פורטל זהר.נט דגים הם מרכיב חיוני בתזונה בריאה, המספקים מקור עשיר לחלבון, חומצות שומן …


תגובה אחת

  1. מלקק האצבעות

    איזה אוכל!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *