Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1444904485:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11024
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כנפיים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - תנו כנפיים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => “תנו כנפיים - ואנו נדע איך לעוף מעלה”
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 516
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/10/עמותת-אמן-כרמיאלי-1012.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - תנו כנפיים
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => “תנו כנפיים - ואנו נדע איך לעוף מעלה”
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => כנפיים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

“תנו כנפיים – ואנו נדע איך לעוף מעלה”

שתפו

הכותרת למעלה שייכת לדניאל חצבני יו”ר עמותת אמן כרמיאלי ששואפת להקים בית אומנים ראשון מסוגו בעיר

 

מערכת זהר הצפון

לחברי עמותת אמן כרמיאלי, יש צורך מיידי במקום התכנסות משלה, כך אומר השבוע דניאל חצבני, העומד בראש עמותת אמן כרמיאלי, המאגדת את אומני העיר. אלא שלאומנים אין את האמצעים הכספיים לממן הוצאות קבועות כגון דמי שכירות ותשלום מיסי ארנונה, בסדרי גודל של אלפי שקלים לחודש.

חצבני מציין כי “במהלך שנים רבות, אנו האומנים, לא קיבלנו את הנתח של הארנונה שבאופן טבעי הייתה מקבלת אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים כדוגמת אמנים. הסיבה? לא היינו מאורגנים”.

בשנים האחרונות יזם חצבני יחד עם 4 אומנים נוספים מכרמיאל, את הקמת העמותה שתייצג את ציבור האומנים בעיר. זו עמותה ללא כוונת רווח, בעלת חזון בשלבים. “אין לנו אשליות שנגשים את כל החזון באופן מיידי, אך נשאלת השאלה האם הגיע הזמן שנמלא את החלל שנוצר במהלך השנים? התשובה היא חד משמעית: כן”, אומר חצבני.

לדבריו, האנשים שממלאים תפקידים בעמותה, ללא יוצא מן הכלל, הם מתנדבים שעושים זאת על חשבון זמנם הפרטי, במקום לעסוק בפרנסה, בזמן איכות עם המשפחה ובעיסוקים אחרים מתוך אהבה לאמנות. “אנו רואים בה את המיצוי האולטימטיבי של פיתוח האישיות של היחיד, על כל הצדדים שבו: אם באמנות שימושית או פלסטית, אם בפיסול על עץ או אבן, אם בריקוד או בשירה, אם במוזיקה או בכל תופעה אמנותית אחרת. כאן מדובר על שכבה באוכלוסייה המקומית שנשכחה בחלקה, לא קיבלה תמיכה עד לפני כמה חודשים שהתחילו גורמים מעטים להתעורר מתרדמה רבת שנים: פתאום גילו שיש אמנים בעלי שם, אמנים רמי מעלה שכל מה שרוצים זה להישאר בעיר, לתרום מעצמם ולהתפרנס בכבוד מהאמנות שלהם”, מסביר דניאל.

בעמותה אומרים כי בתי מסחר ומפעלים מוכנים לתרום, ובמידה מועטה אך הולכת וגוברת – גם העירייה. “אבל כוונות טובות אינם מספיקות, מדגיש חצבני. “יש להראות מעשים ואחד המעשים הרלוונטים ביותר זה הוא הקמת בית תרבות לציירים ופסלים. הרבה לא יודעים אך בהיכל התרבות הקירות מיועדות לפרסומת של הצגות תיאטרון והתוצאה היא שאין לנו מקום טבעי ושאמור להיות פתוח לכל סוגי התרבות”.

בית זה לא קירות: בית זה מושג, שייכות, לב. בית זה שורשים עמוקים שהאמנים מבקשים לנטוע באדמת כרמיאל, מקום שיוכלו לממש את עתידם – כל אחד בתחומו. בית זה המינימום שקבוצה ההולכת ומתעצמת זקוקה לה. חצבני מוסיף ואומר כי רק שבוע שעבר הצטרפו עוד 11 אמנים לעמותה, חלקם מיישובי הפריפריה – והיד עוד נטויה. “אנו מאמינים שבקרוב נגיע ל-100 חברים, יעד ראשון שקבענו לעצמנו לשנתיים הראשונות”, הוא אומר.  “אנו מאמינים שאפשר להפוך את כרמיאל למרכז אמנותי, תיירותי ותרבותי של האזור ולהביא עוד פרנסה ומפרנסים לעיר הזאת. איננו רואים את כרמיאל כעיר שחוזרים בה לישון ויוצאים ממנה כדי לבלות”.

אמנים מכרמיאל, יישובי משגב, כפר ורדים, קיבוצים, וממושבים מהפריפריה השתתפו ביריד האמנים האחרון בימי הפסטיבל והביאו נכונות להיות שותפים בעמותה. אחת מהם – אמנית מכרמיאל חברת העמותה, התבטאה כך: “אני מרגישה גאוות יחידה”. לדברי יו”ר העמותה, “פתאום, אנשים התחילו לראות אור בקצה המנהרה החשוכה שהלכנו בה. ראיתי אנשים עם ראש מורם, אחרי 20 שנה של חוסר-שייכות, ואין מקום לשאול מי אשם ממה שקרה, אלא: מי יהיה אשם אם המצב הזה יימשך”.

“לאמנים בעיר יש עכשיו כתובת: היא הייתה על הקיר ולא היה מי שיקרא את המסר: כל מה שצריך זה לגלות אמפטיה, איכפתיות, רצון לעזור, לב חם. העמותה תספק את האמנים – העיר: את המקום להתפתחות. ההבטחה שלנו היא חקוקה על דגלינו לשנים 2015-16: “עם הפנים לקהילה” – תלמידים, עולים חדשים, זקנים, אמנים בהתחלת הדרך. בינתיים זה מספיק, לא צריך הכל. רוצים לתרום לקהילה ובתמורה הקהילה תחזיר לנו בהתאם– לתת ולקבל, ואנו מוכנים לשיח הזה: תנו כנפיים – ואנו נדע איך לעוף מעלה”, מסכם חצבני.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *