Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1634811141:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47376
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ״אמירות גזעניות״: חבר מועצת מג׳ד אל כרום תוקף את משה קונינסקי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל והסביבה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מג׳ד אל כרום
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״אמירות גזעניות״: חבר מועצת מג׳ד אל כרום תוקף את משה קונינסקי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הצהרות ראש עיריית כרמיאל בנושא מטרדי הרעש בכפרים הכעיסו את בסאם כריים: ״מי אתה שתקבע ל-60,000 אנשים מה לעשות?״. קונינסקי העדיף שלא להתייחס לדברים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 59
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 763
        )

)
בסאם כריים צילום עצמי
בסאם כריים. צילום עצמי

״אמירות גזעניות״: חבר מועצת מג׳ד אל כרום תוקף את משה קונינסקי

שתפו

הצהרות ראש עיריית כרמיאל בנושא מטרדי הרעש בכפרים הכעיסו את בסאם כריים: ״מי אתה שתקבע ל-60,000 אנשים מה לעשות?״. קונינסקי העדיף שלא להתייחס לדברים

מאת גיל דובריש

חבר המועצה המקומית מג׳ד אל כרום, בסאם כריים, תוקף בצורה חסרת תקדים את ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי בעקבות הצהרותיו על כך שלא יאפשר להמשיך במטרדי הרעש בחתונות ובאירועים בכפרים העוטפים את כרמיאל. בסאם כריים מותח ביקורת חריפה על דברי ראש העיר, מכנה את דבריו ״אמירות גזעניות נגד ערבים״ ומוסיף: ״מי אתה שתקבע ל-60,000 תושבים ערבים מה לעשות?״.

משה קונינסקי הצהיר לאחרונה כי לא יאפשר יותר את המשך מטרדי הרעש בכפרים בסביבה עם דגש על מג׳ד אל כרום. בסדרת פגישות עם בכירי המשטרה קרא לפעול בכל הכוח נגד הפרות הסדר והחוק. הוא הציג נתונים המעידים על ״הפגיעה הקשה באיכות החיים של תושבי העיר״ והוסיף: "הגיע הזמן שהמשטרה תאכוף את החוק למניעת מטרדי רעש גם ביישובים הערביים בצפון. לא ייתכן מצב שבו אנחנו כרשות נאכוף את החוק ולא נאפשר לתושבי העיר קיום אירועים רועשים בשעות בלתי מקובלות – ואילו ביישובים הערבים העוטפים את העיר בכלל ובמג'ד אל כרום בפרט, הכל יהיה פרוץ, לא יאכפו את החוק ויתקיימו אירועים בשעות הלילה המאוחרות ולעיתים גם לפנות בוקר שמהם בוקע רעש – מוסיקה ואף יריות באוויר המפריעים בצורה קשה לרבים מתושבי העיר״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

בתגובה לדברי קונינסקי פירסם חבר המועצה המקומית בסאם כריים (60) פוסט בפייסבוק שבו הגיב וכתב, בין היתר: ״את האדמות של העיר שלך נכון הצלחתם לגנוב לנו אבל את השמחות שלנו אתם לא יכולים לגנוב, אנחנו נמשיך לעשות חתונות ושמחות״.

בשיחה שניהלנו עם בסאם כריים הוא פותח בהבהרה ואומר: ״אנחנו מנסים כל הזמן למנוע את תופעת הרעש בכפרים. גם אנחנו לא בעד ירי ולא בעד זיקוקים בחתונות, זה מפריע לילדים שלנו. כבר לפני כחודשיים כשקונינסקי פנה לראשונה למשטרה, הגענו לסיכום עם בעלי אולמות האירועים בכפר על קיום חתונות בהתאם לחוק. ובאמת, בתקופה האחרונה החוק נשמר והאירועים הסתיימו עד השעה 11 בלילה. את החתונות אי אפשר להפסיק, יש לנו בכפר שני אולמות חיצוניים שפועלים רק 3 חודשים בשנה, בתקופת הקיץ, אין לנו מקום אחר לחגוג חתונות! המקומות האלה פועלים כבר עשרות שנים, עוד לפני שהוקמו השכונות החדשות של כרמיאל בצד מערב, בעבר לא התגוררו אנשים קרוב לכפר והרעש לא הפריע לאף אחד״.

כריים מדגיש כי אינו מתנגד עקרונית לדרישת ראש עיריית כרמיאל לאכוף את החוק מהמשטרה: ״אם היה פועל בשיתוף פעולה איתנו, היינו מחזקים את ידו, אבל הוא החליט להתנהג כמו בעל הבית באזור, לחץ על המשטרה ומסתבר שיש לו שם אוזן קשבת. בגללו, הגיעו בשבוע שעבר כוחות משטרה גדולים לחתונה בכפר כבר בשעה 9 וחצי בערב ודרשו להפסיק, היתה שם אלימות מצד שוטרים ועיתונאי שסיקר את האירוע הותקף. אתה מבין לאן המצב מידרדר?״

עוד מוסיף בסאם כריים כי הוא מאוכזב באופן אישי מראש העיר: ״כשקונינסקי נבחר לפני כ-3 שנים הוא הגיע לביקור במג׳ד אל כרום, קיבלנו אותו יפה, הוא דיבר על דו-קיום, שיח הדדי וקידום משותף של כל היישובים בבקעת בית הכרם. שמחנו לגלות שהשכן שלנו מכרמיאל רוצה לשתף פעולה״ ממשיך כריים. ״ופתאום הוא משמיע הצהרות גזעניות כאלה. אני לא מבין את ההתנשאות הזו – מי אתה שתכתיב ל-60,000 אלף אנשים מה לעשות בכפרים שלהם?״

בסאם כריים טוען כי לדעתו קונינסקי פועל משיקולים זרים: ״אני מבין שהוא התחיל את קמפיין הבחירות שלו ורוצה לרצות את הגזענים, אבל זה לא יהיה על חשבונינו. התושבים הערבים מסביב לכרמיאל הם שמפרנסים את העסקים והקניונים ובזכותם נכנס כסף לקופת העירייה שהוא עומד בראשה. זה הפך להיות טרנד של נבחרי ציבור בארץ, לקדם את עצמם בדרך גזענית כלפי ערבים, אולי ככה רוצה קונינסקי לקנות את עולמו. היה עדיף לו להיפגש ולדון בצורה תרבותית עם ראש המועצה ואיתנו כדי לפתור את הבעיה, אבל הוא אף פעם לא דיבר איתנו על זה״.

על האמירה בפוסט שפירסם לפיה כרמיאל ״גנבה״ אדמות מהכפרים, אומר כריים: ״בעיקרון כרמיאל קמה על אדמות של ערבים. אני לא דורש להחזיר את האדמה, כבר עברנו את זה מזמן, ציינתי את הנושא הזה כדי להזכיר למשה קונינסקי שהוא בסך הכל אורח באזור״.

כריים מעיד על עצמו כמי שמצוי בקשרים טובים עם האוכלוסיה היהודית: ״אני עבדתי כקבלן בקריות, תרמתי לבניית בתי כנסת, ניהלתי מאפיה כשרה בכפר, 26 שנים עבדתי עם יהודים – חילונים ודתיים, אני יודע לכבד אנשים. לבוא ולדבר ככה – לא ציפיתי מאדם כמו אדון קונינסקי״ הוא מסכם.

בתגובה מסרה עיריית כרמיאל בקצרה: ״ראש העיר משה קונינסקי עוסק וימשיך לעסוק 24/7 רק למענם, טובתם, רווחתם ואיכות חייהם של תושבי כרמיאל. אין בכוונתו של ראש העיר להתייחס כלל לדבריו של אותו חבר מועצה במג'דל כרום״.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *