יאיר קורין 2012
יאיר קורין. צילום ארכיון

״הבלגן בכרמיאל בגלל ההילולה במירון – מטרד מיותר״

שתפו

הציטוט בכותרת שייך ליאיר קורין, ששימש עד לפני 4 שנים כראש מחלקת הביטחון, הבטיחות ושעת חירום בעירייה שמותח ביקורת על ההיערכות לרגל החגיגות במירון

מאת גיל דובריש

עומס עצום בכניסה הראשית של כרמיאל, חסימה של חניון הרכבים ברכבת, רכבות עמוסות בחוגגים הנמצאים בדרכם להילולה בקבר הרשב״י בהר מירון. יומיים של טירוף מצפים לנו היום (רביעי) ומחר.

במסגרת ההיערכות המיוחדת להילולה, מהווה כרמיאל תחנה מרכזית בדרכם של מאות אלפי חוגגים מכל רחבי הארץ. חלקם מגיעים ברכבים פרטיים ומופנים לחניוני חנה וסע בפאתי העיר, ומשם מגיעים בהיסעים (שאטלים) למירון, וחלקם מגיעים ברכבת אל התחנה ומשם מוסעים הלאה. במקביל הנחתה המשטרה על חסימת חניוני הרכבת למשך 48 שעות. בכל מקרה, התושבים הכרמיאלים הם הסובלים העיקריים…

מוזמנים להיכנס לכתבות מעניינות נוספות בפורטל זהר הצפון:

״יש פה בזבוז מיותר של כוח אדם מקצועי וטרדה מיותרת לאזרחים. אפשר היה לפתור את הפקקים ואת הכל הבלגן בקלות״, אומר יאיר קורין, מהנדס תנועה ובעבר קצין הביטחון של העיר, אשר שימש עד לשנת 2015 כמנהל מחלקת הביטחון הבטיחות ושעת חירום. קורין, המדריך ומייעץ כיום בנושא בטיחות בדרכים, תמרור ותכנון תנועה , אומר כי ״הבעיה שאנחנו עומדים בפניה היא הסעת ההמונים – הכמות הגדולה של האנשים שמגיעים ברכבת וצריך להסיע אותם משם למירון. אין שום צורך לחסום את החניון של הרכבים״.

קורין מציע לפתור את הבעיה באמצעות מספר צעדים: ״ליד תחנת הרכבת יש חניון שיכול להכיל להערכתי כ-20 אוטובוסים, אפשר להעלות את האנשים בצורה מסודרת לאוטובוסים ומשם להסיעם בנתיבי התחבורה הציבורית אל מחוץ לעיר. את הקופות אפשר להציב  במגרש הריק מול תחנת הרכבת שבלאו הכי לא נמצא בשימוש או כמו שעשינו בעבר בפסטיבל המחול, צמוד לתחנה. לא צריך לפגוע בחניון הרכבת, למה לסגור אותו בפני האזרחים? גם אין צורך בכוח אדם גדול כל כך, אפשר היה להסתפק בשני סדרנים בתחנה עצמה ובכוח משטרה להכוונת התנועה בצומת. כל זה היה יכול לחסוך המון טרדה לתושבים בכרמיאל״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *