Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1632905373:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47193
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ״משאית השמחה״ או ״משאית הרעש״? הצביעו בסקר שלנו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => שמחת תורה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => שמחת תורה בכרמיאל: ״משאית השמחה״ או ״משאית הרעש״?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעקבות חגיגות שמחת תורה אמש בהשתתפות ״משאית השמחה״ שהסתובבה בלילה ברחובות העיר והשמיעה מוזיקה, העלתה תושבת העיר פוסט בפייסבוק שהפך לוויראלי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 305
        )

)
הקפות שניות מודעה עירייה ומועצה דתית
מודעת הפרסום לקראת ההקפות השניות. צילום מהפייסבוק

״משאית השמחה״ או ״משאית הרעש״?

שתפו

בעקבות חגיגות שמחת תורה אמש בהשתתפות ״משאית השמחה״ שהסתובבה בלילה ברחובות העיר והשמיעה מוזיקה, העלתה תושבת העיר בפייסבוק פוסט ויראלי שזכה למאות תגובות. ומה אתם חושבים על הנושא? הצביעו במשאל שלנו (בסוף הכתבה)

מאת גיל דובריש

חגיגות שמחת תורה שהתקיימו אמש (שלישי, 28.9.2021) כללו לראשונה בכרמיאל, בנוסף להקפות המסורתיות, גם את ״משאית השמחה״ שנסעה ברחבי העיר ביחד עם הזמר אדיר מלכא ונגנים. המשאית עברה בשכונות המגורים, השמיעה מוזיקה ועצרה במוקדי השמחה, שם חולקו לחוגגים דגלוני שמחת תורה והפתעות נוספות.

מתברר כי השמחה הפכה לכעס בקרב תושבים רבים, בעיקר הורים לילדים קטנים שציינו כי המוזיקה שבקעה מהמשאית הייתה בעוצמה מוגזמת ובשעות מאוחרות במיוחד, גם אחרי 11 בלילה.

בעקבות החגיגות, העלתה תושבת העיר, אנה, פוסט בקבוצת כרמיאלים מדברים שבו התלוננה על העניין: ״ועכשיו כל הפעוטות והתינוקות של כרמיאל ערים בגלל המשאית המזמרת.. אמהות תכינו את עצמכן״.

הפוסט של אנה הפך עד מהרה לוויראלי וזכה למאות לייקים ותגובות, חלק מהמגיבים תמכו בה וכתבו כי הרעש היה מוגזם וחרג מהשעות המקובלות וחלק מהכותבים טען בתגובה מדובר בחגיגות שהן מסורת רבת שנים ואין מקום לקיטורים.

״בפסטיבל המחולות גם התלוננת??״ כתב אהרוני.

אילנה כתבה: ״לפי מיטב המסורת כייף לשמוע ולברך ולקבל ברכות… תכף גם שמחת תורה מאחורינו ואז על מה נקטר רגע בואו נחשוב נהיה מקוריים על מה עוד לא קיטרנו?!? תהנו מהמסורת שלנו גם התינוקות! ושמחת בחגיך והיית עם שמח. שישו ושימחו בשמחת תורה״.

גם רויטל לא הבינה על מה התלונות: ״וואו לא ייאמן מה שעושים לא טוב, שלא עושים לא טוב, מתי עושים לא טוב. עד כדי כך איבדנו את זה?? קצת שמחת חיים״.

שרון דווקא הביעה תמיכה באנה: ״כל כך צודקת, אני מוכנה להגיע לכל מי שהגיב פה כל ערב עם רמקולים ברעש מטורף, לתוך החלון ולתוך האוזן״ כתבה.

גם אלכס הביע תמיכה בכותבת הפוסט: ״הכל צריך להיות בפרופורציה ולא בווליום כמו שהם שמו שזה מעבר לכל גבול, במיוחד בשכונת טנא (מעלה הכרמים-אילנות), הגזימו ממש, יש אנשים שעובדים מחר מהבוקר ורוצים לנוח…״

ריבי ציינה: ״וואלה, מקודם הייתי בהקפות עם המשפחה שלי והיה מקסים ומרגש, הבנות שלי ממש התרגשו והתלהבו. זה היה בשעה נורמלית, בלי רמקולים והחרשת אוזניים וזה היה מסורת יהודית. המשאית הזו היא לא מסורת יהודית. זה אמן שמקבל כסף מהעירייה עבור סיבוב מאוד מאוד רועש בעיר. זהו… כותבת הפוסט צודקת לגמרי, זו לא שעה סבירה ולא עוצמה סבירה״.

כותבת הפוסט, אנה אומרת בשיחה איתנו כי לא התכוונה להביע התנגדות לעצם קיומה של השמחה אלא לדרך שבה חגגו את שמחת תורה: ״אני אישית לא ידעתי שתעבור בלילה משאית בכביש ליד הבית שלי ותשמיע מוזיקה בעוצמה כל-כך חזקה.כל הבית רעד מהווליום הגבוה, נבהלתי והילדים שלי התעוררו מהשינה. זו הייתה דקה ארוכה ומאוד מבהילה. אינני מתנגדת לקיום שמחות אבל יש דרך לעשות זאת, תוך התחשבות בציבור הרחב״.

על השאלה מה הייתה מטרת הפוסט שהעלתה היא אומרת: ״רציתי להתריע ולהכין אימהות לקראת מה שמצפה להן, כי הבנתי שהרבה משפחות עלולות להיבהל בשעות הלילה מהמשאית״.

לגבי התגובות הרבות שקיבלה בפייסבוק, היא מציינת: ״ידעתי שיהיו אנשים שיבואו ויכתבו כל מיני דברים, אבל היה לי חשוב להעלות את הנושא. לצערי, זה כבר הפך לטרנד ולמשהו סטנדרטי, כשמישהו כותב על נושא שלא נעים לו – ישר קוטלים אותו בתגובות ומקטלגים אותו כאדם ממורמר. היו גם תגובות גזעניות שהתייחסו למוצא שלי ממדינות חבר העמים, לא חשבתי שזה יקרה וזה כאב לי מאוד, אני יהודיה לכל דבר. בסך הכל ציינתי שיש דרכים רבות אחרות לחגוג את המסורת ולא בווליום חזק כל כך״.

יו״ר המועצה הדתית בכרמיאל, שאול פרץ, מסר לנו בתגובה: ״על פי חוק בחגים וימים מיוחדים כדוגמת יום העצמאות, פורים ושמחת תורה, ניתן לחגוג ולהשמיע מוזיקה גם בשעות מאוחרות יחסית. המטרה שלנו חס וחלילה לא הייתה להציק ולהפריע לאדם כלשהו בשעות השינה שלו, אבל כשיש שמחת תורה שהיא שמחה של כל עם ישראל, כולם רוקדים ושמחים ביחד עם התורה. אז יש יום אחד שתהיה בו מוזיקה שונה. כשיש פסטיבל מחול, 3 לילות של מוזיקה ברצף זה לא מפריע לאנשים? או כשיש ירי ביישובים באזור שלנו, האם אנשים מתלוננים על זה?״

עוד מוסיף פרץ: ״אני כבר 20 שנה מארגן הקפות שניות, זו הפעם הראשונה עם משאית, היו תגובות מאוד חיוביות מצד הציבור, אנשים נהנו. סוף סוף השמחה הגיעה לבתים  כי לא כולם מגיעים לרחבת העירייה. אנשים יצאו למרפסות, זרקו סוכריות, הייתה אוירת חג אמיתית, היה ממש כיף. יכול להיות שהשעה קצת חרגה מהמוסכמות, אבל זה על פי חוק. אם השמחה הפריעה למישהו עליו להבין שהוא חי במדינת ישראל ויש גם יום מיוחד לשמוח בו בשמחת תורה. כנראה שגם בשנה הבאה נאמץ את המשאית, ואני מאחל לכל עם ישראל שיתקרבו השנה קצת יותר לתורה, שיבינו את המשמעות של התורה עבורנו וכולנו נחגוג גם בשנה הבאה, בעזרת השם״.

ומה דעתכם על משאית השמחה בחגיגות שמחת תורה? הצביעו במשאל האנונימי שלנו כאן למטה

מה דעתכם על משאית השמחה בהקפות השניות?

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …


תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא זוכר תלונות על רעש זיקוקים, חריקות של מכוניות בכבישי העיר כל לילה, אבל כשמדובר בשמחה פעם בשנה, פתאום כולם מתלוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *