Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1574938539:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 34919
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | ״נעשה דברים גדולים בכדורסל הכרמיאלי״ | היכנסו לראיון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים | כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בכדורסל הכרמיאלי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״נעשה דברים גדולים בכדורסל הכרמיאלי״ | מכבי עירוני כרמיאל כדורסל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מכבי עירוני כרמיאל כדורסל | כדורסל בכרמיאל | שרון זריהן יו״ר אגודת מכבי עירוני כרמיאל צופה באופטימיות לעתיד עם פתיחת שנת המפנה בכדורסל המקומי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2019-11-17
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 544
        )

)
שרון זריהן מכבי עירוני כרמיאל
שרון זריהן. צילום: מכבי עירוני כרמיאל

״נעשה דברים גדולים בכדורסל הכרמיאלי״

שתפו

שרון זריהן יו״ר אגודת מכבי עירוני כרמיאל צופה באופטימיות לעתיד עם פתיחת שנת המפנה בכדורסל המקומי ובעיצומה של הרפורמה בענף. יהיה מעניין

מאת גיל דובריש

הרפורמה בענף הכדורסל בכרמיאל החלה השנה עם מיזוגן של קבוצות הפועל הישגי אלון כרמיאל ומ.ס עצמה כרמיאל. הקבוצה המאוחדת שנקראת מכבי עירוני כרמיאל (מכבי הישגי) משחקת העונה בליגה ב׳ צפון. בעונה הבאה תושלם הרפורמה כשמכבי כלנית כרמיאל תצטרף לאיחוד.

מחלקות הנשים, הנוער, הנערים והילדים פועלות החל מהשנה תחת קורת גג אחת, במסגרת מכבי עירוני כרמיאל ובניהולם של איתן וידר וגיא כהן.
יו״ר מכבי עירוני כרמיאל הוא שרון זריהן, בן 45, נשוי ואב לשניים (סתיו ואדיר), מנהל לוגיסטיקה ומכירות בחברה קבלנית גדולה. לכרמיאל הגיע מקריית שמונה לפני 22 שנים. בצעירותו היה שחקן פעיל בענפי הכדורסל והכדורגל בקריית שמונה.

לספורט בכרמיאל הגיע דרך חמו, משה קמחי ז״ל, שהיה במשך שנים מנהל היכל הספורט אורט הורוביץ. ״הגעתי לכול משחק של קבוצת הנשים נירוסופט כרמיאל, ועקבתי בעניין רב אחרי קבוצות הספורט המקומיות״ הוא מספר. לפני כחמש שנים יזם זריהן ביחד עם יואב הרשקוביץ ובן שוורץ את הקמת ליגת הקיץ בכדורסל. בארבע השנים האחרונות הליגה נקראת ע״ש משה קמחי. ראינו עד כמה תושבי כרמיאל צמאים לפעילות ספורטיבית תחרותית, רבים נוטלים מדי שנה חלק בליגת הקיץ. הטריד אותי מאוד שתושבים רבים רוצים להיות פעילים בכדורסל לכל אורך השנה ולא רק בקיץ, אך לא הצליחו להשתלב בקבוצות המקומיות. מהסיבה הזו יזמתי הקמת אגודת ספורט חדשה בשם מ.ס עצמה כרמיאל, כדי לתת במה לשחקנים כרמיאלים ותאפשר לתושבים להשתלב בספורט ההישגי והמקצועני״.

לדברי זריהן, ״הקש ששבר את גב הגמל היה עימות מול אנשי מכבי כלנית כרמיאל על רקע רצוננו להשתמש באולם הורוביץ לקיום משחקי ליגת הקיץ. בעקבות זאת פניתי למרכז עצמה ישראל ובאוקטובר של אותה שנה נחתם הסכם בין חברי עמותת מ.ס עצמה כרמיאל לבין מרכז עצמה ישראל ואגודת הספורט החדשה יצאה לדרך. מרכז עצמה מינה למעננו יועץ משפטי שייצג אותנו מול עיריית כרמיאל והעומדים בראשה דאז, עדי אלדר וממלאת מקומו רינה גרינברג, וקיבלנו לרשותנו את אולם מרכז, אולם הספורט המיתולוגי והראשון של כרמיאל. שמחנו מאוד להגיע לשם, ראינו אבן דרך מרכזית בכך שהאגודה שלנו מתחילה את צעדיה הראשונים בדיוק באותו מקום שבו נולד הכדורסל בכרמיאל לפני כ-50 שנה״.

מכבי עירוני כרמיאל מכבי הישגי עצמה בוגרים
קבוצת מכבי עירוני כרמיאל (מכבי הישגי עצמה)

מ.ס עצמה נרשמה לליגת האיגוד והתחילה את הדרך – קבוצת גברים בליגה ב׳ וקבוצת נשים בליגה א׳. לדברי שרון זריהן, בגלל שהייתה העונה הקודמת, סיימנו עם הרבה מאוד אופטימיות וכעת אנחנו פותחים את שנת הפעילות השניה״.

זריהן מדגיש כי ״מה שמייחד את האגודה הוא הצביון הכרמיאלי, רובם הגדול של השחקנים באגודה, נשים וגברים, הם תושבי העיר ולא שכירי חרב שמגיעים לשנה אחת״.

– המטרה של עצמה הייתה לבצע מהפכה בענף הכדורסל המקומי?

קיראו על אנשים מעניינים בפורטל זהר.נט:

״לאור דרך התנהלותו של ענף הכדורסל המקומי, היה לנו ברור שחייבים לעשות שינויים. קיבלנו פניות מאנשים שדרשו שינוי מהותי בנושא והרמנו את הכפפה. מועדון ספורט עוצמה כרמיאל היא עמותה רשומה ומנוהלת כחוק על-ידי 9 חברים תושבי כרמיאל: אנוכי, יואב הרשקוביץ, בן שוורץ, צחי אלמוג, יואב הלר, שקד גל, בוריס איינבינדר, דודי חזקי וזהר אמגר. כולם אנשים מוכשרים, ערכיים, שהרימו ביחד איתי את הכפפה והרגישו בדיוק כמוני וכמו אלפי תושבים נוספים. אנחנו עושים את הכול בהתנדבות מלאה, על חשבון זמננו הפרטי, תורמים מכספנו בכול שנה לעמותה כדי לעזור ולהמשיך לפתח את הכדורסל״.

– יש הבדלים ביחס של העירייה כלפי האגודה, אחרי בחירתו של משה קונינסקי?

״ראש העיר החליט לאחר דיונים רבים, לבצע איחוד של כול אגודות הכדורסל בעיר. מועדון ספורט עצמה והישגי כרמיאל נענו מיד לקריאת ראש העיר וסיכמו כבר לפני כחצי שנה על איחוד המחלקות ומתווה משותף, כאשר מכבי כלנית כרמיאל הסכימה רק בימים אלה להשתלב באיחוד העירוני, שייצא לפועל בסוף העונה הנוכחית. בהחלט ניתן לראות בעירייה שינוי משמעותי בתפיסה לגבי צרכי ענף הכדורסל בעיר. משה קונינסקי מבין שצריך לבצע שינוי ומהר, צריך להקצות יותר משאבים בגידול הדור הצעיר, להשקיע יותר במתקנים ראויים, להקצות יותר שעות פעילות לספורט, וכך להגיע בסופו של התהליך לאגודה אחת עירונית, רצינית, שתהיה מחוייבת לכול תושבי העיר ותייצג את כרמיאל נאמנה. אנחנו לא רוצים להתעסק כול היום בתחתית אלא להיות בכותרות במובן החיובי, לטפס לליגות בכירות יותר ולהתמודד מול אריות כדורסל ממרכז הארץ. אנחנו עוד נעשה דברים גדולים בכדורסל הכרמיאלי״.

– יש תוכנית מוסדרת לגבי השנים הקרובות?

״בימים אלה אנחנו מגישים לראש העיר תוכנית פעילות דו-שנתית ראשונה מסוגה, שתיכנס לתוקף בעונה הבאה אחרי שיושלם האיחוד. קבוצת הגברים תחל את דרכה בעונת 2020-21 בליגה א׳, המטרה שלנו היא להחזיר הביתה את השחקנים הכרמיאלים שמשחקים בקבוצות השונות, לבנות סגל חזק וטוב ״שישתפשף״ בשנה הראשונה ויתמודד בשנה השניה על העלייה לליגה הארצית. במקביל תהיה קבוצת בת שתשחק בליגה ב׳ ותהיה מורכבת משחקנים כרמיאלים, ותיקים וצעירים כאחד. לקבוצת הנשים שכיום משחקת בליגה הארצית יש תוכנית דו-שנתית שמטרתה העפלה לליגה הלאומית. כמובן שהתוכניות מותנות בתמיכת העירייה ומרכז מכבי״, מדגיש שרון ומסכם: ״אני מאחל לנו שתהיה שנה מוצלחת, ראשונה מבין שנים רבות של הצלחות והישגים״.

מכבי עירוני כרמיאל (מכבי הישגי עצמה) קבוצת הנשים
קבוצת הנשים של מכבי עירוני כרמיאל

כתבה מעניינת:

מסע של זהות: סגירת המעגל של לאה שגדלה בכפר ערבי ליד כרמיאל

שתפולאה שנולדה לאם יהודייה ואב ערבי, נישאה לגבר מוסלמי והביאה לעולם שלושה ילדים, סבלה מקרע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *