Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1521372549:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 20266
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/03/WhatsApp-Image-2018-03-15-at-14.32.44.jpeg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => בגלל תלונות על רעש: העירייה שוקלת להעתיק מתקנים מגן משחקים במכוש
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון | חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => גן משחקים במכוש
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => גן משחקים במכוש
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => העירייה שוקלת להעתיק מתקנים מגן משחקים במכוש | חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => דייר המתגורר צמוד למתחם: ״חיינו הפכו לסיוט, החלונות שלנו סגורים 24 שעות ביממה״. תושבים אחרים מתנגדים להריסת הפארק: ״המתלוננים על הרעש הם קומץ בלבד״. מהעירייה נמסר: בוחנים חלופות לסייע לתושבים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2211
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 8
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => העירייה שוקלת להעתיק מתקנים מגן משחקים במכוש | חדשות כרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => דייר המתגורר צמוד למתחם: ״חיינו הפכו לסיוט, החלונות שלנו סגורים 24 שעות ביממה״. תושבים אחרים מתנגדים להריסת הפארק: ״המתלוננים על הרעש הם קומץ בלבד״. מהעירייה נמסר: בוחנים חלופות לסייע לתושבים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => גן משחקים במכוש
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => בגלל תלונות על רעש: העירייה שוקלת להעתיק מתקנים מגן משחקים במכוש
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון | חדשות כרמיאל
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
גן משחקים כושר גדרון תור מכוש 2018-03

בגלל תלונות על רעש: העירייה שוקלת להעתיק מתקנים מגן משחקים במכוש

שתפו

דייר המתגורר צמוד למתחם: ״חיינו הפכו לסיוט, החלונות שלנו סגורים 24 שעות ביממה״. תושבים אחרים מתנגדים להריסת הפארק: ״המתלוננים על הרעש הם קומץ בלבד״. מהעירייה נמסר: בוחנים חלופות לסייע לתושבים

מאת גיל דובריש

עיריית כרמיאל בוחנת את האפשרות להעתיק ממקומם מתקנים בפארק משחקים ומתקני כושר חדש במתחם הרחובות תור וגדרון במכוש. זאת בעקבות תלונות של דיירים המתגוררים בסביבה, על מפגעי רעש בלתי נסבלים במקום.

בימים האחרונים פרץ ויכוח ציבורי בין תושבים במכוש, בקבוצת כרמיאלים מדברים ברשת הפייסבוק, בין אזרחים המתנגדים להפעלתו של גן המשחקים שבו מתקנים לילדים וכן מתקני כושר לבני נוער ומבוגרים, לבין תושבים המשתמשים בפארק, המביעים חשש כי בעקבות התלונות, תסב העירייה את יעודו של המתחם ותהרוס אותו.

הפארק החדש נפתח בתחילת השנה. מדובר בגן שעשועים יפהפה, שבו מתקנים לילדים מכל הגילים והוא מהווה מקור משיכה למשפחות צעירות המתגוררות במכוש ובסביבה, אלא שדיירים המתגוררים צמוד למקום, טוענים כי הגן מהווה מפגע של ממש שתוכנן בצורה לקויה ומפריע למנוחתם, במיוחד בלילות ובסופי השבוע.

 

הרעש בלתי נסבל

מאור, המתגורר מול הפארק, מספר: ״צריך לחיות כאן, כדי להבין באיזה סיוט אנחנו חיים. אני ואשתי קנינו בית חדש שבו השקענו את כל מה שיש לנו. בתכנון הראשוני, היה אמור להיות לידינו גן משחקים קטן עם כמה נדנדות וקרוסלה. בסופו של דבר פתחו מול החלון שלנו פארק משפחה לכל דבר ונדמה שכל כרמיאל מגיעה לשם. בסופי השבוע מגיעות משפחות עם ילדים והרעש מתחיל כבר בשעות הבוקר המוקדמות ואילו בשעות הערב והלילה מגיעים בני נוער וצעירים, שרים, צועקים, שותים אלכוהול. אף אחד לא מתייחס לעובדה שיש אנשים שגרים צמוד למקום. אני מתקשר בכל פעם למוקד העירוני, השיטור מגיע, מפנה את האנשים מהמקום – אבל אחרי חצי שעה הם חוזרים להרעיש, כאילו כלום. אנחנו חיים 24 שעות ביממה עם חלונות סגורים, כי אי אפשר לסבול את הרעש. יש כאן עשרות משפחות שמתגוררות במעטפת הראשונה מסביב לפארק, שסובלות יום אחרי יום. זה לא רק הרעש, ישנם אורחים שברוב חוצפתם גם תופסים את מקומות החנייה שמוקצים לדיירי הבניינים. אני מכיר זוג שכנים שכבר מיהר למכור את הבית שלו בגלל הפגיעה באיכות החיים. זה מחדל – ומפגע ברמה הגבוהה ביותר״.

עוד מוסיף מאור, ״אישית, לי אין בעיה שיהיה כאן גן משחקים עם כמה מתקנים לילדים, אבל לא פארק בסדר גודל כזה. אני ודיירים נוספים דורשים להסיר את רוב המתקנים מהפארק וכן התקנת מצלמות לצורך אכיפה. כבר שכרנו מומחה מקצועי למדידת עוצמת הדציבלים במקום, במידה ולא יהיה שינוי מיידי, בכוונתנו לפעול בכל האמצעים המשפטיים. למה אנחנו צריכים את כאב הראש הזה פה?״

תושב האזור שמגיע לביקור בפארק עם ילדיו הקטנים, אומר כי יש מקום להגיע לפשרה בבעיה: ״צריך לבדוק את הנושא לפרטים. לדעתי רוב המתקנים (נדנדות מגלשות וכו׳) הם לא מקור הבעיה. מדובר בחלק (בערך שליש) מהמתקנים, שמתאים בעיקר לכושר… שזה אומר בני נוער. אם יתברר שרק הוא הבעיה אפשר להעתיק אותו לשטח מרוחק יותר והבעיה תיפתר. במקומו אפשר לשים עוד מתקנים לילדים קטנים״.

 

 תושבים: התלונות – על שטויות

מצד שני, מתנגדים תושבים להריסת הפארק ומציינים כי זו תהיה בכיה לדורות. הם מביעים חשש מכך שהלחץ על העירייה יביא לפירוקו של הפארק.

ד׳ (השם המלא שמור במערכת) שמגיע למקום באופן קבוע עם ילדיו, אומר כי הפארק החדש מהווה מקור משיכה לכל המשפחות במכוש: ״יש לי ילדים שמשחקים בפארק באופן קבוע, משום שהוא קרוב לבית. לצערנו הרב אין במכוש עוד גני משחקים בסדר גודל כזה, עד שסוף סוף מתחשבים באוכלוסיית הילדים במקום עכשיו לוחצים לסגור אותו… אם הוא יסגר לא יהיה לילדים איפה לשחק, הם יצטרכו להרחיק עד לפארק רבין או לפארק המשפחה. לא יתכן שבגלל תלונות על רעש של ילדים, יחליטו לפרק גן משחקים. אם זה ככה, העירייה תצטרך לסגור את כל גני המשחקים בכרמיאל״.

תושבת מכוש המגיעה באופן קבוע לפארק החדש: ״אני מאוד מרוצה מגן המשחקים, הוא מותאם גם לפעוטות עם מתקנים ומרחב שמאפשר זחילה. אני לא מבינה מדוע לחשוב בכלל על הריסת המקום, במיוחד אחרי שהשקיעו בו מכספי הציבור. לדעתי כבר בשלב התכנון היו צריכים לקחת בחשבון את נושא האקוסטיקה והרעש במקום – ואם אכן ישנה בעיית רעש אזי מדובר בכשל תכנוני, אבל ברגע שכבר הקימו את הפארק, זו תהיה טעות להרוס אותו. למרבית הדיירים המתגוררים צמוד למתחם, הפארק בכלל לא מפריע, המתלוננים הם בסך הכל קומץ ולדעתי הם מתלוננים על שטויות. אם בני נוער באים לפארק ועושים רעש, אלה בעיות שאפשר לטפל באמצעות אכיפה ופתרונות יצירתיים כמו בשאר הפארקים בעיר. עד כמה שאני מבינה, בכרמיאל הפארקים נמצאים בלב שכונות מגורים, אז בואו נפרק את כל הפארקים בעיר כי הם מפריעים לציבור ובאותה הזדמנות אולי ״נכלא״ את כל בני הנוער שרוצים לשבת בחוץ ולשמוע מוזיקה… מי שרוצה לגור בבית בלי רעשי רקע, מוזמן לקנות בית במקום מבודד. אני לא חושבת שהרעש כל-כך מוגזם, להפך – מכוש הפכה להיות שכונה תוססת עם משפחות צעירות וזה עושה טוב לשכונה״.

בעקבות הסערה הציבורית במכוש, שיגרו תושבים המתגוררים ברחובות תור וגדרון הסמוכים לפארק, מכתב לעיריית כרמיאל ובו הם דורשים שלא לפגוע במתחם: ״…ללא דיון פתוח וללא הודעות לתושבים, בסודיות וללא שקיפות מצד עיריית כרמיאל, הוחלט על תהליך פירוק של הפארק… בעלות של מאות אלפי שקלים מכספם של משלמי המיסים. זה מספר שנים שתושבי השכונה מבקשים להקים פארק. גם אנחנו, הדיירים החדשים בשכונה, רכשנו את דירותינו בידיעה שקיים פארק מפואר לשימוש ילדי ותושבי השכונה. האם הסיבה להחלטה ההזויה, הלא מכובדת לפרק את הפארק המושקע היא תלונתם של חלק מדיירי שכונת גידרון שיתכן ואין להם ילדים ואינם אוהבים ליהנות מצחוק ושמחת ילדים הנהנים ממתקנים שכולנו כילדים היינו רק חולמים עליהם?…״

עוד כתבו התושבים החתומים על המכתב: ״לעירייה ישנם האמצעים והחוקים בשעות המנוחה והלילה לאכוף בעזרת השיטור והפיקוח העירוני ומשטרת ישראל את בעיית הרעש… ניתן לטפל בעברייני הרעש… ללא פגיעה ברוב התושבים ובילדיהם, ברמת חייהם, ובמוניטין העירייה הדואגת לרווחת כלל התושבים וכלל השכונה… אנו דורשים לשמור על כל מתקני הפארק ללא פגיעה, במקביל לשמירה על החוק למניעת רעש באזורי מגורים, ולטיפול מיידי בכל מקורות הרעש״.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה לפנייתנו: ״מזה תקופה מתקבלות בעירייה תלונות מתושבים ברחוב תור על רעש מגן המשחקים והכושר הממוקם בשכונה. אנו בוחנים מספר חלופות לסייע לתושבים כמו צמצום כמות המתקנים והעתקת מתקנים לפארק מכוש הגדול״.

לכתבות ולידיעות נוספות בנושא כרמיאל, ליחצו כאן!

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …


3 תגובות

  1. הזוי
    מה עם בית הכנסת ברחוב בז
    שהפך מהיום הראשון לחוגים ומועדוני ילדים גם שם יש רעש ויש תלונות של התושבים על רעש וחניות

  2. עיריית כרמיאל לא מתמודדת עם מטרדי הרעש במרחב הציבורי, אני גר באיזור פארק אופירה עכשיו 22:34 יום שישי
    יש איזה מופע באיצטדיון כנראה , אתם קולטים? ערב שבת!!! רעש נוראי
    צודקים אלה שמתלוננים ואני מחזק את ידם, רעש הוא אלימות.

  3. ד'…ששמו שמור במערכת לא גר סמוך לפארק ולא סובל מהרעש של הפארק .הוא הולך לישון צהריים ושולח את ילדיו לשחק בפארק .מה אכפת לו שהם מרעישים לנו ואנחנו לא יכולים לישון צהריים … לא אכפת לו שבני נוער באים באמצע הלילה לפארק , מעשנים,צועקים ומדליקים מוסיקה עד שאנחנו מתעוררים מהשינה .
    מי שלא סובל לא יכול להבין את מי שסובל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *