בית / Fun+ / בריאות וכושר / 5 דרכים בעזרתם ניתן להתאושש מאימון
התאוששות אחרי אימון הרבלייף. צילום - שאטרסטוק 2018-11
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

5 דרכים בעזרתם ניתן להתאושש מאימון

לא משנה אם אתם ספורטאים מקצועיים, מתאמנים לקראת מרתון או פשוט הולכים לחדר כושר, לא קל להתאושש מאימון מפרך. הנה כמה טיפים באדיבות מומחי הרבלייף

מערכת זהר הצפון

לא משנה אם אתם ספורטאים מקצועיים, מתאמנים למרתון, מכורים לאימונים פונקציונליים או פשוט הולכים לחדר כושר,  כל אימון שאתם עושים מאמץ את הגוף שלכם וגורם לו לאבד מרכיבים חיוניים שהוא זקוק להם.

בניית השרירים מתרחשת לאחר האימון ולא במהלכו. במהלך האימון, כאשר אתם מפעילים על הגוף מאמצים כמו הרמת משקלים, השרירים שלכם נפגעים וזקוקים להתאוששות. שיקום השרירים והבניה שלהם מחדש תלויים רק בכם.

מומחי הרבלייף מייעצים ומעניקים 5 דרכים בעזרתן תוכלו לעזור לגופכם להתאושש ולשרירים שלכם לבנות את עצמם לאחר האימון.

חלבון לפני ואחרי האימון – חומצות אמינו הן אבני הבניין של הגוף. חלבונים מורכבים מחומצות אמינו, ואכילה של כמות מספקת של חלבון עוזרת לשמור על השרירים מפני פגיעה במהלך האימון. אכלו חלבון לפני האימון, כדי לעזור לגוף להתאושש ולשרירים להיבנות. אחרי אימוני כוח בחדר כושר או סיבולת כדאי להשלים במנת חלבון נוספת, משקה התאוששות PRO MAX עתיר חלבונים בתוספת L-Glutamine  וחומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA), יעניק לגוף כמות מספקת של אנרגיה, שתעזור להמשיך לבנות את השרירים לאורך היום.

מים – פעילות גופנית מגבירה את הצורך של הגוף במים, ולכן חשוב לשמור על שתייה מספקת של מים במהלך האימון. מצב של חוסר בשתיה יכול להוביל לפגיעה בתפקוד שלכם במהלך האימון וגם לעכב את זמן ההתאוששות של הגוף. דאגו לשתות אפילו יותר אם הזעתם הרבה במהלך האימון. הצריכה המינימלית של מים לגברים עומדת על 3.7 ליטרים ליום ולנשים 2.7 ליטרים ליום.

שינה מתוקה – מחקרים שונים מראים כי חוסר בשינה עלול להשפיע לרעה על הביצועים שלכם במהלך האימון וההתאוששות אחריו. במהלך השינה, הגוף לא רק נרגע אלא גם עסוק בהתאוששות ובהכנה ליום הבא. ודאו שאתם ישנים לפחות שבע שעות בכל לילה, ואם אתם מתאמנים באופן קבוע, שאפו להגיע לשמונה עד תשע שעות שינה בלילה.

לא למתוח את הגבול – אתם כבר בעיצומו של תרגיל משקולות ונורא רוצים להוכיח לעצמכם שאתם מסוגלים ליותר למרות סף הכאב. עצרו, דעו איפה הגבול שלכם! נכון, צריך להרגיש את השרירים פועלים, אך זו לא סיבה להגיע לאפיסת כוחות. סיטואציה כזו יכולה  רק לפוגע בשרירים ולגרום להם להמשיך לכאוב גם ימים ארוכים אחרי האימון.

סטרצ'ים – מתיחות לאחר אימון הן בגדר חובה של ממש. המתיחות הן לא חלק רשות אלא מהוות חלק מהותי מהאימון עצמו. אל תרשו לעצמכם לוותר על המתיחות בסופו של אימון בדיוק כמו שלא הייתם מוותרים על החימום בתחילת האימון. המתיחות עוזרות לגוף להפחית את הכאבים, שלפעמים נגרמים כתוצאה מהאימון ומגבירות את קצב ההתאוששות שלכם. בצעו לפחות 20 דקות של מתיחות בסוף האימון. אם קשה לכם להתמיד עם החלק הזה באימון, תכננו את המתיחות מראש, זה יעזור לכם להתמיד ולא לוותר.

לכתבות נוספות בנושא בריאות ליחצו כאן>>>

התאוששות אחרי אימון הרבלייף. צילום: שאטרסטוק 2018-11
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
שתפו

כתבה מעניינת:

הרבלייף - כל מה שרציתם לדעת על שתייה חמה. צילום - יחצ חול (1)

מנפצים מיתוס: האם תה חם באמת מחמם אותנו?

מתי כדאי לשתות משקאות חמים, מתי להימנע מהם ומדוע אסור לשתות שתיה חמה מדי? מערכת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link