עליון + תחתון 3
בית / המגזין / אחרי החגים ולפני הקיץ: 8 טיפים להורדת קילוגרמים מיותרים

אחרי החגים ולפני הקיץ: 8 טיפים להורדת קילוגרמים מיותרים

מאמרים עליון 3
מאמרים עליון 1
מאמרים עליון 2

הידעתם? ישראלי ממוצע עולה במשקל במהלך חג הפסח ב-2-3 ק"ג. עובדת חיים זאת מצערת במיוחד מכוון שהעלייה במשקל הזאת מתרחשת בעונה בעייתית – ממש לקראת הקיץ… מה צריך לעשות? קבלו מספר עצות להורדת הקילוגרמים המיותרים לאחר החגים ממומחי הרבלייף – דרך חיים.

יוצרים מנגנון ביולוגי לרעב ושובע

בונים לוח שעות לארוחות מסודרות ומצייתים בו באדיקות דתית. הארוחות המרובות והלא מסודרות שאכלנו בתקופת החג הרחיבו את הקיבה. כתוצאה מכך, אנחנו מרגישים יותר רעבים וצורכים יותר מזון. כדי לשבור את "מעגל הקסם" ולצמצם את הקיבה, צריך להרגיל אותה לכך שהארוחות מגיעות בשעות קבועות. לאחר מספר ימים הגוף כבר יכוון את השעון הביולוגי בעצמו.

מחליפים ממתקים וחטיפים בפירות וירקות

אין זה סוד שמאפים, עוגיות, חטיפים ושוקולדים הם האויבים הגדולים של כל דיאטה, ולא רק מכוון שאנחנו אוהבים פחמימות וסוכרים, אלא משום שמוצרי תזונה אלה תמיד בנמצא בבית ישראלי מצוי. כדי לא לעמוד מול הפיתוי, רצוי להפסיק להחזיק אותם בבית באופן קבוע ובמקום זאת להשקיע בקניית פירות וירקות.

מאמרים באמצע 3
מאמרים באמצע 1

מבשלים ארוחות בבית

עבור רובנו, מזון מהיר הוא הפתרון היעיל למחסור בזמן ועייפות. אנחנו חוזרים הביתה עייפים ומותשים לאחר יום עבודה ארוך ולעיתים מעדיפים לספק את הרעב עם פחמימה זמינה. לאחר ששבענו, סביר שנתחרט על המעשה: הרי כולנו יודעים ששתי פרוסות הפיצה שבלענו הרגע לא ייעלמו בלי להשאיר סימן . לכן, אין ברירה: חייבים להרגיל את עצמנו לבשל אוכל בבית. כדי להתגבר על בעיות מחסור הזמן והעייפות, מומחים בתזונה ממליצים לבשל ארוחה גדולה פעם – פעמיים בשובע, לחלק אותה לפי מספר הימים ולהקפיא. כשמחכה לנו בבית ארוחה בריאה וטעימה, קל יותר לוותר על הבורקס.

מקפידים על ארוחת הבוקר

הסבתות והסבים שלנו צדקו – אין כמו ארוחת הבוקר. המחקרים הוכיחו שאלה המקפידים על ארוחת בוקר מזינה מצליחים לשמור על הגזרה טוב יותר מאלה שמדלגים עליה או מחליפים אותה בקפה וקוראסון. בנוסף לשמירה על המשקל, ארוחת הבוקר תורמת לריכוז, ערנות ואנרגיה מאוזנת בגוף במהלך כל היום.

לא מוותרים על 8 שעות שינה בלילה

חושבים ששעות שינה מרובות הם פינוק מיותר? תחשבו שוב. על פי המחקרים החדשים, מחסור בשעות השינה מוביל להשמנה. הסיבה לכך קשורה ככל הנראה לפעילות ההורמונלית: ככל שאנו ישנים פחות, כך מתחזקת בגוף פעילות של "הורמון הרעב" (גרלין) ונחלש מנגנון שחרור של הורמון השובע (לפטין)

שותים הרבה מים

את זה כולנו יודעים – שתיית מים גורמת לתחושת השובע ויעילה לשריפת השומנים. אולם בפועל, רובנו שוכחים לקחת בקבוק מים בתיק ביציאה מהבית. המומחים לדיאטה ממליצים לשתות מים לאחר כל כוס קפה, לוותר על שתיית מיצים מוגזים ולהוסיף למים לימונית, נענע או לימון לשדרוג הטעם.

מקפידים על פעילות גופנית מתונה

הידעתם שעל מנת לרדת במשקל יש לבצע 150000 צעדים ביום? ובכן, לא חייבים לשרוף שעות כל יום בחדר כושר, יש דרכים קלים יותר לבצע את המשימה. הליכה בערב, רכיבה על אופניים, שחיה, ריקוד – אפשר לבחור את סוג הפעילות שעושה לכם טוב ולהקפיד עליה לפחות פעמיים בשבוע.

מתמידים ולא מוותרים!

החלטתם לעשות שינוי בהרגלי התזונה? כל הכבוד. אולם, כדאי שתזכרו: התהליך לוקח זמן, התוצאות לא מגיעות באופן מיידי וסביר להניח שיהיו לכם לא מעט משברים "ונפילות" בדרך. ובכן, כדי להוריד משקל (ולא להעלות אותו בחזרה) צריך התמדה וסבלנות, לעיתים הרצון להגיע לתוצאות מהירות מכשיל אותנו וגורם לנו להתייאש. נסו להישאר אופטימיים וזכרו: ככל שיורדים במשקל לעט יותר, כך הסיכוי שנצליח לשמור עליו תקין לאורך הזמן – עולה. בסופו של דבר, ההשקעה משתלמת.

 

לעוד כתבות במדור מגזין הקהילה >

מאמרים תחתון 2
מאמרים תחתון 1
שתפו

כתבה מעניינת:

הרבלייף לאורח חיים בריא קרדיט צילום יחצ חול (96) (1)

איך תצליחו להיפטר מעודפי המשקל לאחר ההריון?

טיפים ועצות של מומחי התזונה בחברת הרבלייף "התקופה שבין הלידה ועד החזרה לעבודה נקראת חופשת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עליון + תחתון 3

1 פופ אפ

SHOP NOW
close-link