עליון + תחתון 2
בית / חדשות / חדשות כרמיאל / חדר קטן וצפוף: כך לומדים תלמידים אוטיסטים

חדר קטן וצפוף: כך לומדים תלמידים אוטיסטים

מאמרים עליון 3
מאמרים עליון 1
מאמרים עליון 2

חינוך מיוחד בכרמיאל: עקב מצוקת מקום, פועלת כיתת התקשורת לבוגרים בקמפוס כרמים בחדר דחוס.

אם לתלמידה: אי אפשר ללמוד כך. בעירייה שוקלים הצבת מבנה טרומי

מאת גיל דובריש

כיתת התקשורת המשמשת זו השנה השלישית בוגרים אוטיסטים (יג׳-יד׳) בקמפוס אורט כרמים, אינה ראויה לשמש ככיתה, עקב גודלה המזערי והצפיפות שבה, כך טוענים הורי התלמידים. הכיתה שבה לומדים 7 תלמידים בגיל 18-19 מכל הגליל המערבי, היא בגודל של פחות מ-15 מטרים – סדר גודל של חדר שינה גדול בדירת מגורים.
על-אף שהגורמים בבית הספר ובעירייה מודעים לבעיה, בעקבות פניות הורים מתחילת שנת הלימודים, הבעיה עדיין רחוקה מפיתרון.

מאמרים באמצע 3
מאמרים באמצע 2
מאמרים באמצע 1

נציגת ההורים בכיתה, מספרת כי בתחילת השנה נדהמה לגלות כי התלמידים ילמדו בחדר שכלל אינו מיועד לכיתת לימוד: ״בחדר הקטן שגודלו 4 מטרים וחצי על שלושה מטרים ו-30 ס״מ, יושבים שבעה תלמידים בוגרים ביחד עם מורה וסייעת צמודה. הם יושבים ממש האחד על השני. אין חלונות חיצוניים אלא חלונות קטנים שפונים למסדרון בית הספר. אין אוויר, זה צפוף, מעיק, מחניק, אין מקום לזוז, כולם דבוקים האחד לשני. אי אפשר ללמוד בתת-תנאים כאלה. זו כיתה לא תקנית, בשום קנה מידה. בכניסה אפילו מוצב שלט שעליו רשום ׳למידה פרטנית׳, כלומר הכיתה מתאימה למורה עם תלמיד אחד. לא הוגן שדווקא ילדים בספקטרום האוטיסטי, נאלצים לשבת שעות על גבי שעות בכל יום בתנאים כאלה״.

מצוקה של כיתות לימוד בבית ספר אורט כרמים

האם פנתה אל הנהלת בית הספר אורט כרמים שבתחומו פועלות כיתות התלמידים האוטיסטים. לדבריה, נמסר לה ממנהל ביה״ס, יואב קוסן, כי קיימת מצוקה של כיתות לימוד ולא נותרו כלל כיתות פנויות. היא מציינת כי: ״למיטב ידיעתי בהמשך המסדרון ישנה כיתה ששימשה בעבר את החינוך המיוחד, אך היא הוסבה לכיתת מתמטיקה המשמשת כיום תלמידים בחטיבת הביניים. המנהל הבהיר לי שנושא זה אינו בסמכותו והפנה אותי לעיריית כרמיאל״.

נציגת ההורים בכיתה פנתה אל ראש מינהל החינוך בעירייה, מנחם שיכל, שסיפר לה כי בתוך פחות משנתיים תושלם הקמת בית הספר לאוטיסטים בקמפוס אורט כרמים. ״אמרתי לשיכל, שיש עוד שנתיים עד אז, מה יעשו התלמידים בינתיים? האם נגזר עליהם ללמוד עד אז בתת-תנאים?״ תוהה האם.

ההורים המתוסכלים מהמצב, מציעים לפתור את הבעיה באמצעות הצבת קרוואן חיצוני באופן זמני, עד להשלמת הקמתו של בית הספר החדש. הם פנו עם ההצעה למינהל החינוך אך לטענתם, רק לאחר זמן רב השיב המינהל בשלילה – וזאת בנימוק כי אין אפשרות להציב מבנה טרומי (כמו קרוואן) מסיבות בירוקרטיות. במקביל, נדחו לטענת ההורים, מספר ניסיונות להיפגש ולדון בנושא עם ראש העיר, עדי אלדר.

במקביל פנו ההורים לאלו״ט על מנת לערב את המחלקה המשפטית בנושא. ״אנחנו לא מתכוונים לוותר, לא רק למען בתי והילדים שלומדים שם כיום אלא גם עבור מי שילמד שם בשנה הבאה״ מדגישה נציגת ההורים.

מהעירייה נמסר בתגובה: ״אנחנו מנסים לקדם פתרון של הצבת מבנה טרומי או שינוי פנים במעטפת בית הספר. כל אלה כרוכים בתכנון אדריכלי וקבלת היתר בניה״.

ממשרד החינוך נמסר כי ״הנושא באחריות הרשות. על-פי רוב, הרשות מציגה צרכים למשרד הראשי שבודק ומסייע, במידת היכולת. כך גם במקרה זה. בכל מקרה הרשות היא הגורם שמנהל ומניע עניינים כגון אלה״.

כתבות נוספות בנושא במדור חינוך – חדשות כרמיאל, משגב והסביבה 

מאמרים תחתון 3
מאמרים תחתון 2
מאמרים תחתון 1
שתפו

כתבה מעניינת:

פצע ילד אלימות בתי ספר 1145

עולה חדשה מאשימה: בני סובל מהתעללות פיזית ומילולית בגלל בית הספר

האם טוענת כי בנה המשולב בשנים האחרונות במסגרת חינוך מיוחד תוך ניצול היותה עולה חדשה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עליון + תחתון 2

2 פופ אפ

SHOP NOW
close-link