Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 2845
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תומר בדש
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => מרים צבעוני וגיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2326
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 79
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 523
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/06/50_------------2184.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה
חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה

חגיגה כזו יש רק פעם ב-50 שנה

שתפו

מופע היובל החגיגי באמפיתאטרון היה מוצלח ומרשים במיוחד. אלפי כרמיאלים גדשו את האמפי, נהנו ממופעים על טהרת הכוחות המקומיים ומנאומים מרגשים של הנשיא היוצא שמעון פרס וראש העיר עדי אלדר. רק חבל שהקהל התעייף לקראת הסיום

כשמגיע לפרגן, אנחנו הראשונים ששמחים לעשות זאת. במעמד נשיא המדינה, התקיים ביום חמישי האחרון (19.6.14) הטקס המרכזי של אירועי היובל לעיר כרמיאל שמציינת השנה 50 להיווסדה.

אומנם הדשא לא היה גדוש כמו בפסטיבל המחול, אבל בהחלט היו הרבה כרמיאלים, ביניהם ילדים רבים. על-פי ההערכות, היו שם כ-5000 איש, לנו נראה כי היו יותר, אומנם פחות מהצפי המוקדם אך עדיין כמות מרשימה בהחלט.

״לכרמיאל נוספו 50 שנה של היסטוריה – ולא הזדקנה כלל״, אמר אורח הכבוד, נשיא המדינה היוצא שמעון פרס שהגיע לכאן במסגרת אחת ההופעות הפומביות האחרונות שלו בתפקיד. הוא קיבל בספונטניות חיבוק המוני מהילדים אשר לא שלטו ברגשותיהם על הבמה ופשוט רצו לעברו וחיבקו אותו.
פרס הוסיף: ״כרמיאל של היום מתקדמת, עיר שיש בה הייטק, הון אנושי ממיטב החברה הישראלית. כרמיאל של היום בונה ורוקדת. אני גאה בתושבי כרמיאל ובדור הצעיר של העיר. יש לכם עיר אהובה – כה לחי!”

ראש העיר כרמיאל עדי אלדר הודה לפרס על תרומתו רבת השנים לכרמיאל, לגליל ולמדינת ישראל וביקש בפתיחת דבריו לחזק את משפחותיהם של הנערים החטופים אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל והביע תקווה כי הם ישוחררו בקרוב.

לאחר מכן התמקד בעצם העניין ואמר: “אני עומד כאן נרגש מעצם המעמד אליו הגענו – כרמיאל חוגגת יובל! הקמתה בלב הגליל, היא תולדה של החלטת ממשלה, בראשותו של לוי אשכול זכרונו לברכה, החלטה שהתקבלה בסוף שנות החמישים, תכנית שנקראה בראשי תיבות – “סו”ס” – סוף סוף בגליל. בישיבה של ועדת הכספים של כנסת ישראל, באפריל 1962, שנתיים לפני עלייתה של כרמיאל על הקרקע, נאמר: ”הקמת כרמיאל תביא ברכה לאזור”. ואכן, אנחנו יכולים לציין בסיפוק, את הברכה האדירה שהקמתה הביאה לכל אזור הגליל: חשמל, כבישים מפותחים, רכבת בדרך, אלפי מקומות תעסוקה, אזור התעשייה והמסחר הגדול בצפון המדינה, ועוד היד נטויה”.

“זכויות רבות עומדות למנהיגיה הראשונים של העיר: אדם טל ראש צוות ההקמה, הראשון, של כרמיאל. אחריו, שימש כראש צוות ההקמה, אברהם ארגוב, ובהמשך הגיע אלינו האיש והאגדה ברוך ונגר, שלימים נבחר לעמוד בראש המועצה המקומית, שהפכה בשנת 1986 לעיר ואם בישראל, תחת הנהגתו. ברוך ונגר ביסס את העיר, והניח את היסוד האיתן, להתפתחותה העתידית. הוא עשה זאת במשך למעלה מ-20 שנה, במסירות ובאהבה אין סופית, לעיר ותושביה. עבדתי עם ברוך והייתי תלמידו, מאז הגעתי לכרמיאל, מקיבוץ משגב עם, עם רעייתי סוניה ובני הבכור ערן, בשנת 1973. הייתה זו זכות גדולה עבורי, להיות ממשיך דרכו של ברוך, ולשמש כראש העיר כרמיאל, במשך 26 השנים האחרונות. ראשוניה של כרמיאל היוו גרעין איתן, ורבים מהם ובני המשפחה שלהם, נשארו לגור בעיר”.

“בחמישים השנים, פיתחנו את העיר והפכנו אותה לעיר מובילה בתחומים רבים: מערכת חינוך מתקדמת, מגיל שלוש  ועד תואר שני במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה. כרמיאל היא קולטת עליה משנת 1965 ועד היום, כולל קליטת העלייה המאסיבית ממדינות חבר העמים, בסוף שנות ה- 80, זמן קצר אחרי שנבחרתי, לראשונה, לראשות העיר. בכרמיאל קיים אזור התעסוקה הגדול ביותר בצפון , בתחומי התעשייה, המסחר והשירותים. כרמיאל היא עיר מובילה, בתחום איכות הסביבה ומאפשרת לתושבים איכות חיים גבוהה. לא נחנו על שמרינו, ופעלנו בכל המרץ, ובימים אלה מתבצעות עבודות, להבאת הרכבת לכרמיאל, וכך גם כביש 6 המתקרב לעיר. כרמיאל מונה היום למעלה 53,000 תושבים, ואנו בדרך להתרחבות".

במבט לעתיד, הוסיף אלדר: “בעוד זמן קצר תחלנה עבודות התשתית בשכונה החדשה על הר כרמי, שכונה בת כ-2700 יחידות דיור, ובעתיד הרחוק יותר, על מורדות הר כמון, ניבנה כ- 15,000 יחידות דיור. על פי תכנית המתאר, העיר מתוכננת לאוכלוסיה בת 100,000 תושבים. בינואר 2015 תקבל העיר בחזרה את הטבות המס! תושבים יקרים – עוד רבה המלאכה ואני רואה בכם שותפים לדרך, בקידומה של כרמיאל לעתיד לבוא”.

בהמשך, הגיש ראש העיר עדי אלדר לנשיא המדינה שמעון פרס את מפתח העיר ואמר : “כנשיא התשיעי של מדינת ישראל ואזרח הכבוד של כרמיאל, אני מתכבד להעניק לך את מפתח העיר. אתה מוזמן לבקר בכרמיאל, בכל עת, וכל דלת בעיר תהיה פתוחה בפניך”.

לאחר הנאומים הופיעה חבורת הזמר המקומית על רקע של תמונות מנופי הגליל ומהקמת העיר. המיצג הזה הזכיר עד כמה יפה המקום שלנו ומה המשמעות של יישוב הגליל. התלהבות רבה לא פחות נרשמה מלהקות המחול המקומיות. המופע כלל אירועים מרכזיים בתולדות העיר ותחומי עשייה. כצפוי, לא הוזכרו כלל כפרי האיזור ובטח לא יחסי השכנות – “זה לא מתאים ביום כזה” הוסבר לנו.

אולי שיא המופע הייתה מחרוזת הריקודים על פי השיר ‘קסם כלנית לעד’ שכתב נחום היימן על כרמיאל. כל להקה רקדה לנעימת השיר בסגנון שונה: עממי, בלט, סלוני ועוד.

המופע נוהל ובויים על ידי אלי שדה, ראש מינהל התרבות ולילך וקסמן רנה, מנהלת מחלקת האירועים. לילך הדגישה כי כל המשתתפים בהופעות, כולל התזמורת וגם כל הכוריאוגרפיות הן תוצרת כרמיאל. מסתבר שיש פה פוטנציאל גדול, שאולי צריך לנצלו יותר ולא להסתפק באירועים חד פעמיים לכל מופע. הסאונד ותאורה היו מושקעים ברמה גבוהה ובאופן כללי המופע היה מקסים, ביחוד לאור הזמן הקצר יחסית שהוקצה לתכנון וחזרות.

המופע היה גדוש וארוך, אולי ארוך מדי עבור הקהל, שחלק ניכר ממנו החל לעזוב את המקום בהדרגה, בעיקר ילדים רבים שהתעייפו כנראה. בשלב שבו החלה הופעתו של קובי אפללו, בסיום האירוע, התמעט מאוד הקהל.

50_כרמיאל0837 50_כרמיאל1858 50_כרמיאל2142 50_כרמיאל2221 50_כרמיאל2250

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *