Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יתרון יחסי בעסקים- יתרון להצלחה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מה עושה אותנו שונים מכל אדם אחר ובעולם העסקי מכל עסק אחר, שיגרום ללקוחות הרבים בחוץ לבוא דווקא אלינו ?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 5416
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1874
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 628
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/09/21--------------------------------------------2.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מה עושה אותנו שונים מכל אדם אחר ובעולם העסקי מכל עסק אחר, שיגרום ללקוחות הרבים בחוץ לבוא דווקא אלינו ?
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => יתרון יחסי בעסקים- יתרון להצלחה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

יתרון יחסי בעסקים- יתרון להצלחה

שתפו

מה עושה אותנו שונים מכל אדם אחר ובעולם העסקי מכל עסק אחר, שיגרום ללקוחות הרבים בחוץ לבוא דווקא אלינו ?

האם זה החיצוניות של העסק, האם זה המחיר, האיכות או החיוך היפה שיש לנו כלפי הלקוחות…

אם לומר את האמת כל הדברים נכונים בתנאי מסויים אחד- תנאי שבו הדברים מהווים יתרון יחסי שלנו אל מול המתחרים.

בעולם שבו קיימים עסקים רבים היתרון היחסי שלך כבעל עסק הינו אחד הגורמים המרכזיים להצלחה העסקית שלך (כמו בכל דבר אחר בחיים). יתרון יחסי מאפשר לבדל עצמנו מהמתחרים שלנו ולמשוך לקוחות המחפשים בידול זה, בעוד שעסק ללא בידול יטבע בים העסקים הקיימים, ולא ייתן סיבה טובה ללקוחות פוטנציאליים להגיע אליו.

כיום הלקוחות הרבים הקיימים לא קונים רק, אם בכלל, מתוך הסתכלות רציונאלית, אלא מחפשים מהו הערך המוסף, התועלת, אשר בעל העסק אליו הם פונים נותן להם- וזוהי גישה רגשית,

העולם העסקי, כיום, הינו עולם דינאמי מחד ובעל חשיפה מרובה מצד שני (אינטרנט, פרסום וכו), דבר שמביא לתחרות רבה מאוד בין העסקים השונים במגוון נושאים ותחומים. בעולם שכזה יתרון יחסי שלנו על פני האחרים הינו הכרח (הן בעסקים חדשים והן בעסקים ותיקים), ולכן אנו מחוייבים כל הזמן לבחון ולמצוא מהו היתרון היחסי שלנו ולשווק/לפרסם אותו ללקוחות הפוטנציאליים!! וגם לקיימים- יתרונות יחסיים אלו מהווים גורמים משמעותיים ומשפיעים על תהליך קבלת ההחלטות של הלקוחות.

את מציאת היתרון היחסי שלנו כדאי לעשות מוקדם ככל הניתן ולהתמיד לבחון אותו באופן קבוע לאורך הזמן, כך שנשמור על עירנות מחד (מול המתחרים) ודינאמיות/התאמה לשוק מאידך. קביעת היתרון היחסי שלנו יאפשר לנו לקבוע את האסטרטגיה השיווקית והמיצוב שלנו בשוק בו אנו פועלים!

יתרונות יחסיים ניתן להגדיר במספר תחומים שונים בהם העסק שלכם מתקיים

–          התמחות- נסו להגדיר התמחות ייחודית אשר נדרשת/מאפיינת את העסק שלכם. התמחות זו יכולה להיות הכשרה מקצועית, לדוגמא: רתכות (מקצוע זה מבוקש היום מאוד) או ניסיון ייחודי (ניקוי חלונות בבניינים גבוהים). התמחות זו יוצר ייחודיות שלכם בשוק ומהווה תועלת ייחודית ללקוחות.

–          זמינות (בדגש על תמיכה)- בעולם הגלובאלי בו אנו נמצאים כיום ללא משמעות רבה של יום ולילה לקוחות בארץ ובעולם מחפשים זמינות של הספק ובדגש על תמיכה כדי להימנע מפגיעה בתהליכי הייצור/פעילות של הלקוחות שלכם, ויכולת מתן מענה ללקוחות הסופיים של הלקוחות שלנו, לכן במידה ויש ביכולתכם לתת מענה באופן זמין ורציף הדגישו זאת!

–          מיקום- במידה וישנה חשיבות למיקום העסק יש להדגיש זאת מול הלקוחות- קרבה למקום מגורים/מפעלים, חנייה וכו', לדוגמא: מסעדת פועלים שנמצאת באזור מגורים אינה רלוונטית, אבל אם היא נמצאת באזור תעשייה שבו מפעלים רבים ובמיוחד מפעלי LowTech אז יש לה יתרון ייחסי בהיבט המיקום.

–          מחיר- לרוב, למעט מספר ענפים מצומצם (תחום המזון הקמעונאי ועוד) סוגיית המחיר אינה מהווה שיקול מרכזי בהחלטת הלקוחות- במידה וזהו היתרון היחידי (מאוד לא רצוי), לכן במידה ויש לכם יתרון נוסף ואתם משלבים את יתרון המחיר הדגישו זאת בפני הלקוחות.שימו לב, כי ביתרון זה יש סיכון לפגיעה ברווחיות ולהפסדים.

–          איכות- בתחומים מסויימים קיימת חשיבות רבה לאיכות המוצר, ולכן חשוב ליצור יתרון יחסי זה ולשווקו בהתאם. צריך לזכור שיתרון יחסי זה הינו חשוב לכל הלקוחות בכל תחום, אך רמת החשיבות הינה משתנה מענף לענף, לכן אין הכוונה שתזניחו לגמרי תחום זה, כיוון שאז רק תפגעו ולקוחות יעזבו אתכם ללא קשר ליתרון היחסי האחר שלכם. אם בתחום עיסוקכם נושא זה הינו בעל חשיבות גבוהה יותר נסו לפתח את האיכות גם בהשקעה נוספת- קחו לדוגמא את אינטל, שמהווה לקוח של המון ספקים ורמת האיכות שהיא דורשת הינה גבוהה ביותר (מניסיון אישי) ולכן כל ספק, שרוצה לעבוד עם אינטל חייב להשקיע רבות בתחום זה.

–          שרות/ שירותים נלווים- חבילה כוללת- לקוחות רבים מעדיפים לרכוש מעסקים מסויימים מכיוון שהם נותנים להם ערכים מוספים נוספים מעבר למוצר עצמו כגון: מוצרים משלימים, שירות משלים, חבילות שירות ועוד…., לדוגמא: עסק המספק חומרי בניין, ריצוף וכו אשר מעניק גם שירותי ייעוץ/עיצוב פנים מעניק חבילה נוספת שיוצרת ערך מוסף רב ללקוחות.

–          גמישות- בעולם דינאמי כמו שלנו גמישות היא חלק מרכזי במשחק. ולכן אם יש לכם יכולת לפעול ולתת מענה ללקוחות שלכם בצורה גמישה בהתאם לצרכים שלהם תדגישו זאת בפני הלקוחות הפוטנצייאלים.

–          אחריות- היכולת שלכם (שנובעת מביטחון במוצר שלכם) לתת אחריות על מוצר עד רמה של החזרתו המלאה והחזר כסף מלא (ולא רק בהתאם לחוק) תאפשר לכם יצירת יתרון יחסי רב על פני מתחרים באותו ענף.

–          שיתופי פעולה- יצירת קשרים ושיתופי פעולה טובים נותנת יתרון יחסי רב על פני מתחרים שלא פועלים בצורה זו. יתרון זה מאפשר גם הוזלת מחירים (עלויות נמוכות) ומקצועיות רבה שאין לאחרים.

הערה- יתרון יחסי של מחיר ואיכות, לרוב, מהווים חבילה אחת- מוצר שהוא איכותי מאוד יעלה גם הרבה בשל תהליכי הבטחת האיכות שלו ולהיפך. חשבו כיצד את משלבים בין יתרונות אלו באופן שיביא למקסום הרב ביותר.

זכרו תמיד!!! כדי להצליח צריך למצוא את היתרון היחסי שלכם- חפשו הבדלים, דרכי שיווק יצירתיים, נישות/פלחי שוק יחודיים, הוזלת עלויות, שיתופי פעולה וכו'.

מאמר זה הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ שיווקי מלא ומקיף.

רז טישלר, יועץ עסקי

מנכ"ל רזי ההצלחה בעסקים

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *