Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6533
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1083
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1846
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
מבשלות עם בירות מיוחדות

מבשלות עם בירות מיוחדות

שתפו

מבשלת "אביר האלה" – מושב צפרירים

ארם דקל מצפרירים מפעיל יחד עם אשתו בת שבע את מבשלת  "אביר האלה" כבר משנת 2005. והיו הראשונים באזור שעסקו בתחום. נראה שארם סימן דרך חדשה, שכן, היום קיימות באזור כ-15 מבשלות פעילות, עד לאחרונה ארם ריכז את "פורום הבירה" והיה בקשר מתמיד עם כולן.

הם מייצרים בירה במתכון קלאסי של לתת, כשות, שמרים ומים ומפיקים קולקציה של בירות מתובלות כמו Deep soul  (נשמה עמוקה), בירה עם סילאן שמבוססת על מתכון בלגי, Touching Blade (הלהב הנוגע), שמציעה טעמי פלפל מגוונים, Black ice (קרח שחור), בירה כהה עם צ'ילי, אניס ודבש. וCrisp  בירת חיטה מיוחדת עם צ'ילי ודבש.

 

מבשלת אביר האלה. צילום ענבל רוז
מבשלת אביר האלה. צילום ענבל רוז

כמו כן המבשלה מייצרת באופן שוטף בירה ללא גלוטן, על בסיס סורגום ומייצרת סיידר תפוחים אלכוהולי ללא גלוטן.

המבשלה מתאפיינת בסגנון אירופאי של "צריכה במקום". הבירה מוגשת כמעט מהסיר אל השולחן, ומעבר לבירה ניתן ליהנות ממטעמי המסעדה הקטנה שבני הזוג מפעילים בביתם. הם מגישים גבינות עזים  ויוגורט תוצרת בית וכן פופקורן מתובל בזעתר ופלפל שחור , בשרים מיוחדים נקניקיות בכרוב כבוש ועוד. לצד הבירה הם מבשלים תמד (יין דבש) וסיידר אלכוהולי על טהרת התפוחים.

בנוסף, הם מעבירים סדנאות לבישול בירה למי שמעוניין להפוך את האלכוהול לתחביב של ממש.

קצת על הבירה: בירת "אביר- האלה"   היא בירה טבעית, מועשרת בתבלינים שונים ובשמרי בירה.

מעורפלת ללא סינון ופיסטור והגיזוז נעשה בתהליך טבעי ע"י תסיסה שנייה בתוך הבקבוק.

המאפיין את הבירה הכפרית הוא השימוש במרכיבים ובחומרים טבעיים: לתת, שעורה או חיטה, דגנים אחרים, כשות אמיתי ושמרי בירה.תהליך התסיסה האלכוהולית הראשוני  הוא טבעי וחופשי לחלוטין

המאפיין  את הבירה הוא השונות שלה. הבירות סמיכות, לא מפוסטרות ועשירות בטעמן, מתובלנות בתבלינים שונים ועשויות באהבה רבה.

שעות פתיחה: שישי:- 10:00-16:00, שבת:- 10:00-17:00

בתיאום: 054-7000512. במהלך השבוע מקבלים קבוצות בתיאום מראש.

 

מבשלת "פפו" – צלפון

מבשלת הבירה "פפו" הוקמה בשנת 2009 על ידי מוטי בוהדנה, לצד יקב נבות, השוכן במושב צלפון  (ראו תמונה גדולה למעלה).

מוטי התחיל בבישולים קטנים לצריכה ומכירה מקומית, ולאט לאט עברו ליצור מסחרי. נפח הבישולים גדל והמערכת השתכללה וכיום השיווק מתפרס לכל חלקי הארץ ומגיע למסעדות, פאבים וחנויות נבחרות המוכרות בירות פרימיום.

הבירה מיוצרת בשיטה מסורתית בעבודת יד, בתהליך בישול של דגנים, בנפחים קטנים, כך שתהליך הבישול מבוקר באופן אישי ומקצועי עם המון אהבה. מבשלת פפו מייצרת כיום כ-8 סוגי בירות מיוחדות:

גולדה– בירה סקוטית- בירת ALE בהירה, עלמהבירת חיטה בהירה בסגנון גרמני,תרצה בירת סטאוט שחורה בסגנון אירי, תמרה– אייל ענברי, אלישבע-IPA, עופרה-בירה בסגנון טראפיסטי ,עדנה– בירה בסגנון בלגי , ציפורה – בסגנון ישראלי, בירה‪ ‬שבושלה‪ ‬באופן‪ ‬ניסיוני‪ ‬והתגלתה כהצלחה‪ ‬בטעמה‪ ‬הייחודי‪ ‬הקליל‪ ‬והעדין‪, ‬ותפסה‪ ‬מקום‪ ‬מכובד‪ ‬בין‪ ‬בירות‪ ‬המבשלה‪.‬

במבשלה מרכז מבקרים ואירוח ייחודי למקום המציע טעימות מכל בירות הפרימיום האיכותיות המיוצרות במקום. כמו כן ניתן גם לטעום מיינות יקב "נבות" המיוצרים במקום מענבי יין הגדלים סביב למבשלה.במקום תפריט אירוח מגוון וחלבי – כשר, חלל אירוח בסגנון רטרו ונוף מקסים השוכן למרגלות המבשלה.

בשישי פתוח לקהל הרחב מ 10:00 עד כניסת שבת, ובימים א'-ה' בתיאום מראש, 054-5304576, 054-7597159. התאנה 49, צלפון.

 

מבשלת "השחר" – מבשרת ציון

רוני קלדרון, הברומסטר הגיע לבישול בירה לאחר ששרון זוגתו רכשה עבורו ליום הולדתו השתתפות בסדנת בירה בהדרכת שחר הרץ בשנת 2006. רוני מגיע מרקע קולינארי מלימודים בארץ ובחו"ל ושרון מרקע קולינארי בתחום המזון מהמזרח הרחוק. הבירה הטעימה שבושלה בבית ונלגמה על ידי המשפחה, החברים והמכרים שפירגנו הובילה להקמת מבשלה במבשרת ציון.

מבשלים 8 סוגים שונים של בירות וכמה בירות עונתיות. כל הבירות המיוצרות במבשלה הינן מסוג אייל: סוג שמר עילי הנותן טעם מיוחד ועשיר ומעט פירותי לבירה. המבשלה הינה מבשלת מיקרו ליצור בירה וכל התהליכים מבוצעים בעבודת יד.

מבשלת השחר. צילום ענבל רוז
מבשלת השחר. צילום ענבל רוז

הבירות מתוצרתם זכו לשבחים רבים ולמדליות. בין הבירות המיוצרות במקום:

בירת תמרה– בירת טריפל בסגנון בלגי, בירת אלון-בסגנון אייל חום, בירת עומר-בסגנון סטאוט,בירת יוסף– בירת חיטה,בירת איתן– בירת IPA, בירת מזל– בירת אייל מתובלת בקינמון וציפורן, בירת עלי-בירת אייל בלגי בהירה בתוספת זרעי אניס, בירת אפי– בירת אייל בלגי ללא אלכוהול.בירת נווה – בירת אייל מעושנת.

פתוח בתיאום מראש בימים ראשון-שבת בין השעות 11:00-14:00 ו 16:00-19:00, 052-3594779

 

מרכז המבקרים של מבשלת "שריגים" – ישוב שריגים (לי און)

מבשלת שריגים הוקמה ע"י שני אנשי הייטק לשעבר, עופר ואוהד, שהחליטו לפרוש בגיל צעיר מקריירת ההייטק ולהגשים חלום, אחרי שבמהלך הקריירות שלהם נחשפו לבירות שונות מהעולם והחלו לבשל כתחביב שהתפתח והפך למקצוע. הבירות של שני הבשלנים הלהוטים צברו תאוצה וזכו, בנפרד, בפרסים ומדליות בתחרויות בירה ובשלהי 2011 החליטו השניים, אוהד ועופר להקים ביחד מבשלת בירות בוטיק מקצועית.

הם הקימו יחד ביישוב שריגים ליאון מרכז מבקרים מושקע ומטופח בצמוד למבשלה, בה הם מציעים מגוון של בירות בשתי סדרות, סדרת עמקהאלה שהיא הסדרה הקלאסית של בירות בסגנון אירופאי עם בירות כגון: "חיטה בווארית"- בירת חיטה גרמנית אותנטית בעלת טעם עדין וניחוח פירותי, "בלונד אנגלית"-המשלבת מתיקות מאלט קלה עם מרירות מעודנת וריח משכר של פרחי כשות, "אירית אדמונית" –בעלת טעם קראמלי מורכב ומרירות עדינה, ו"טריפל בלגית" המשלבת מתיקות לתת וטעם עוקצני ופירותי המסווה את רמת האלכוהול הגבוהה.

הסדרה השנייה היא סדרת רונן, הסדרה המיוחדת של בירות בסגנון אמריקאי עשיר בטעמים כגון "הבירה הכהה המרושעת"- אייל כהה עם שילוב טעמים ייחודי של קפה קלוי, שוקולד, מרירות מורגשת ועישון קל ו"החיטה המחוצפת" בירה בגוון ענברי מסוג ה- Dunkle Weiss עם ארומות פרחוניות וטעמים נוספים הפורצים את תחומי הסגנון וה"הודית המכוערת"- המכונה כך בשל הניגוד הבולט בין הניחוח הפירותי המתקתק לבין טעמה המריר בלגימה הראשונה.

מרכז המבקרים מאפשר אירוח של קבוצות קטנות וגדולות ומתקיימים בו סיורים שעוברים דרך המבשלה ומתקני יצור הבירה עד להגעה לדלפק הטעימות. בימי שישי מרכז המבקרים פתוח לקהל הרחב מ 11:00-17:00. במרכז מסחרי שריגים, 052-6227679.

 

מבשלת "מוסקו"-מושב זנוח

מבשלת בירה מוסקו נמצאת במושב זנוח אשר בהרי יהודה ונפתחה רשמית לקראת סוף שנה שעברה. ירון מוסקוביץ ואמיר לב, חברי ילדות שחלקו חלום משותף לייצר אלוכהול ביחד, אך כל אחד פנה לדרכו, אחד דתי, השני חילוני ולאחר ניתוק של 7 שנים ביניהם, חברו יחד והחליטו לממש את החלום. הם החלו לייצר בירה במתכונים ייחודיים שפיתחו בעצמם בהתחלה ברמת הבישול הביתי, ולאור התגובות הטובות והפרגונים הרבים, החליטו לקדם את התחום ולפתח אותו לכיוון מבשלה אמיתית. כיום, למבשלה יכולת ייצור של כ- 4000 ליטר בחודש.

מבשלת מוסקו
מבשלת מוסקו

מבשלת "מוסקו" מייצרת 2 סוגי בירות מסוג אייל, בהירה ואדומה. כאשר הבירה האדומה מתאפיינת בשילוב טעמים של לתת קלוי ורמיזות של אגוז המתבטא בטעם אדמתי ומרירות קלה ואילו הבהירה בירה קייצית ומרעננת בעלת טעמים פירותיים המתאימה לאקלים הישראלי, סיומת במרירות בינונית המזכירה טעמי אשכוליות. הבירה עוברת תהליך של תסיסה שנייה בבקבוק, אינה מסוננת בכדי לשמר את טעמיה הטבעיים ועוברת תהליך התבגרות של מס' שבועות לפני שיוצאת לשיווק.

ניתן לתאם מראש סיורים וביקור במבשלה. לא פתוח בשבת. אמיר לב 052-2906020, ירון מוסקוביץ 052-2779059

 

מבשלת שמשוןקיבוץ צרעה 

ליאון סולומון, הבשלן והבעלים של מבשלת "שמשון" מקיבוץ צרעה נולד בוריינגינג דרום אפריקה ועלה לישראל בשנת 1966.

לאחר שנים של עבודה חקלאית וריכוז ענף המטעים של צרעה הוא שלח את ידו לבישול. ראשית כתחביב ולאחר מכן למד במדרשת רופין וחזר לנהל את ענף המזון של הקיבוץ. יחד עם חברים הקים ענף קייטרינג בקיבוץ ועם הקמת אוהל האירועים בצרעה ניהל את האתר במשך ארבע שנים. אהבתו לבירה אינה אהבה חדשה. הוא התחיל לבשל בירה כבר לפני 25 שנה.

את מבשלת הבוטיק הוא הקים בדצמבר 2009 ומאז הוא מייצר מגוון רחב של בירות ייחודיות.

ליאון הינו שף במקצועו ויש אומרים שמיומנות זאת מורגשת בטיפול המדויק שלו בבישול הבירה אשר מאופיינת בהרמוניה עדינה של טעמים עמוקים. הוא טוחן בעצמו את הגרעינים ומשתמש בגרעינים מלאים בלבד.

ליאון מייצר גוונים שונים של בירה במבשלת בוטיק בקיבוץ צרעה.

בין הבירות שהוא מייצר: Blonde Ale– בירה קלה ושובבה, Belgian Ale– בירה מאוזנת, בעלת גוף מלא וזיכרונות מאירופה, IPA– India Pale Ale- עשירה בכשות, Stout– בעלת מרקם מעט סמיך וטעמי שוקולד עמוקים, London Porter– טעמים מסתוריים של קפה מעושן וניחוחות אדמה חרושה, Extra Special Ale (based on Fuller's ESB)- מרקם מושכל של כשות ושמרים. בירה אנגלית אצילית,  Witbier– בירה בהירה ומתובלת מעט עם ניחוחות הדרים והרמוניה עדינה של טעמים, Christmas Ale – בירה חגיגית ללילות חורף קרים ו- Sorgum Ale המבוססת על בירה דרום אפריקאית- נטולת גלוטן!

פאב המבשלה פתוח בימי ב' עד ו' משעה 11:00-16:00 ובימי ה' בערב : ערבי מוסיקה עם נשנושים ובירות

בתאום מראש (054-7755948)

 

מבשלת מנובירה ומעדניה במושב מטע 

מבשלת מנו נפתחה במושב מטע ע"י בני הזוג מנו ודבי נאהור לפני כשנתיים.

המבשלה הוקמה במטרה לייצר בירות בוטיק איכותיות לתושבי אזור מטה יהודה ובכלל.

במבשלה ישנם בירות אייל מסוגים שונים כגון:

Irish Stout–  בירה אירית כהה מחוזקת בעלת טעמים מודגשים וארומת קפה.

Indian Pale Ale– בירה חצי כהה עם טעמים וארומת כשות נהדרים

Brown Ale כהה אבל יחסית עדינה טעמים עדינים ומעניינים

Pale Ale– שעורה בהירה עם טעמי קרמל קלים, ארומת פרחים ומעט מרירות

Wheat Beer-בירת חיטה מעורפלת בסגנון בווארי עדינה ונעימה

Wheat and Honey– בירת חיטה מתובלת בדבש עם כוסברה, פלפל וניחוחות הדרים

מעבר לבירות הביתיות, הם מייצרים גבינות עזים אורגניות קשות ורכות  ממרעה טבעי, שמן זית איכותי, בשרים מעושנים, דבש טהור, לחמים כפריים, ריבות ומבחר טעמים. אורחי המקום מוזמנים להגיע לגינה הביתית של בני הזוג, ללגום בירה וליהנות מגבינות הבית.
ניתן לבקר בתיאום מראש:054-4725026.

 

מבשלת "ללה "

אלי בכר (אליקו) היה בעברו איש הייטק שטעם בירות ברחבי העולם והחליט בשנים האחרונות לייצר בירות איכותיות גם בארץ וכך בשנת 2009 פתח את מבשלת ללה שהחליטה לייצר בירות בוטיק במבשלה ביתית במכבים. מבשלת ללה מתמחה בבישול בירות  ALE  מיוחדות,  עדינות  ועשירות בטעמים. הם מייצרים בירות בכמויות קטנות המתבססות על חומרי גלם משובחים שמגיעים מאירופה וארצות הברית ומשתמשים במים מאזור מודיעין הידועים באיכותם

כל הבירות של "ללה" מיוצרות מחומרים טבעיים, אינן מפוסטרות, אינן מסוננות ואינן מכילות חומרים משמרים. תהליך התסיסה הטבעית מתבצעת בשני סבבים: פעם במיכלי תסיסה ופעם בתוך הבקבוק או החבית , מה שמותיר טעמים מיוחדים ואמיתיים של הבירה

הבירות זכו בפרסים בתחרויות ובמחמאות רבות. הם מייצרים 3 סוגי בירות מחומרים טבעיים בלבד!

בירת "ללה" חיטהבירת חיטה  מעוננת (Witbier)  בסגנון בלגי  מסורתי המיוצרת מלתת, שעורה וחיטה ומועשרת בנגיעות הדרים וזרעי כוסברה. הבירה קלה וטרייה אינה מסוננת ואינה מפוסטרת  וגיזוזה העדין מאפשר לחיך להתענג משלל טעמיה וניחוחה ומכילה חומריים טבעיים בלבד 5.5% אלכוהול.

בירת "ללה" אדמוניתבירה אדמונית (RED ALE)  בסגנון בלגי, בעלת עומק נפלא של טעמים וניחוחות פירותיים של תפוז וזרעי כוסברה. אדמוניותה  הייחודית של הבירה נובעת מזרעי לתת קלויים קרמליים  שונים. "ללה" האדמונית  טרייה מוגזת באופן טבעי אינה מסוננת ואינה מפוסטרת ומכילה חומרים טבעיים בלבד 6.4%. אלכוהול

בירת "ללה" סטאוט עדינהבירה שחורה כהה (Stout)  עדינה טרייה וקטיפתית, מלווה בטעם קלוי המזכיר פולי קפה וארומה שוקולדית הנובעים מגרעיני שעורה מיוחדים . "ללה" סטאוט בעלת מרירות עדינה ונעימה המאפשרת לחוש טעמים המעניקים חגיגה לפה ולנשמה

הבירה אינה מסוננת ואינה מפוסטרת ומכילה חומרים טבעיים בלבד. 5.4% אלכוהול. חשוב לציין שהם משתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה ועודפי הדגנים והכשות מגיעים לעיבודים אורגנים. לפרטים: 052-4372717

 

מבשלת שפירא, א.ת שורק עמק האלה.

בירה שפירא החלה כתחביב בחצר ההורים במושבה הגרמנית, ירושלים.

במשך 8 שנים הבישולים היו בכמויות קטנות של כ-20 ליטר למטרת צריכה עצמית ולחברים.

בשנת 2009 איציק טס לארה"ב ועבר התמחות במבשלת הבוטיק Left Hand שבקולורדו.לאחר מכן בנה תוכנית עסקית, גייס את כל בני המשפחה לפרויקט והקים מבשלה פרטית בבעלות משפחתית המונה 6 אחים ואבא .

בקיץ 2011 הבירה הראשונה יצאה לשוק ורוב הפעילות מתרכזת בעיר הבירה ירושלים.

יכולת היצור ההתחלתית הייתה כ-5000 ליטר בחודש. לא מזמן, לאחר פחות משנה, הגדילו את כמות היצור לכ-9000 ליטר בחודש.

המבשלה מייצרת 4 סוגי בירה:

פייל אייל (Pale Ale)– בהירה ומאוזנת, בעלת ארומת הדרים מרעננת וסיומת מרירה מעודנת.

סטאוט שיבות שועל (Oatmeal Stout)- כהה ומענגת, בעלת ארומות אספרסו ושוקולד, מרירות מעודנת ומרקם קטיפתי עשיר.

בירת חיטה (Wheat Beer)- בירת חיטה בסגנון בווארי, בלונדינית ומעוננת בעלת ארומת בננה ומתיקות מרעננת.

בירה חורפית Jack’s Winter Ale –  חזקה ומחממת בעלת גוון חום-אדמדם, ומיושנת עם שבבי עץ שרויים בג'ק דניאלס.

ניתן לבקר במרכז המבקרים בתאום מראש: 02-5612622

 

מבשלת "באסטרס סיידר"- א.תעשייה שורק, עמק האלה

מבשלה של אב ובן שהחלו לבשל בירה ביתית בביתם שבמשרת ציון ועם הזמן החלו לייצר משקאות אחרים כמו סיידר תפוחים.

אחרי זמן קצר והרבה אהבה, הם פתחו חנות לחומרים וציוד ליצור בירה ויין ביתי!(The Winemaker)  כדי לחלוק את התחביב הכי מגניב בהיסטריה. הם המשיכו  לייצר בחנות כמויות קטנות של בירות וסיידר. ולאט לאט מצאו החל ביקוש גדול לבירה ובעיקר לסיידר תפוחים! לכן, הם החליטו להקים מבשלה חדשה לפני כחודשיים בעמק האלה. המייצרת כיום כ-10,000 בקבוקים בחודש של הליין סיידר תפוחים בשם "באסטרס סיידר" וכמויות קטנות של בירה בשם "חוצפה" של שירא-אייל (שאפשר למצוא בחנות שלהם במבשרת ציון).

יצור סיידר תפוחים יותר דומה ליצור יין מאשר בירה.  סיידר הוא משקה תפוחים פירותי, אלכוהולי, ומרענן מאוד המתאים למי שאוהב משקאות קצת יותר מתוקים וקלילים (בניגוד לבירה שיותר מרה וכבדה) ומתאים לכל חולי סיליאק.

הסיידר שהם מייצרים עשוי מ-100% תפוחים ללא תוספת סוכר וללא גלוטן!

החנות- The Winemaker אתר החנות – www.thewinemaker.co.il

שעות: א'-ה'-:12:00-18:00 בתיאום מראש: 054-638-1102 דני נילסון. אתר המבשלה – www.isra-ale.com

 

זיו מנור – מעביר מופעי תרבות על עולם השתיה אצלכם בסלון 052-2457-843   www.zivmanor.co.il

 

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *