Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1463148580:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13713
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות זהר הצפון כרמיאל - בא לו להצליח בגדול
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => זה היה צפוי: אחרי ההצלחה המסחררת של השיר בא לה לרקוד ואחרי שגם שיר המיקסים החדש תופס תאוצה, המפיק והיוצר המוזיקלי גל מלכה עוזב לעיר הגדולה
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => גל מלכה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => גל מלכה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 6984
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/05/גל-מלכה-צרוב-1042.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => גל מלכה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

בא לו להצליח בגדול

שתפו

זה היה צפוי: אחרי ההצלחה המסחררת של השיר בא לה לרקוד ואחרי שגם שיר המיקסים החדש תופס תאוצה, המפיק והיוצר המוזיקלי גל מלכה עוזב לעיר הגדולה, עוד שלב במסע שלו להיות הכי גדול בתחום. ראיון עם התופעה המוזיקלית הגדולה ביותר שצמחה אי-פעם בכרמיאל

מאת גיל דובריש

אם השם גל מלכה לא אומר לכם דבר, סימן שהייתם בשנה האחרונה בחו”ל, או שאתם לא ממש מעודכנים במוסיקה העכשווית. מלכה, הוא ללא ספק השם הגדול ביותר שיצא אי-פעם מכרמיאל בתחום המוזיקה, יעידו על כך כ-14 מיליון צפיות מצטברות ביוטיוב (12.5 מיליון בשיר בא לה לרקוד, עוד 1.7 מיליון צפיות בשיר המיקסים החדש ומאות אלפי צפיות בשירים אחרים).

לאור ההצלחה, זה היה אך טבעי שגל, בן 25, לא יישאר עוד זמן רב בכרמיאל. קשה מאוד לעשות את הקו כרמיאל – תל אביב, כמה פעמים בשבוע, כשכל העניינים קורים שם במרכז הארץ. השבוע תפסנו אותו בהתרוצצויות אחרונות וסידורים לפני המעבר לעיר הגדולה תל אביב, צעד שהוא אמור לבצע כבר בימים הקרובים.

“כן, אני עוזב את העיר” הוא אומר. “אני בדיוק מקפל את הדברים באולפן הביתי שלי. כל המעבר נועד למעשה כדי להתקדם ולהתפתח. אני מתכוון להתגורר שם בשכירות ביחד עם חבר ילדות טוב שלי מכרמיאל, בן, שהוא בעל סניף קופיקס בתל אביב”.

זו הפעם הראשונה שהיוצר המוכשר יתגורר מחוץ לכרמיאל וכשאני שואל אותו מה התחושה שלו לעזוב את העיר בה גדל ונולד, הוא לא מתבלבל: “אני עוזב בתחושה שאני חייב להתקדם ולהיות קרוב לצלחת, כמו שאומרים. הכל למטרה טובה, אני משתדל לראות את המעבר באור חיובי משתדל לשמור על ווויבים טובים. בסופו של דבר, זה מה שעושה לי מוזה וזה משהו שהיה צריך לקרות באיזשהו יום. כל צעד כזה נעשה כדי להתפתח, כי כל הדברים קורים שם באזור ובמיוחד בסצינה של המוזיקה וחיי הלילה. מה המשפחה אומרת? המשפחה תומכת, יהיה קשה אבל בסדר. עד היום נסעתי בכל שבוע 3-4 פעמים לתל אביב, למדתי שם שנתיים וחצי הפקה מוסיקלית ומיקסים בסלע סקול, הקלטתי והופעתי שם. זה המקום להיות בו בתחום הזה”.

חיידק המוזיקה

כבר בגיל צעיר נדבק גל ב”חיידק” המוזיקה. כשהיה תלמיד בביה”ס אלון, התחבר לילד נוסף בשם יוחאי ויחד תיקלטו במסיבות ימי הולדת לחברים בכיתה תמורת 100 שקלים. “היינו ילדים בכיתה ד-ה, באנו עם מערכות סטריאו ומזוודה של דיסקים. באיזשהו שלב יוחאי עזב לנהריה ביחד עם המשפחה ואני ממש התנתקתי מהמוזיקה, היינו חברים טובים ושכנים והעזיבה שלו גרמה לשבירה רצינית אצלי” מספר גל. “רק בכיתה ח’ באורט מגדים, חזרתי לעצמי בבום. קניתי ציוד רציני יותר, חזרתי לתקלט במסיבות… כשהייתי בן 16.5 תמיר קנר שאיתו עבדתי באירועים והגברה, הכניס אותי לתקלט במסיבות בפרנקלין בכרמיאל. אחר-כך המשכתי בפאבים בקריות ובנהריה, לאחר מכן מועדונים, הגעתי עד לאולטרה סאונד, המועדון הכי גדול בצפון”.

גל מלכה. צילום משה נחומוביץ
גל מלכה. צילום משה נחומוביץ

בעת שירותו הצבאי כצלם בחיל האוויר, הוריד גל פרופיל באופן טבעי, אבל המשיך לעבוד בתחום. “בזמן השירות, היה נתק בקשר בין העולם של המוסיקה שלי לבין הצבא, השירות פגע קצת בתחום, אבל לומדים להסתדר, זה משהו שחייבים לעשות, בסוף מצאתי את הדרך לשלב בין הדברים”.

אחרי הצבא, החליט גל לקחת את הקריירה צעד נוסף קדימה. “הבנתי שאני רוצה להתפתח וליצור מוזיקה משל עצמי. יש הבדל בין דיג’יי מנגן לדיג’יי יוצר, וזה מה שרציתי להיות. הרגשתי שאני יכול להביע את מה שאני מרגיש בביטים וביצירה ושאנשים אחרים ישמעו אותי. נרשמתי לסלע סקול בת”א, שם למדתי שנתיים וחצי” הוא מספר.

בינואר לפני שנה, הוציא גל מלכה את הסינגל הראשון שלו, פאיה בום, ביחד עם סטטיק, אז זמר אלמוני והיום אחד הזמרים המוכרים ביותר בסצינת הפופ המקומית. “שנינו היינו אלמונים לגמרי” אומר גל בחיוך. “נפגשנו במקרה דיברנו על המוזיקה, די מהר הפכנו לחברים ממש טובים. גם הכנסתי את לירז (סטטיק, גד.) להיות ה-MC, המנחה, בליין שלי במועדון האולטרה סאונד. השיר הזה, שהגיע אחרי כמה נסיונות והיה הראשון ששחררתי לאוויר, היה שיר מאוד מחתרתי, לא ממש מיינסטרימי, שלא עושים כל יום, אבל דווקא עבד נורא חזק במועדונים וקיבלתי עליו פידבקים ממש טובים”.

הבום הגדול

ההצלחה הגדולה הגיע בקיץ שעבר, כאשר שוחרר השיר השני של הצמד, בא לה לרקוד. במספרים, נכון לעכשיו, השיר זכה ליותר מ-12.5 מיליון צפיות (ובמילים – יותר משתיים עשר מיליון וחצי).

גל חושף לראשונה כי השיר הזה היה מוכן כבר שנה קודם לכן, בקיץ 2014, אבל הוא וסטטיק העדיפו לחכות איתו בגלל המלחמה בדרום. “הסינגל היה מוכן לשחרור, אבל חיכינו, בגלל שהאווירה בארץ לא התאימה באותה תקופה לשירים כאלה, בינתיים עשינו כמה תיקונים ושינויים והעיכוב יצא לטובה. השקענו בו המון, מימנו את הקליפ מהכיס שלנו, לא היו מאחורינו מפיקים כבדים שישימו את הכסף”.

– היה שווה להוציא כל-כך הרבה כסף על השיר?

“נכון שזה נראה לא משתלם, אבל אני עובד בצורה מסויימת. אם אני לא שם מאה אחוז ממני בפרויקט מסויים, אני לא מוכן לקחת בו חלק. אני לא אוהב לעשות חצי דרך, והייתי מוכן להשקיע מעצמי בשיר כי האמנתי בו מאוד. זו הדרך שלי. ידענו שבא לה לרקוד יצליח, אם כי לא חשבנו שיגיע למימדים האלה ויתפוס חזק כל-כך. עד היום אני בשוק לאיזו רמה הוא הגיע. אנשים פונים אלינו מכל קצוות העולם, שולחים אלינו סרטונים של מסיבות שבהן משמיעים את השיר, החל מחתונות בחו”ל, יאכטות בקוסטה ריקה, מסיבות סקי בשוויץ… מטורף!”

– אתה זוכר מתי הייתה הפעם הראשונה שאתה אישית הופתעת מעוצמת ההצלחה של השיר?

“אני זוכר היטב מתי נכנסתי לשוק בפעם הראשונה. זה קרה באחת ההופעות לקראת ספטמבר או אוקטובר בשנה שעברה, הופענו בעיר הנוער בחיפה, לעיני כ-15,000 איש, על במה ענקית באיצטדיון. כשהציגו אותנו עליתי על הבמה והסתכלתי על הקהל. רציתי לומר ‘ערב טוב חיפה’ ופתאום נפל לי איזה קטע בראש, אתה לא מעכל שכל האנשים האלה באו לראות אותך, זה משהו שאי אפשר לקלוט. זה משהו שאנחנו יצרנו ועשינו ואנשים אוהבים את זה! גם הפתיע אותי מאוד קצב העלייה של השיר ביוטיוב. זה התחיל כרגיל עד שגילו אותו ברשתות החברתיות והחלו לשתף, הצפיות עלו, הגענו ל-50 אלף עד 80 אלף צפיות מדי יום. ואז אתה מתחיל להבין שאו-טו-טו יש לך מיליון, השגנו את המיליון הראשון שלנו, ואז עוד מיליון ועוד… וזה לא נתפס, זה מלווה בהרגשה שעשית משהו בלתי נתפס, אתה אומר לעצמך, וואלה ‘עשית פה משהו’. למרות שהאמנו במוצר הסופי לא האמנו שהוא יצליח כל-כך. אני מאמין שהתכנון המוקדם תרם חלק נכבד להצלחה, העובדה שחיכינו שנה, ההשקעה הרבה, ההפקה המקצועית, כמו גם העובדה שיצרנו משהו עם רגאטון ואנשים היו פשוט צמאים לשיר כזה”.

עם הפנים לארץ ולחו”ל

גל חיכה זמן רב יחסית עד שהוציא סינגל שני, לפני כחודש, בשם For The Love ביחד עם הזמר בן גולדשטיין, המוכר לחלקכם מהעונה הקודמת של התוכנית אקס פקטור. השיר המשותף באנגלית נפתח במחווה ללהיט המצליח בא לה לרקוד, שמושמע בתחילת הקליפ, עד שגל מגיע ומחליף לצד השני של הקסטה…

גל מלכה ובן גולדשטיין. צילום משה נחומוביץ
גל מלכה ובן גולדשטיין. צילום משה נחומוביץ

מלכה: “פגשתי את בן במקרה, בחוף פרישמן. בן ניגן במופע רחוב ואנשים ניגשו אליו עם מטבעות. הסתכלתי עליו, נראה לי מוכר אבל לא זכרתי איפה ראיתי אותו. פניתי אליו, אמרתי לו שאני דיג’יי ומפיק מוזיקלי ושיש לי כמה הפקות שהוא יוכל להשתלב בהן. הוא אפילו לא שאל שאלות, כבר למחרת נפגשנו והתחלנו לעבוד על השיר החדש, תוך כמה ימים הקלטנו אותו”.

– השיר הזה הגיע רק ל-77 אלף צפיות ביוטיוב, ציפית לזה?

“שיתוף הפעולה הזה, מיועד לייצוא לחו”ל. זה סוג של כרטיס ביקור שלנו, מכיוון שבן אוסטרלי אנחנו מתכננים להופיע בקיץ הקרוב שם וכבר סגרנו שתי הופעות. כל מה שעשינו היה להתמקד בפשטות, לשיר באנגלית במקצב פופי שמתאים לחו”ל. לא שללתי את האפשרות שהשיר יצליח בארץ, אבל אני מבין שאחרי ההצלחה של בא לה לרקוד, לאנשים יהיה קשה לעכל את ההבדל. תראה, אני שומר על העקרונות שלי, כל עוד אני חושב שזה מעניין אני אעשה זאת, כי זו האמת הפנימית שלי. למשל, אני מסוגל בעוד שבוע להוציא שיר במזרחית, אם ארגיש שזה מתאים”.

במקביל לשיר באנגלית שוחרר לפני כחודש סינגל שני בשיתוף סטטיק, חברו הטוב ושותפו להצלחה הגדולה עם בא לה לרקוד. השיר החדש, שנקרא שיר המיקסים, זכה כבר ליותר מ-1.7 מליון צפיות ועוד היד נטויה. “זה התחיל כחלק מקמפיין של חברת השו
קולדים כרמית”, אומר גל. “הפקתי שיר שאמור לקדם חטיף שוקולד חדש, הרעיון היה לשלב ילדים בשיר, להעביר מסר שלא משנה מה צבע עורנו ומי אנחנו, כולנו שווים וכולנו מיקס אחד גדול. לצורך העניין פתחנו קבוצות וואטסאפ בשיתוף ילדים, כיתות שלמות שלחו לנו מילים לשיר, לירז (סטטיק) חיבר את המילים יחד עם ילדים וצילמנו את הקליפ. יצא מטורף!”.

– אתה מרגיש שכל שיר שאתה מוציא, משווים אותו מיד להצלחה של בא לה לרקוד?

“כשאתה מוציא שיר חדש אנשים עוקבים אחריך, מתחילים לחפש אותך ורוצים לדעת מה שאתה עושה. ברור שיש ציפיות גדולות מכל סינגל, אבל אני אוהב לעשות מה שאני עושה. לנסות ולהוציא להיטי מדינה כמו בא לה לרקוד, זה לא עובד כך, אומנם צריך לכוון לזה, אבל אתה לא יכול לקבוע מה יצליח ומה לא. אני פשוט ממשיך לעשות מה שאני אוהב, להשקיע את כל כולי בפרויקטים, אני מאמין שאני עושה דברים שמתקרבים למה שקהל המעריצים אוהב, כי אתה מבין מה הם רוצים לשמוע. אני חושב ששיר המיקסים כן פגע”.

ההצלחה פתחה דלתות

כיום, במקביל למעבר לתל אביב, עובד גל מלכה על מספר פרויקטים במקביל, עליהם הוא מעדיף שלא להרחיב את הדיבור. “בקרוב ישתחררו שירים נוספים לאוויר” הוא אומר בזהירות. “לא יכול לחשוף פרטים אבל מדובר בשיתופי פעולה עם אומנים מאוד מוכרים מכמה סוגי ז’אנרים”.

– אתה מאמין שההצלחה הגדולה של בא לה לרקוד פתחה בפניך דלתות?

“אין ספק שההצלחה הגדולה פתחה דלתות, כי זה שיר שתפס ועבד ואני גאה בו מאוד, זה עוזר לי מאוד, אנשים מעריכים מישהו שמבצע עבודה מושקעת בכל המובנים וכעת אני יכול לקצור את הפירות”.

– איפה נראה אותך בעוד 5 שנים?

“הכיוון שלי הוא להמשיך בשיתופי פעולה בארץ, למרות שקשה לי לראות מה יקרה בעתיד. בעולם יש הרבה די’ג’יים יוצרים, שבונים הפקות משותפות עם אומנים. חסר משהו כזה בארץ, אני מקווה שאגיע לרמה גבוהה כאן ומכאן אמשיך בחו”ל”. n

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *