פארק ברוך ונגר אתר בניה 2019-07

ההורים השכולים נדהמו: אתר בניה הוקם מול האנדרטה לזכר בנם

שתפו

איציק כהן יו״ר יד לבנים בכרמיאל ורעייתו תמר, נחרדו לגלות כי מול האנדרטה לזכר הבן בפארק ונגר מוקם פרויקט חדש. העירייה: ״הצענו למשפחה כמה חלופות״

מאת גיל דובריש

אתר בניה חדש בפארק ברוך ונגר בכרמיאל מאיים ״לבלוע״ אנדרטה לזכרו של סגן דוד חן (דודו) כהן ז"ל וההורים השכולים אובדי עצות.
בשבוע שעבר החלו עבודות להכשרת קרקע להקמת פרויקט חדש בפאתי שכונת מכוש, על השטח ששימש עד כה את פארק ברוך ונגר, בין רחוב חוחית לרחוב עפרוני. מדובר בפרוייקט של כ-30 יחידות דיור צמודות קרקע שהקמתו כבר מעוררת תסיסה בקרב תושבים בשכונת היוקרה, המלינים על אובדן השטח הירוק בפארק.

במקרה של איציק כהן, יו״ר ארגון יד לבנים בכרמיאל ורעייתו תמר, מדובר בהרבה יותר מאשר אובדן שטח ירוק. לפני מספר ימים הם נחרדו לגלות שאתר הבניה גובל באנדרטה שהוקמה בפארק לזכר בנם, סגן דוד חן (דודו) כהן ז"ל, שנהרג בשנת 2000 בקרב אל חאדר באזור גוש עציון פעל בעת שנחלץ לפינוי פצוע – ונהרג. על אומץ ליבו זכה בצל"ש האלוף על רעות ועל דבקות במשימה.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

״לא פנו אלינו ולא דיברו איתנו על הקמת אתר בניה מול האנדרטה של בננו״ אומרים ההורים השכולים. ״האנדרטה הוקמה בשנת 2002, היא נמצאת שם כי דודו אהב לטייל בוואדי בנחל חילזון וזו נקודת תצפית יפהפיה על הנחל. בנוסף, אנחנו גרים במכוש ורואים מדי יום את האנדרטה מחלון ביתנו. בזמנו כשהחלטנו על המיקום אמרו לנו שזה פארק ונגר, אף אחד לא טרח לומר לנו שבעתיד ייבנה פרויקט במרחק של 10 מטרים משם. יכלו לומר לנו בעת קיום המכרזים שיש תוכנית מתאר ושצפויים להקים בתים במקום – וזה היה מקנה לנו זמן לחשוב על פתרון מתאים. אנחנו לא מאשימים את ראש העיר החדש דווקא, זו תוכנית שקיימת עוד מהקדנציה הקודמת״.

אנדרטה דודו חן כהן 2019
האנדרטה לזכרו של דוד חן כהן ז״ל

תמר מציינת כי ״מאז הקמת האנדרטה ידענו שהיא מוצבת בפארק שמהווה ריאה ירוקה ליד מכוש, כשביקרנו במקום ראינו מסביב הרבה ירוק. ועכשיו פתאום מחקו את הירוק ובונים בתי מגורים במרחק יריקה מהמקום״.

איציק ותמר מוסיפים: ״אנחנו כל כך המומים ומבולבלים מכל מה שקורה, עד שלא הצלחנו לשבת ולחשוב מה אנחנו רוצים לעשות הלאה. מאז שגידרו את המקום, אנחנו לא יכולים לנסוע עוד בכביש הסמוך. קשה לנו, אנחנו עושים עיקוף כדי להימנע מהמראה. נצטרך להתעשת, נשב ונחשוב על חלופה, האם להשאיר את האנדרטה במקומה, מול אתר הבניה – או להעתיק אותה ממקומה. בכל מקרה, הפיתרון יהיה כואב מאוד עבורנו״.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: ״מדובר בתוכנית ישנה בת 3-4 שנים שהיא הרחבה של שכונת מכוש. חלק מהפארק ישמש לצורך בנית שכונת מגורים שתכלול כ-30 יחידות דיור צמודי קרקע. זה היה הייעוד המקורי של הקרקע. הצענו להורים כמה חלופות, בהן להשאיר את האנדרטה במקומה מכיוון שחלק מהפארק, או, אם המשפחה תחליט, להעביר את האנדטרה למקום אחר״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *