הצפה בבניין מגורים בעיר גרמה לזרימה של עשרות קוב. רק בהתערבות מנכ״לית תאגיד המים והביוב בת שבע אבוחצירה טופלה הבעיה
מאת גיל דובריש
הצפה אדירה ועשרות קוב מים שהלכו לטמיון, עומדים במרכזו של הסיפור הזה, שהסתיים למרבה המזל בסוף טוב.
ביום רביעי שעבר הוצפה קומת הכניסה בבניין מגורים בכרמיאל, לאחר שהתפוצץ צינור מים מתחת לבניין. הדיירים גילו כי המקור לתקלה נמצא במקלט המשותף, אשר התמלא במהירות במים עד לגובה 60 ס״מ. כשניסו הדיירים לסגור את הברז הראשי של הבניין התברר כי הוא מקולקל ולא ניתן להזיז אותו כלל.
בשלב זה עלתה השאלה – מי אחראי על התקלה במקלט?
הנרי בן שמחון, המתגורר בבניין, מספר: ״אחת השכנות התקשרה לעיריית כרמיאל, ונאמר לה באדיבות ובנימוס שהעירייה לא עוסקת בתקלות מסוג זה. פנינו לחברת עמיגור אבל גם המפקח מטעם עמיגור הסביר באדיבות ובלשון יפה שלעמיגור אין שום קשר למערכת המים של המקלט. פנינו לפיקוד העורף ושם ענו לנו שהאחריות על התיקון מוטלת עלינו, הדיירים״.
שלושה ימים חלפו מפיצוץ הצנרת, ולדברי בן שמחון ״עברו 3 ימים והדיירים נאלצו לחיות בתוך ברכה, היו חסרות לנו סירות גומי וזה היה ׳מושלם״.
בשלב הזה הדיירים המחוברים לברז הראשי, עשרות משפחות במקבץ הבניינים, סירבו להחליף את הברז משום שהדבר היה גורם לניתוק קו המים הראשי לזמן רב. בן שמחון פנה אל תאגיד המים והביוב עין כרמים, ואחרי שלדבירו המוקדן השיב לו כי התאגיד לא יגיע לטפל בברז, פנה בלית ברירה מיוזמתו אל מנהלת התאגיד, בת שבע אבוחצרה.
בן שמחון: ״כששוחחתי עם בת שבע הרגשתי שאני מדבר עם אדם בעל לב זהב ומצפון, היא הבינה מיד את המצוקה שלנו, אחרי שעשרות קוב של מים ירדו לטמיון בגלל התקלה, כאב לה מאוד על המים שאבדו. היא הבטיחה לי שלמוחרת בבוקר יגיע צוות שביצע את החלפםת הברז – וכך זה קרה: הגיע צוות נפלא וחרוץ, החליף את הברז, סגר אותו וסוף סוף יכולנו לעבור מרטוב ליבש״.
בן שמחון והדיירים מבקשים לומר: ״תודה לבת שבע אבוחצרה הצדיקה ולצוות שלה…״ אבל תוהים: ״נשארנו עם שאלה אחת פתוחה – מי באמת אמור לתת מענה בטיפול בתקלות כאלה במקלטים?״.