בחודש יולי סערו הרוחות בכרמיאל כאשר הרכבת פירסמה שבכוונתה לבטל את הקו הישיר מהגליל לתל אביב ולבאר שבע. בעקבות הלחצים התערב שר התחבורה והודיע על ביטול הגזירה. חודש אחרי – החלטנו לבדוק האם ההבטחה אכן תקויים
מאת גיל דובריש ואשי טאוב
לפני כחודש סערו הרוחות בכרמיאל, כאשר רכבת ישראל הודיעה על ביטול הרכבות הישירות בין כרמיאל לבאר שבע בשל הצורך בתגבור קרונות לטובת קו הרכבת המהיר לירושלים. כזכור הציגה הרכבת במהלך חודש יולי שינויים בלוחות הזמנים שכללו גם צמצום בשירות הרכבות לכרמיאל וביטול הקו הישיר בין כרמיאל לתל אביב ולבאר שבע. זאת עד להגעתם של קרונות וקטרים נוספים לרכבת ישראל.
בעקבות ביטול הקו, כפי שפורסם לראשונה בפורטל זהר הצפון, פנה ראש העיר עדי אלדר בבהילות אל שר התחבורה ודרש ממנו שלא להוציא לפועל את התוכנית, על מנת להימנע מפגיעה בתושבי הצפון. במקביל, יזמו תושבים עצומה שקראה לרכבת ישראל לבטל את הגזירה, אלפי תושבים הצטרפו וחתמו עליה בתוך פחות מיממה. בעקבות הלחץ הודיע שר התחבורה כי ינחה את הרכבת שלא לבטל או לצמצם את שירות הרכבות לכרמיאל.
מאחר שביום שבת הקרוב יחול ה-1 בספטמבר, המועד בו היה אמור להיכנס לתוקף לוח הזמנים החדש, בדקנו מול משרד התחבורה ומול רכבת ישראל האם אכן בכוונתם לעמוד בהבטחות לתושבי כרמיאל והגליל וימשיכו להפעיל את הרכבת מכרמיאל לתל אביב ולבאר שבע כסדרה.
תחילה בדקנו באתר הרכבת, שם מתפרסמת הודעה לציבור הנוסעים על שינוי בקו הרכבת בין נהריה לבאר שבע, אך לא מוזכר שינוי כלשהו בקו מכרמיאל. בהודעה מצויין כי החל ממוצ"ש, 1.9.18, בימים א'-ה' ולמשך החודשים הקרובים, יקוצר קו נהריה – ב"ש והרכבות בו תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת הרצליה.
מהרכבת נמסר לנו כי יפעלו בהתאם להנחיות של משרד התחבורה. פנינו כמובן למשרד התחבורה כדי לוודא שלא מחכות לנו הפתעות של הרגע האחרון.
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר בתגובה לפנייתנו: ״הודעת השר בעינה עומדת, אין שום שינוי בלוחות הזמנים של הרכבת לכרמיאל״.