כל מי שנוסע בתקופה האחרונה בכבישי ישראל שם לב ל-2 שינויים דומיננטים מאוד , האחד הרבה מאוד רכבים חשמליים ממגון דגמים נוסעים על כבישי ישראל, בין אם פרטיות או אוטובוסים מונעים בטכנולוגיה הנעה בחשמל, וכן יותר ויותר תחנות טעינה מותקנות בתחנות דלק,חניות של קניונים ומגרשי חנייה.
הסיבה לשילוב שמגיע כעת בצורה משמעותית הרבה יותר מאשר בתקופה של חברת "בטר פלייס" בזמנו היא היווצרות התנאים הנכונים לגדילה.
א.מרחק הק"מ שמתאפשר לנסוע ברכב חשמלי שגדל משמעותיתצ לעומת השנים האחרונות בזכות שיפור בטכנולוגיה
ב.הפריסה המסיבית של מתקוני טעינת רכבים אשר פרוסים ברחבי ישראל
ג.הפחתה במחירי הרכבים החשמליים , וגידול במגוון היבואנים שמציעים את הרכבים
ד.כניסה של מספר יבואנים אשר משווקים רכבים/אוטובוסים חשמליים
גם במשרד התחבורה הבינו את התהליך המואץ שהחל , וכיום בכל מכרז אשר יוצא בתחבורה ציבורית מתבקש המציע להציע עד 50% מהכלים עם אנרגיה חילופית מעבר לדיזל כגון חשמלי או גז.
גם בצה"ל הפנימו את הנושא ובמכרז שפורסם לאחרונה התבקשו להציע היבואנים גם רכבים חשמליים.
מכרזים של ביצוע עמדות חישמול וטעינה מתפרסמים על ידי נתיבי איילון וגורמים נוספים
בישראל כיום עובדים כ 6 יבואנים אשר משווקים אוטובוסים עם הנעה חשמלית ובהן חברת צ'יינה מוטורס יבואנית אוטובוסים YUTONG , חברת גולדן סוכנויות המשווקת את מותג GOLDEN DRAGON , חברת פנדן יבואנית של אוטובוסים HIGER וחברת EV MOTORS יבואנית המותג ANKAI ,וחברת אגד המשווקת באמצעות חברת שלמה מוטורס את המותג BYD ויבואן האוטובוסים קבוצת עפיפי המשווקת את מותג SOLARIS
גם בתחום הרכב הפרטי החשמלי יש גאות כעת ונוספו מספר יבואנים אשר משווקים רכבים פרטיים חשמלים ובינהם חברת EV MOTORS המשווקת את מותג JAC וכן חברת
אוריון מוביליטי, יבואנית GAC בישראל מבית קבוצת יוניון אוריון, שהצטרפו ליבואנים המסורתיים חברת קרסו מוטורס המשווקת רכבים חשמליים ממותג ניסן המשווקת את ניסן ליף ובקרוב תצטרף ניסן אריאה, והיבואן דוד לובינסקי אשר משווק את הגיפון MG החשמלי
גם בנושא חשמול והתקנת תחנות טעינה לרכבים פרטיים יש גידול אדיר וישנם לעמלה מ 4 חברות משמעותיות שכבר מבצעות התקנות יחד עם ראשי עיריות שמעונינים להציג את עצמם כירוקות וגם בקניונים ובמרכזי קנייה שם מגיעים הרבה רכבים.
כאמור כל האירועים הללו מתרחשים כאשר וירוס הקורונה עדיין נמצא וכל עוד לא נמצא החיסון, יירחף הנושא הזה מעל המשך ההתפתחות של הענף.
אירופה נוטלת את ההובלה בתחום שיווק הרכבים החשמליים
באירופה נשבר לאחרונה שיא המכירות של הרכבים החשמליים, ובוול סטריט נרשמות עליות חדות במניות החברות בתחום. בשילוב עלויות פוחתות ותמריצים ממשלתיים, נראה כי הרכב החשמלי בדרכו להשתלט על הכבישים באירופה וכך גם בישראל
באירופה גדלו כמות המכירות של רכב חשמלי ב 44% לעומת 2019 עם עלייה דו־ספרתית בכמעט כל המדינות, מעל 50% מהעלייה הגיעה מאירופה מהולנד וגרמניה שם הביקוש גואה. הביקוש באירופה לדגמים חדשים הולך וגדל וכן סיוע של הרגולציה שמודיעות על הפסקת מכירת מנועי בעירה פנימית עד שנת 2050 וחלקם אף הגביל את הנושא כמו בבריטניה שתפסיק את המכירה כבר בשנת 2030 חדשים,
במקביל, התשתית לטעינת כלי רכב חשמליים ממשיכה להתרחב. נכון לסוף שנת 2019, היו בעולם כ־7.3 מיליון עמדות טעינה, מתוכן כ־6.5 מיליון הנן פרטיות. נוחות, יעילות כלכלית ומדיניות תומכת הנן הגורמים העיקריים לשכיחות עמדות הטעינה הפרטיות.