Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1503829864:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 18260
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/08/קניון-כיכר-העיר-1107-copy.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => הפתרון שמציע רותם בז׳רנו לעומס התנועה ברחוב החרושת
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => לעומס התנועה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => לעומס התנועה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הפתרון שמציע רותם בז׳רנו לעומס התנועה ברחוב החרושת
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חבר מועצת העיר ממליץ לפתוח מחדש את כביש הגישה בין רחוב העמק לכיכר ברוך בשדרות נשיאי ישראל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 68
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 475
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => הפתרון שמציע רותם בז׳רנו לעומס התנועה ברחוב החרושת
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => חבר מועצת העיר ממליץ לפתוח מחדש את כביש הגישה בין רחוב העמק לכיכר ברוך בשדרות נשיאי ישראל
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => לעומס התנועה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => הפתרון שמציע רותם בז׳רנו לעומס התנועה ברחוב החרושת
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
המדרחוב בין קניון כיכר העיר ומרכז העירה. בצילום המוקטן: רותם בז׳רנו

הפתרון שמציע רותם בז׳רנו לעומס התנועה ברחוב החרושת

שתפו

חבר מועצת העיר ממליץ לפתוח מחדש את כביש הגישה בין רחוב העמק לכיכר ברוך בשדרות נשיאי ישראל

מאת גיל דובריש

רחוב החרושת – ציר התנועה המרכזי המחבר את איזור התעשייה ובכלל זה מרכזי ביג, חוצות כרמיאל ומיי סנטר ליציאה הראשית של העיר, הופך בשעות העומס לצוואר בקבוק מתסכל. אין כמעט נהג שלא מכיר זאת. מדובר במיוחד בשעות אחר הצהריים, במקטע שבין מתחם גן העיר לבין צומת החרושת-שדרות נשיאי ישראל, מול מסוף התחבורה הציבורית. זאת עוד לפני שתחל הרכבת לנסוע, מה שצפוי להגדיל פי כמה את כמות הרכבים העוברים בציר הזה במשך כל שעות היום.

חבר מועצת העיר, רותם בז׳רנו, מציע פתרון שיקל על העומס ויפצל בין הנהגים המבקשים לצאת מהעיר או להגיע לתחנת הרכבת והאוטובוסים, לבין הנהגים המעוניינים להמשיך בנסיעה לתוך העיר. ״הבעיה כיום היא שנוצר לחץ רב בקטע שבין צומת רחוב העמק-החרושת ועד לתחנת האוטובוסים״, אומר בז׳רנו. ״באופן טבעי הלחץ הזה מקרין על כל מי שמגיע מכיוון מתחם גן העיר ומתחם רמי לוי ופונה לעבר היציאה מהעיר. אין דרך אחרת לפנות לתוך העיר, אלא רק אם פונים שמאלה ברחוב העמק ואז עושים עיקוף ונוסעים דרך רחוב צה״ל״.

הפתרון לדברי בז׳רנו פשוט ויעיל: ״אני מציע לפתוח מחדש את הכביש שמחבר בין צומת צה״ל-הגליל לבין כיכר ברוך בשדרות נשיאי ישראל, כלומר לסלול כביש בין מרכז העירה לקניון כיכר העיר. מי שירצה לפנות לתוך העיר, לא יצטרך להגיע עד לצומת תחנת הרכבת, אלא יפנה שמאלה ברחוב העמק ואז ימינה לכביש החדש ומשם – הלאה לאן שירצה בתוך העיר. זה יפחית באופן משמעותי מהעומס הקיים״.

בעבר היה כביש, שחיבר את רחוב הגליל עם שדרות נשיאי ישראל. בשלב מסויים הפך הכביש לנתיב תחבורה ציבורית בלבד, על מנת לשמש את האוטובוסים שעצרו ברחוב העמק, אבל בשנות התשעים, עם הקמת התחנה המרכזית, הוחלט כי אין עוד צורך בכביש והוא הוסב למדרחוב המחבר בין קניון כיכר העיר למרכז העירה. לדברי בז׳רנו, גם אם הפתרון היה הגיוני באותה תקופה, הרי שב-20 השנה האחרונות גדלה מאוד כמות כלי הרכב הנוסעים ברחוב החרושת ויש לשקול פתרונות חדשים-ישנים, כגון פתיחת כביש הגישה מרחוב העמק לכיכר ברוך. ״זו הייתה טעות מלכתחילה לסגור את הכביש הזה, אבל אפשר לתקן את המצב״ הוא מסביר. במקביל, מציע בז׳רנו לבנות מגרש חנייה צמוד על חשבון הרחבה הריקה במרכז העירה ובכך לתרום להגדלת מקומות החנייה באיזור.

מעיריית כרמיאל נמסר כי ההצעה תיבדק.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *