Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1454257931:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12498
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מרמור בדואר
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מרמור בקרב גורמים בדואר כרמיאל: ההנהלה הארצית מקבלת החלטות מבלי להתייעץ איתנו
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => דואר
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1497
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/20160121_114636.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מרמור בקרב גורמים בדואר כרמיאל: ההנהלה הארצית מקבלת החלטות מבלי להתייעץ איתנו

שתפו

אבסורד: תושבי השכונה הדרומית נאלצים החל מהשבוע, להגיע לאזור התעשייה כדי לקבל את חבילות הדואר, בגלל החלטת ההנהלה לפתוח מרכז מסירה חדש. גורמים בדואר המקומי: החלטה הזויה, לא התייעצו איתנו 

מאת גיל דובריש

תושבים בשכונה הדרומית שעד כה קיבלו את החבילות והדואר הרשום במרכז המסירה של הדואר במרכז העירה, נאלצים החל מהשבוע להרחיק עד לאזור התעשיה.

חברת הדואר השיקה השבוע מרכז חדש לחלוקת חבילות ודואר רשום ברחוב החרושת. הסניף אמור לשרת את בעלי העסקים והמפעלים באזור התעשייה, מה שבהחלט אפשר לברך עליו כצעד מתבקש ומבורך, אבל לזהר הצפון נודע כי במקביל, ישרת מרכז המסירה גם חלק ניכר מתושבי השכונה הדרומית. מדובר בדיירי רחובות מורד הגיא, נתיב הלוטוס, הרדוף, החבצלת, המרגנית, השושנים שיזף, ערבה ומשעול דולב.

בקרב גורמים בדואר כרמיאל קיימת התמרמרות על החלטת ההנהלה הארצית לפתוח סניף חדש במקום מרוחק כל-כך משכונות המגורים, וזאת מבלי להתייעץ ולבדוק את הנושא ברמה המקומית. “אנחנו לא מבינים את השיקולים של ההנהלה. זו החלטה שרירותית, מבלי שהתייעצו או שאלו אותנו. יש לנו תחושה שפשוט פתחו מפה של כרמיאל וקבעו על ‘עיוור’ את הנקודה שבה יפתחו את הסניף” הסביר לנו מקור פנימי בדואר, שביקש לא לפרסם את שמו. “זה החלטה הזויה של הנהלת החברה ופגיעה במאות בתי אב בשכונה הדרומית, בחלקם הגדול קשישים ואנשים קשי יום. זה מגוחך שאדם המתגורר ברחוב יחיעם לדוגמה, יקבל את החבילות שלו בסניף שנמצא במרכז העירה ואילו אדם שמתגורר ממש מולו ברחוב השושנים, ייאלץ להגיע עד לאזור התעשייה”.

המשמעות לטענת אותם גורמים במערכת, היא פגיעה של ממש בשירות שמקבלים תושבים רבים המתגוררים בשכונה הדרומית ואין ברשותם רכב פרטי. אנשים אלה, כאמור ברובם קשישים ומשפחות מעוטות יכולת, קיבלו עד כה שירות במרכז המסירה שבמרכז העירה, שהנגישות אליו קלה ומהירה יחסית הודות למיקום תחנות ההורדה של התחבורה הציבורית. כעת יצטרכו לעשות דרך ארוכה הרבה יותר כדי להגיע למרכז המסירה, הן באוטובוס והן ברגל. מדובר בבזבוז של זמן יקר, מה עוד שהדרך אינה פשוטה בימי החורף הקרים והגשומים וגם לא בימי הקיץ הלוהטים.

יצויין כי אין קשר בין הזכיין לבין ההחלטה ואין שום ביקורת עליו. זו קביעה של הנהלת חברת הדואר בלבד. מיקום הסניף נועד לשרת את כל בתי העסק והמפעלים באזור התעשייה, ומבחינה זו מרכז המסירה מהווה יתרון משמעותי עבור מאות תעשיינים ובעלי עסקים. עם זאת, העברתם של כמחצית מתושבי השכונה הדרומית לקבלת שירות בסניף החדש, מעורר תהיות באשר לאופן קבלת ההחלטות.

בכרמיאל 6 סניפי דואר: הסניף המרכזי ברחוב הגליל וסניפים קטנים יותר בגבעת רם, מרכז מגדים בשכונה המערבית ובקניון לב כרמיאל. כמו כן פועלים שני מרכזי מסירת חבילות במרכז העירה ובאזור התעשייה. בקרב גורמים רבים נשמעת ביקורת חריפה על התנהלות חברת הדואר, שאינה מספקת את השירותים בצורה מאוזנת, כך למשל יש סניפים רבים בשכונות הוותיקות, אבל אין אפילו סניף אחד בכל שכונת רמת רבין שהיא השכונה הגדולה והמאוכלסת בכרמיאל.

מרכז המסירה החדש ברחוב החרושת פועל בימים ראשון עד חמישי בשעות 9:00-13:00, 15:00-19:00 ובימי שישי בשעות 9:00-13:00. תושבים יקבלו הודעות על דברי הדואר שנשלחו, באמצעות מסרון SMS למכשיר הסלולר שלהם או באמצעות הודעה בתיבת הדואר שלהם ובה יצויין במפורש לאיזה מרכז חלוקה עליהם להגיע על מנת לאסוף את החבילה או המעטפה המחכה להם.

בתגובה נמסר ע”י חברת דואר ישראל: “מרכזי המסירה נפתחים במטרה לווסת את העומס מהסניפים ונועדו לספק שירות טוב יותר ללקוחות. חברת דואר ישראל משקיעה מאמצים רבים באיתור מרכזי מסירה מרווחים ונגישים שיספקו מענה לצרכי הלקוחות. בשונה מהנטען, למרכז המסירה שנפתח באמצעי תחבורה ובמקום אף יש חנייה. במקביל, אנו בוחנים את פעילות מרכז המסירה ונפיק לקחים ככל שנדרש”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *