Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1583863251:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 38612
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | נגיף הקורונה - דעו את זכויותיכם | היכנסו למאמר
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% נגיף הקורונה - דעו את זכויותיכם
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => נגיף הקורונה - דעו את זכויותיכם | וירוס הקורונה הביא למצב שלא ידענו כמותו בעבר, עשרות אלפי ישראלים נמצאים בבידוד ביתי של כשבועיים או יותר
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 52
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 246
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 842
        )

)
צילום אילוסטרציה pixabay

נגיף הקורונה – דעו את זכויותיכם

שתפו

באדיבות נוימרק, בכר, דריקר מן, קונינסקי – חברת עורכי דין, נוטריון וגישור

רחוב הגליל 2 כרמיאל, טלפון: 04-6760078

נוימרק בכר דריקר-מן קונינסקי עורכי דין נוטריון גישור כרמיאל

וירוס הקורונה הביא למצב שלא ידענו כמותו בעבר, עשרות אלפי ישראלים נמצאים בבידוד ביתי של כשבועיים או יותר בשל החשד שנדבקו בנגיף הקורונה, ועוד עשרות ואולי מאות אלפים צפויים למצוא עצמם באותו המצב בשבועות הקרובים.
כחלק מתהליך שמטרתו למנוע או יותר נכון, להפחית הדבקה בנגיף, חוקקו הוראות שעה העוסקות בנגיף. הוראות שעה אלה חוקקו על מנת להקנות סמכות לבידוד ולמניעת התפרצות המחלה והסדרת הזכויות.

צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (הוראת שעה), תש"ף-2020 מתייחס למספר דברים, לדוגמא: צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (בידוד בבית חולים) (הוראת שעה), תש"ף-2020 – הצו מורה כי אדם החולה בנגיף הקורונה או חשוד כחולה בנגיף הקורונה לשהות בבידוד במסגרת בית חולים. בידוד זה הינו בהחלטת רופא ומהווה בידוד חובה. אכיפת הבידוד יכולה להיעשות על ידי מאבטח תוך שימוש בכוח סביר.

כמו כן, צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה), תש"ף-2020 – הצו קובע מה דינם של החוזרים מיעדים מסוימים מחו"ל ומורה, בין היתר, על חובת בידוד ביתי לשבים מיעדים מסויימים המנוים ברשימת משרד הבריאות.
צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) (הוראות למעסיק של עובד בבידוד בית) (הוראת שעה), תש"ף 2020 – הצו אוסר על המעביד לדרוש מעובד להיכנס למקום העבודה. דגש על כך כי איסור זה לא נתון לשיקולו של העובד והוראת השעה מורה שאיסור זה יעמוד בתוקף גם במקרה בו העובד רוצה להגיע לעבודה. כמו כן, הוראת השעה מורה ומחייבת לעובד למסור למעביד הודעה על כך שהוא אמור להימצא בבידוד ואילו על המעביד אוסרת לפטרו בשל היעדרות זו.

מה דין שכר עבודה?

על פי חוק  עובד שנעדר מעבודתו עקב מחלה זכאי לקבל ממעסיקו דמי מחלה עבור הימים שבהם נעדר מעבודתו.
יחד אם זאת, לא כל הנמצא בבידוד הינו חולה, לכן, בהתאם לצו הבריאות החדש, עובד המצוי בבידוד לענין תשלום שכר עבודה – עובד (שכיר) אשר נאלץ להיות בבידוד בהתאם להוראת השעה זכאי לתשלום שכרו מכח חוק דמי מחלה, תשל"ו -1976 וזאת בהתאם לימי המחלה אשר נצברו לזכותו.

בהתאם להוראת השעה, עובד אשר נעדר מעבודתו עקב בידוד זכאי לתעודת מחלה גורפת בהתאם להוראת השעה, דהינו, פיטורין של עובד בשל היעדרותו כאמור מנוגדת להוראות החוק.

יש שני מצבים: עובד שחייב לשהות בבידוד בית על פי הצו, למשל עובד שחזר מסין,  במקרה זה המעסיק חייב לדרוש מהעובד להישאר בביתו, ועליו למנוע מהעובד כניסה למקום העבודה, אף אם העובד מבקש להגיע למקום העבודה.
המצב השני הוא עובד שאינו חייב להיות בבידוד בית על פי הצו, אך חשוד כמי שעלול להיות נשא של הקורונה או חמור מכך חולה בקורונה.

במידה והמעסיק החליט כי טובת העובדים ומקום העבודה הינו מניעת העובד החשוד להגיע למקום העבודה וזאת למרות שהעובד אינו חויב לשהות בבידוד בהתאם להוראות משרד הבריאות, המעביד יהיה חייב לשלם את שכרו של העובד במשך התקופה שבה ביקש מהעובד לא להגיע, ולא, עלול להחשב המהלך להרעת תנאים.

קיראו עוד בנושאים משפטיים:

עבודה מהבית במקום ימי מחלה

אין חובה לעבודה מהבית והעובד זכאי מכוח תעודת מחלה גורפת לדמי מחלה. יחד עם זאת, בנסיבות המצב כיום, לא בהכרח כל עובד השוהה בחובת בידוד, מוגבל לבצע את עבודתו והוא יוכל לעבוד בתמורה לשכרו הרגיל, כמובן בהסכמת המעסיק והעובד. כרגע אין הכרעה בעניין אבל אם תחול הסלמה בהיקפי וחומרת מגפת הקורונה בישראל, נראה כי יינתן לכך פתרון וניתן יהיה לבצע עבודות רבות מהבית.

החלטה של עובד מיוזמתו לא להגיע לעבודה:
נכון להיום על פי הצווים והנחיות משרד הבריאות, רק לעובדים החולים בקורונה או שחייבים להישאר בבידוד בית, אסור להגיע למקום עבודתם. עובדים אחרים, נדרשים להגיע למקום העבודה, אבל הם יכולים לנצל ימי חופש, ככל שנצברו, לאחר קבלת הסכמת המעסיק.

חופשה ללא תשלום – דמי אבטלה

כעת שירות התעסוקה מפרסם כי עובד שייצא לחופשה ללא תשלום בשל משבר הקורונה יוכל להתייצב בשירות התעסוקה ולקבל דמי אבטלה וזאת בשל העובדה כי עובדים רבים נאלצים או ידרשו לצאת לחופשה ללא תשלום בשל ניצול מכסת ימי מחלתם בעקבות משבר. בשירות התעסוקה מבהירים כי אם המעסיק הוציא עובד לחופשה ללא תשלום (חל"ת) והוא צפוי לחזור לעבודה בתום תקופת המשבר – השירות נערך לכך.

דובר שירות התעסוקה מציין כי ״שירות התעסוקה פועל לשיפור השירות וצמצום הבירוקרטיה לעובדים הנאלצים לצאת לחופשה ללא תשלום החל מיום 1.3.2020 . דורשי עבודה אשר למיטב הבנתם צפויים לחזור להיות מועסקים בתום תקופת המשבר, יוכלו לבצע רישום ראשוני בלשכה ולאחר מכן יידרשו להתייצב בלשכת התעסוקה אחת לחודש, עד לתום תקופת המשבר והחל"ת או הפנייתם לעבודה מתאימה״.

ביטול טיסות

יש כאוס בעולם והתיירות סופגת מכה אנושה ברחבי העולם כולו! חברות תעופה מבטלות טיסות, אזהרות מסע מתפרסמות, לחוזרים מחו”ל יש הנחיות בידוד, חברות ביטוח מקשיחות תנאים וכו'.
אז מה מגיע לנו במקרה וחברת התעופה ביטלה טיסה? מתי אנחנו זכאים להחזר במידה וביטול כרטיס הטיסה הוא ביוזמתנו ואיזה חוק יכול לעזור לנו גם בלי קשר לקורונה?

ביטול מצד חברת התעופה: במידה וחברת התעופה מבטלת טיסה אשר שולמה על ידכם מראש, עליה להשיב לכם את הסכום המלא אותו שילמתם, או לחילופין לאפשר לכם לשנות את מועד הטיסה ללא עלות.

ביטול ביוזמת הנוסע: במידה וחברת התעופה לא ביטלה את הטיסה אך אתם מעוניינים לבטל בשל החשש לטוס בתקופה הזו, מדינה שיש לגביה אזהרת מסע –   חברת התעופה אמורה להשיב את כספכם או לאפשר שינוי תאריך ללא עלות וזאת לבחירתכם. מדינה שאין לגביה אזהרת מסע – חברת התעופה או הסוכנות לא מחויבים להשיב את כספכם בגין ביטול.

חוק הגנת הצרכן

חוק הגנת הצרכן הישראלי נועד להגן על הצרכן ובין היתר קובע את זכות הצרכן לבטל עסקת מכר בתיירות בהתקיימות מספר תנאים באפון מצטבר:
– עסקת מכר מרחוק – העסקה התבצעה בטלפון או באמצעות האינטרנט
– הביטול חל בתוך 14 ימים ממועד עשיית העסקה או מועד קבלת אישור ההזמנה (המאוחר מבינהם(.
– ביטול העסקה אפשרי בתנאי שהוא מתקיים לא פחות מ 7 ימי עסקים לפני מועד קבלת השירות (במקרה הנוכחי זמן המראת הטיסה.
– שירותי התיירות נמצאים בישראל או בחלקם בישראל.
ההחזר שמגיע הינו החזר מלא בניכוי של 5% מסכום ההזמנה או 100 שקלים – הנמוך מבינהם.

מידע זה אינו בגדר ייעוץ ועל כל מקרה לבדק לגופו ובהתאם לנסיבותיו.

משרד נוימרק, בכר, דריקר מן, קונינסקי מתמחה בין היתר גם בזכויות עובדים וצרכנים.
לקביעת פגישת ייעוץ – 04-6760078

כתבה מעניינת:

מחבל טרור טרוריסט

נמנע פיגוע בכרמיאל? נחשפה חוליית טרור באזור

שתפושב"כ והמשטרה עצרו 13 חשודים בהתארגנות פעילות טרור שתכננו לבצע פיגועים בארץ, רוב החשודים: תושבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *